بهترین مراکز طب سوزنی در تهران + آدرس و شماره تماس مطب

مراکز طب سوزنی در تهران

طب سوزنی نوعی درمان مکمل است و از طریق وارد کردن سوزن‌های بسیار نازک جامد و فلزی برای تحریک اعصاب حسی در پوست، عضلات و نقاط استراتژیک بدن است. به طور معمول این روش برای تسکین درد و درمان بسیاری ازمشکلات بدن استفاده می شود. طب سوزنی ریشه در طب سنتی چینی دارد . پزشکان طب سنتی چینی بر این معتقدند که انسان دارای بیش از ۲۰۰۰ نقطه طب سوزنی است که از طریق مسیرهایی به هم متصل شده اند. حال این مسیرها یک جریان انرژی در بدن ایجاد میکنند که مسئول سلامت کلی و تعادل انرژی است. دراین مقاله سعی داریم شما را با کلیت انجام طب سوزنی و بهترین مراکز طب سوزنی در تهران آشنا کنیم.

خاستگاه طب سوزنی

طب سوزنی که در بعضی از موارد به آن سوزن درمانی و در چین به آن (ZHEN JIU) گفته می شود. در چین این علم به عنوان مهم ترین شاخه طب سنتی شناخته می شود. در طب سوزنی، سوزن های فوق باریکی در ناحیه های خاصی در بدن فرو می رود. این عل به بهبود ودرمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. تعیین نقاط مورد نظر در طب سوزنی توسط گذرگاه انجام می شود. بر اساس منابع علمی در طب سنتی چینی گذرگاه ها جریان انرژی حیات هستند و در زبان چینی با نام (QI)  شناخته می شوند.

طب سوزنی در درمان چه درد هایی موثر است؟

طب سوزنی یک درمان مکمل رایج است و نباید جایگزین درمان‌های توصیه شده توسط درمانگر شود. بطور عمده برای کاهش و تسکین ناراحتی های مربوط به انواع بیماری‌ها و شرایط انجام می‌شود، از جمله :

• درد دندان
  • حالت تهوع واستفراغ بدلیل به‌دلیل شیمی درمانی و پس از عمل
  • فیبرومیالژیا
  • درد زایمان
  • درد پایین کمر
  • گردن درد
  • آرتروز
  • گرفتگی‌های قاعدگی
  • سردرد، از جمله سردرد تنشی و میگرن
  • آرانج تنیس بازان
  • اختلالات تنفسی مثل رینیت آلرژیک

همینطور انجام این طب در مراکز طب سوزنی در تهران امکان بهبودی در توانبخشی درمانگران سکته مغزی کمک کند. طب سوزنی در تهران یکی از پرطرفدارترین روش های درمانی در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا می‌باشد.

مراکز طب سوزنی در تهران

طب سوزنی چگونه انجام می‌شود؟

نحوه انجام و تشخیص طب سوزنی توسط متخصص به صورت حضوری در کلینیک و پس از تشخیص پزشک صورت می‌پذیرد.

اثر بخشی و عوارض جانبی طب سوزنی

انجمن طب سوزنی بریتانیا با انجام مطالعه بر روی سی و چهار هزار بیمار و بررسی پیامد های آن دریافتند که چنانچه طب سوزنی توسط متخصصان و درمانگران مهارت دیده انجام شود، این روش درمانی فاقد هر گونه عوارض جانبی جدی است. طب سوزنی همواره به عنوان طب مکمل شناخته می شود. در برخی موارد گزارش شده است که طب سوزنی نیز به تنهایی می تواند برخی از بیماری ها را درمان کند. بیماری هایی نظیر سندروم پای بی قرار، اختلالت روحی و روانی، درمان کمر درد های حاد نیز با طب سوزنی بهبود یافته اند. همانطور که پیشتر گفته شد تشخیص و نحوه انجام طب سوزنی توسط متخصص طب سوزنی انجا می شود.

خطرات طب سوزنی

چنانچه طب سوزنی توسط متخصص طب سوزنی انجام شود دارای کمترین عوارض است. طب سوزنی در افرادی که داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند و یا اختلال در خونریزی دارند، نیز می تواند خطر ناک باشد. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که تمامی تجهیزات پزشکی مورد نظر باید استریل شده باشند تا از بروز بیماری های عفونی و واگیر دار جلوگیری شود.

طب سوزنی در تهران

تاثیرات و مزایای طب سوزنی بر بدن

بر اساس تحقیقات به‌دست آمده، نقاط طب سوزنی موحب تحریک سیستم عصبی مرکزی در بدن می‌شود. این کار، موجب آزاد شدن مواد شیمیایی در ماهیچه‌ها، نخاع و مغز می‌شود. این تغییرات بیوشیمیایی در بدن ممکن است موحب تحریک توانایی‌های درمانی طبیعی شود و بهبودی سلامتی بدن و عاطفی را افزایش دهد.

اقدامات احتیاطی قبل از انجام طب سوزنی

توجه شود قبل از انجام طب سوزنی در تهران ، با درمانگر فوق تخصص طب سوزنی صحبت و مشورت کنید. اگر تپش قلب دارید، در معرض خطر عفونت هستید، مشکلات مزمن پوستی دارید، باردار هستید و ایمپلنت یا پروتز در بدن دارید، حتما با درمانگر خود مشورت کنید. اگر این موارد را انجام دهید، طب سوزنی برای سلامتی شما مفید و بدون خطر خواهد بود.

اقدامات احتیاطی در طول درمان طب سوزنی

در طول درمان طب سوزنی، متخصص طب سوزنی ، سوزن‌های نازکی را در نقاط خاصی از بدن سلامت‌جو وارد می‌کند. قراردادن سوزن‌ها، معمولا موجب احساس ناراحتی و درد می گردد. انجام طب سوزنی توسط متخصصان و درمانگران، مجزا و متفاوت است و هر متخصصی از روش منحصر به فرد خود استفاده می کند. درمانگر ممکن است برای انتخاب نوع درمان طب سوزنی، که بیشترین تاثیر را در فرد می‌کند، از شما درمورد علائم، رفتارها و شیوه زندگی شما سوال کنند. سپس امکان بررسی موارد زیر توسط درمانگر وجود دارد:

1. قسمت هایی از بدن که احساس درد دارید.
  2. شکل و رنگ زبان فرد
  3. رنگ صورت
  4. قدرت، ریتم و کیفیت نبض در مچ دست شخص

جهت دریافت نوبت طب سوزنی در تهران  با بخش پذیرش کلینیک طب سنتی تماس حاصل نمائید.

(روی کادر زیر کلیک کنید)

طب سوزنی در تهران

بهترین مراکز طب سوزنی در تهران چه ویژگی دارد؟

طب سوزنی در تهران و پیدا کردن یک مرکز طب سوزنی معتبر در تهران از دغدغه‌های اصلی سلامت‌جویان است. هلدینک سلامت دکتر بانوکا را می‌توان بعنوان یک مرکز معتبر طب سوزنی در جنوب تهران و همچنین مرکز طب سوزنی در شمال تهران دانست. استفاده از متخصصان مجرب و رعایت کامل نکات بهداشتی از مهمترین ویژگی های کلینیک طب سنتی است. علاوه بر این نیاز است از لوازم و تجهیزات یکبار مصرف مانند سوزن و … استفاده کرد و همینطور استریل کردن، از مهمترین نکات است.

برای رزرو نوبت حجامت در هلدینگ سلامت دکتر بانوکا

می‌توانید هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ با شماره تلفن‌  ۸۸۱۷۴۷۰۰-۰۲۱  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

امتیازدهی به مقاله
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x