چه افرادی برای ازدواج مناسب نیستند؟؟؟چگونه آنها را بشناسیم؟

ازدواج ممنوع

فهرست

دسته بندی ها

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید. آیا آیتم‌های برای شخصیت افراد وجود دارد که به طرف مقابل نشانه‌های ارائه دهد که فرد برای ازدواج  مناسب نیستند!!!

در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص علائم و نشانه‌های در شخصیت افراد صحبت کنیم که نشان از عدم مناسب بودن برای ازدواج هستند.


آنچه می خوانید:

  • ویژگی‌های افرادی که مناسب ازدواج نیستند
  • فروانی این ویژگی ها و اختلال روان‌شناختی

 


در خصوص اهمیت مشاوره‌ی قبل از ازدواج جای تردید نیست.حتما قبل از شروع یک رابطه‌ی زوجی باید هر دو طرف حتما زمانی را برای مشاوره با یک فرد متخصص اختصاص دهند. رابطه‌ی زوجی جزو روابط بلند مدتی است که دو نفر تعامل زیادی با هم دارند. اگر به هر دلیلی یکی یا هردوی این افراد داری مشکلاتی باشند از قبل، قطعا می‌تواند به کیفیت رابطه آسیب بزند.

ویژگی‌های افرادی که مناسب ازدواج نیستند

ازدواج

 افرادی که معتاد به مصرف دارو،الکل و مواد مخدر هستند

ازدواج با توجه به اینکه امروزه مشکلات زندگی روزمره بیشتر و پیچیده‌تر از گذشته است. افراد بیشتر در معرض استرس قرار می‌گیرند. هر فرد با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و مکانسیم‌های دفاعی به صورت متفاوت با این مشکلات برخورد می‌کند. ممکن است یکی از این روش‌ها مصرف دارو یا مواد مخدر باشد قطعا این چنین افرادی مناسب ازدواج نیستند. زیرا ازدواج راهی است پر فراز و نشیب اگر افراد در لحظه نتوانند واکنش مناسب بروز دهند. قطعا رابطه  زوجی را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

 افرادی که به سرعت و به شدت خشمگین می شوند و آن را بروز می‌دهند

خیلی از افراد زود خشمگین می‌شوند اما بروز آن و نوع و چگونگی بروز احساس خشم بسیار مهم است. اگر هیجان خشم به خوبی مدیریت نشود. آسیب‌های جسمانی، روانی و اجتماعی را به دنبال دارد.

 افرادی که مسولیت زندگی خود را به عهده نمی‌گیرند

حضور در هر رابطه‌ی یعنی داشتن نقش . نقش یعنی به عهده گرفتن مسئولیت. نقش همسر، برادر،فرزند و.. یک سری مسئولیت‌ها داریم که باید بطور کامل آن را به عهده بگریم.

 افرادی که سهم خود را در رابطه نمی‌بینند

در هر رابطه‌ی که باشیم خصوصا رابطه‌ی زوجی نیاز داریم به اینکه هر فرد فقط روی رفتار خودش متمرکز شود.بدین معنی که اگر دنبال تغییر هستیم از خودمان شروع کنیم.

 افرادی که دیگران را بخاطر شکست خود سرزنش می‌کنند

هر کدام از ما در زندگی والدین و یا اطرافیانی داشتیم که مشکلاتی در زندگی ما بوجود آورده‌اند. اگر کل زندگی بخاطر هرگونه عدم موفقیت و یا مشکل به سراغ دیگران برویم.  قطعا مسئولیت پذیر نیستیم.خود ما هم در این رابطه نقش‌های داشته‌ایم که مشکلاتی اتفاق افتاد.

 

 افرادی که هیجانات منفی از قبیل خشم و ناراختی خود را عنوان نمی‌کنند

افرادی که دچار هیجانات منفی می‌شوند و این احساسات را انکار می‌کنند. یا در زمان نامناسبی به شکل نامناسبی آن را بروز می‌دهند. عدم ابراز باعث مشکلات جسمانی و روانی برای خود فرد می‌شود.

 افرادی که احساس ناتوانی و درماندگی می‌کنند

این افراد منفعلانه به جریان زندگی نگاه می‌کنند. با قبول هر چیزی که در زندگی رخ می‌دهد. به این باور می‌رسند هیچ سهمی در سرنوشت خود ندارند.

 افرادی که دیگران را کنترل می کنند

این افراد در ابتدای رابطه ممکن است جذاب به نظر بیایند ممکن است فرد اشتباها فکر کند طرف مقابل خیلی مراقب او است. دقت کنید مرز باریکی بین مراقبت و کنترل است.

 افرادی که اختلال جنسی دارند

رابطه‌ی جنسی بخش مهمی از صمیمیت زوجی محسوب می‌شود. هر گونه مشکل در این زمینه قطعا به پیکیره‌ی این صمیمیت آسیب می‌زند. و ازدواج را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

 افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده‌اند

یعنی افراد بتوانند هیجانات خود را بشناسند و آن‌ها را مدیریت کنند. این امر به شادی و رضایت از زندگی ارتباط دارد. بلوغ عاطفی جنبه‌های دیگر رشدی نظیر رفتار و افکار انسان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. به همین خاطر هنگامی‌که دریک موقعیت دشوار قرار بگیرید. میزان بلوغ عاطفی شما عامل تعیین کننده‌ای در میزان سازگاریتان با شرایط خواهد داشت.

ازدواج نکنید

 افرادی که مسئولیت مادی و اقتصادی نمی‌پذیرند

هزینه‌های زندگی برای این افراد در اولویت نیست. معمولا مخارج شخصی خودشان اهمیت بیشتری دارد. ممکن است انتظار تامین هزینه‌های زندگی را از طرف مقابل و یا اطرافیان داشته باشند.

 افرادی که اعتبار مالی مناسبی ندارند

افرادی که به کرات شکست خورده‌اند. در زمینه ی مالی مشکلات اقتصادی زیادی با دیگران دارند. مسلما این افراد نمی‌توانند هزینه‌های زندگی مشترک را در اولویت قرار دهند.

 افرادی که حواس پرتی و فراموشکاری زیادی دارند

این افراد اغلب درگیری‌های ذهنی زیادی دارند. این افراد به گفتار، رفتار و احساس شان آگاه نیستند. توجه کافی به خود ندارد به همین علت تمرکز کافی ندارند.

 افرادی که نمی‌توان به آنها تکیه کرد

این افراد تمایلی به همدلی و هم‌دردی ندارند و در مشکلات به راحتی شانه خالی می‌کنند.

 افرادی که عواطف و احساسات خود را بروز نمی‌دهند.

مسلما در زندگی با چنین افرادی طرف مقابل همیشه در یک ابهام قرار دارد. نمی‌داند در لحظه خواسته و احساس همسرش چیست.

 افرادی که از روابط قبلی خود التیام نیافته‌اند

فرقی نمی‌کند که رابطه‌ی قبلی زندگی زوجی قبلی باشد یا رابطه با والدینی که درک درستی از فرد نداشتند. مسلما این افراد با زخم‌های باز و گاه چرک کرده وارد رابطه‌ی دیگر می‌شوند که این رابطه جدید را نیز بیمار می‌کنند.

 افرادی که خانواده‌های  آزارگر دارند

مسلما چنین افرادی باید قبل از شروع زندگی مشترک حریم زندگی زوجی خود را بشدت جدا نگه دارند تا از بروز آسیب چلوگیری کنند.

ازدواج نکنید

در پایان به یک سری از ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم که در صورت داشتن فراوانی این ویژگی‌ها و افرط در این خصلت‌ها، در یک رابطه باید به اختلال روان شناختی شک کرد.

فرواوانی این ویژگی ها و اختلال روان‌شناختی

ویژگی

ویژگی

ویژگی

پس با توجه به موارد ذکر شده اهمیت تشخیص زود هنگام مشکلات و مشاوره ی قبل از ازدواج برای شما عزیزان مشخص شد.

 

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت آنلاین از روانشناسی و مشاور خانواده کلیک کنید.