آرامش درونی در زندگی چگونه بدست می‌آید؟

کسب آرامش درونی

فهرست

دسته بندی ها

در این مقاله با شما هستیم تا در خصوص داشتن آرامش در زندگی با شما صحبت کنیم. امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و پیچیده شدن کارها و فراوانی درگیری‌های اجتماعی_اقتصادی برای هر فرد باعث شده افراد به علت داشتن مشغولیت ها آرامش کمتری در زندگی داشته باشند.


آنچه میخوانید:

  • علت نداشتن آرامش در زندگی

 


علت نداشتن آرامش در زندگی

طبق تحقیقات انجام شده نداشتن آرامش باعث آسیب جسمانی و روانی به افراد شده. یکی از علت‌های نداشتن آرامش در زندگی مشکلاتی است که در زندگی برای افراد ایجاد شده. آیا اتفاقات گذشته در زندگی باید آرامش را از افراد بگیرید؟ اصلا کسی هست که اتفاق ناراحت کننده‌ای برای او نیفتاده باشد؟ حال سوال اینجاست با وجود مشکلات و اتفاقات گذشته چگونه می‌توانیم آرامش فردی را حفظ کنیم؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم:

گذشته ی خود را رها کنید

به این مثال دقت کنید قایق موتوری زمانی که در حال حرکت است که یک کف سفید پشت سرش ایجاد شده. در واقع ردی از خودش به جا گذاشته.علت حرکت قایق به جلو انرژی موتور است نه کف پشت سرش. در زندگی هم همین است رد زندگی گذشته چیزی جز اثر به جا مانده از یک قضیه نیست. اگر با این نگرش به زندگی نگاه کنید می‌توانید این از این رد عبور کنید. این رد مسئول چیزهای که امروز تجربه می‌کنید یا از دست می‌دهید نیست. این رد فقط یک اثر است، نه چیزی بیش تر از آن. اثری که شما پشت سر خود به جا گذاشته‌اید. اما آیا واقعا شما با مشکلات گذشته این چنین برخورد می‌کند؟؟؟

نقش “قربانی” گرفتن

اگر پاسخ شما به این سوال منفی است باید بدانید شما خود را قربانی گذشته می‌دانید. افرادی که با این تفکر زندگی می‌کنند معمولا به رنج‌ها، آسیب‌ها و کمبودهای مربوط به گذشته می‌چسبند تا وضعیت ” من بیچاره” را به همه اعلام کنند. این افراد معمولا این فهرست از صحبت‌ها را دارند.  ” زمانی که بچه بودم ….”  یا ” مادرم ناخواسته من را باردار شده بود و…” صحبت‌های از این دست که همه نشان از گذشته‌های است که گذشته و با چسبیدن به آنها نه تنها امروز کار و فعالیتی نخواهید داشت بلکه مانع شفا یافتن و بهبودی نیز می‌شود. مرور مشکلات گذشته فقط شما را از مسیر درست زندگی دور می‌کند.

مرور خاطرات گذشته

بسیاری از ناخرسندی‌های زندگی امروز به علت مرور خاطرات گذشته‌ی که برای همیشه از دست رفته‌اند است به این دیالوگ ها دقت کنید:

” زمانی که ما بچه بودیم پدر و مادر ارزشی داشتند اما حالا…….” یا ” قبلا یک ریال هم ارزشمند بود ولی الان چی؟” یا ” قدیم ها بیشتر خوش می‌گذشت” و.. اینها همان دنبال کردن گذشته هستند. با این روش افراد مسئولیت خود را به عهده‌ی گذشته‌ها گذاشته‌اند. علت ناکامی و ناخرسندی امروز خود را از گذشته‌ها می‌دانند ممکن است که شما در گذشته ناراحتی‌ها و ناکامی‌های زیادی داشته باشید.

بهتر است که گذشته‌‌ی خود را در آغوش بکشید با خود و گذشته‌ی خود آشتی کنید. با پذیریش گذشته ی خود می‌توانید آن را با هنر، ورزش و یا هر چیز دیگری در زندگی جایگیزین کنید. هر بار خواستید که به مشکلات خود برگردید می‌توانید این فعالیت‌ها را انجام دهید. موضوع در آغوش گرفتن گذشته یعنی بپذیریم همه‌ی اتفاقات تلخ گذشته باید اتنفاق می‌افتاد  که شما تبدیل به فردی شوید که امروز هستید. شما نمی‌توانید. این اتفاقات را به عقب برگردانید که این اتفاق نیفتد. اگر نیاز دارید از کسی کمک بگیرد.

آرامش درون

زندگی در زمان حال

همان‌طور که قبلا هم ذکر شد تجدید آن خاطرات را با جایگزین کردن فعالیت‌هایی جابجا کنید. یا به دنبال معنای برای آن باشید. مثلا ارتقای شغلی، خود را آزاد سازید تا در لحظه ی کنونی غرق شوید. این لحظه به شما هدیه داده شده است چون فقط همین است و بس. هدیه‌ای که هست را باز کنید. از آن لذت ببرید. به هر شکلی که می‌خواهید  از آن استفاده کنید و با آن به کند و کاو بپردازید. در خصوص هدیه‌ی” زمان حال” صحبت شد یعنی زندگی در زمان حال.

فقط زمان حال را در اختیار دارید. ساده بخواهیم عنوان کنیم مثلا زمانی مشغول خوردن نهار هستید به غذای فردا فکر نکنید. زمانی که برای پک نیک بیرون هستید به این فکر نکنید که موقع برگشت به منزل چه کارهای انجام دهید.اجازه ندهید که لحظه‌ی حال گریز پا با اندیشیدن به آنچه مربوط به حال نیست فنا شود. عادت داشتن به اینکه ذهنتان در زمان و مکان‌های دیگر سیر کند را کنار بگذارید. تنها چیزی که شما در اختیار دارید زمان حال است.

شما صاحب گذشته‌ای هستید اما نه حالا!! شما آینده ای هم دارید اما نه حالا!!! . باز البته می‌توانید اکنون خود را با افکار ” آن وقت” و ” شاید” به هدر بدهید. اما این کار مانع از تجربه احساس آرامش درونی و موفقیتی می‌شود که می‌توانید همین حالا داشته باشید. شما می‌توانید برای لذت بردن از لحظه‌ی کنونی و زمان حال به جای هدر دادن آن با احساس گناه بخاطر گذشته یا نگرانی برای آینده از مخلوقات خدادوند چیزهای بسیار زیادی یاد بگریم. زندگی کردن در لحظه حال را تمرین کنید. اجازه ندهید افکاری که بر مبنای گذشته‌تان شکل گرفته، خط مشی و زندگی شما را مشخص کند.

خداحافظی با گذشته

با سعی و تلاش خود، تمام القاب و عناوینی را که به خودتان داده‌اید. از میان بردارید القاب و عناوین، وجود شما را نفی می‌کنند. با این القاب مجبور می‌شوید به جای این که همان وجود بی کران و بی انتها باشید که در واقع ذات و جوهر حقیقی شماست. زندگی‌تان را مطابق همان گذشته زندگی کنید و شما صرفا یک ایرانی، امریکایی یا اورپایی می‌شوید. در حالی که شما یکی از اعضای نسل بشر هستید. شما پزشک،ریاضی دان و نیستید و هیچ لقبی ندارید. به خصوص آن دسته از القابی که در گذشته به شما نسبت داده‌اند.

برای خودتان این فرصت و مجال را فراهم کنید تا به هر نحو که مایل باشید، در زمان حال اوج بگیرید. به جلو بروید شما می‌توانید در هر لحظه از زمان حال زندگی خود همه چیز داشته باشید.زندگی شما همچون نمایشنامه‌ای است که پرده‌‌های متعددی دارد. برخی از شخصیت‌های که در آن وارد می‌شوند در آن نقش کوتاهی را ایفا می‌کنند. در حالی که برخی دیگر نقش‌های طولانی و اساسی‌تری بر عهده دارند. برخی شرور و عده ای خوب هستند. حضور همه‌ی آن ها لازم است و گرنه در نمایش حضور نمی‌یافتند. همه‌ی آن‌ها را بپذیرید و به سراغ پرده بعدی بروید.

برای زندگی کردن در لحظه و رها کردن مشکلات گذشته برای داشتن حال خوب و آینده ی بهتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت آنلاین از روانشناسی و مشاور خانواده کلیک کنید.