بادکش رحم و تخمدان در بیماری‌های زنان

بادکش رحم و تخمدان

فهرست

دسته بندی ها

شاید این سوال برای بسیاری از ما به وجود آمده باشد که بادکش رحم و تخمدان چیست؟ آیا می‌توان برای بیماری‌های مربوط به دستگاه تولیدمثلی زنان از بادکش رحم و تخمدان استفاده کرد؟ آیا استفاده از بادکش زنان برای تمام بیماری‌های زنان مفید است؟ استفاده از بادکش رحم و تخمدان چه عوارضی دارد؟ تاثیرگذاری بادکش زنان بر از بین رفتن سبب یک بیماری تا چه اندازه مفید است؟ در این مقاله سعی می‌شود به این سوالات حتی‌المقدور پاسخ داده شود.

بادکش چیست؟

بادکش درمانی یکی از روش‌های درمان در حوزه اعمال یداوی در طب سنتی است. در این روش لیوان‌های در اندازه‌های مختلف بسته به نیاز درمانی روی محل مورد نظر قرار داده می‌شوند. سپس با خارج کردن هوای داخل محفظه لیوان، خلا ایجاد می‌شود. به این ترتیب پوست به داخل فضای داخل لیوان کشیده شده و لیوان روی پوست ثابت می‌ماند.

چند نوع بادکش وجود دارد؟

انواع مختلفی از بادکش وجود دارند. براساس اینکه ایجاد خلا در لیوان با استفاده از حرارت خارجی باشد یا خیر دو نوع بادکش سرد و گرم وجود دارد. در بادکش سرد، منبع حرارت خارج از بدن استفاده نمی‌شود و با ایجاد مکش توسط دستگاه ساکشن در لیوان‌های مخصوص، خلا ایجاد می‌شود. در این حالت پوست به داخل لیوان کشیده می‌شود. در بادکش گرم، این خلا با کمک گرفتن از یک منبع حرارت خارجی مثل پنبه آتش گرفته است که فضای داخلی لیوان را گرم کرده و باعث ایجاد خلا می‌شود.

براساس اینکه لیوان بادکش روی پوست ثابت است یا متحرک، دو نوع بادکش لغزان و ثابت وجود دارد. همانطور که از نام آن‌ها پیداست، در بادکش لغزان لیوان بادکش به طور ملایم و با فشار دست روی موضع بادکش جابجا می‌شود. اما در بادکش ثابت برای مدتی بسته به محل انجام بادکش روی پوست باقی می‌ماند.

بادکش درمانی چه فایده‌ای دارد؟

بادکش درمانی تاثیرات مشابهی با ورزش کردن روی بدن دارد و به صورت غیرفعالانه و توسط فرد دیگری انجام می‌شود. از جمله تاثیرات آن می‌توان به گرم‌کردن بدن، تحلیل برخی مواد زائد از بدن، کمک به افزایش خونرسانی به موضع، از بین رفتن انقباضات عضلانی و تنش‌های عضلانی، کاهش اضطراب و نگرانی و بازگشت آرامش به بدن اشاره کرد.

بادکش رحم و تخمدان

بادکش رحم چیست؟

 بادکش رحم به عنوان یکی از روش‌های درمانی کمکی در برخی بیماری‌های زنان به‌کار می‌رود. این روش که از آن با عنوان بادکش رحم و تخمدان هم نام برده می‌شود، روشی مناسب و کمکی است برای تسریع روند درمان به شمار می‌رود.

آیا بادکش رحم و تخمدان برای تمام بیماری‌های زنان مفید است؟

از آن‌جا که سبب ایجاد بیماری در رحم و تخمدان‌ها بسیار متنوع است، برای تمام این بیماری‌ها نمی‌توان از بادکش رحم و تخمدان استفاده کرد. بلکه همانطور که پیش‌تر ذکر شد هر جا در دستگاه تولیدمثلی زنانه نیاز به گرم کردن، افزایش خونرسانی به بافت، کاهش انقباض عضلانی، نیاز به تمرکز بیشتر روی موضع یا انحراف طبیعت هوشمند بدن  وجود داشته باشد می‌توان از بادکش رحم و تخمدان بهره گرفت. بدیهی است تا زمانی که طبیب درمان‌گر به عامل ایجاد یک بیماری به طور کامل آگاهی نداشته باشد نمی‌توان این روش را برای کسی تجویز نمود. چرا که در بسیاری از بیماری‌های رحم و تخمدان، با انجام بادکش نه تنها بیماری از بین نمی‌رود، بلکه تشدید شده و مسیر درمان را با مشکل روبرو می‌کند. بنابراین لازم است از انجام بادکش رحم و تخمدان بدون تجویز طبیب حاذق دوری جست.

آیا بادکش رحم و تخمدان عارضه دارد؟

به طور کلی چون فرآیند بادکش‌گذاری یک عمل غیرتهاجمی است، در صورتی‌که به جا و درست انجام شود عارضه خاصی برای آن وجود ندارد اما در صورت مصرف داروی خاصی مثل ضدانعقادها، وجود آلرژی پوستی، بیماری یا سابقه جراحی خاص، وجود فتق‌ها حتما طبیب خود را در جریان این موضوع قرار دهید.

 لازم به ذکر است استفاده از بادکش درمانی تنها یک روش کمکی برای بهبود عملکرد دستگاه تولیدمثلی بانوان است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را برای تمام بیماری‌های زنان تجویز کرد. هم‌چنین در صورت تایید تاثیر بادکش در درمان یک بیماری باید به این نکته توجه داشت که برای درمان کامل یک بیماری حتما باید شرح حال کامل گرفته و معاینه انجام شود، سپس با بهره گرفتن از سبک زندگی سالم، داروهای مورد نیاز و در کنار آن استفاده از مواردی مثل بادکش درمانی مراحل درمان طی شود.

کلام آخر

در طب سنتی ایران توجه زیادی به تلاش برای حفظ سلامتی وجود دارد. بدیهی است داشتن سبک زندگی سالم که تاثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد، علاوه بر اینکه هزینه بسیار کمتری دارد، کیفیت و رضایت از زندگی را به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

۸ دیدگاه ها

  • ندا, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ @ ۰۷:۴۲ پاسخ

    بادکش تخمدان برای تنبلی تخمدان چند جلسه باید انجام بشه و چه ساعتی از روز باشه بهتره

    • هلدینگ سلامت دکتر بانوکا, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ @ ۰۶:۴۰ پاسخ

      سلام دوست عزیز،
      برای درمان با بادکش با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ با شماره تلفن‌ ۸۸۱۷۴۷۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

  • افسون, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ @ ۲۲:۳۹ پاسخ

    سلام من چند روزپیش عمل بادکش انجام دادم ازاونروزشکمم سمت چپ بغل نافم میکنه میخواستم بدونم علتش بادکش میتونه باشه ممنون میشم تجربتونو بگید

    • هلدینگ سلامت دکتر بانوکا, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ @ ۰۶:۵۵ پاسخ

      سلام افسون عزیز،
      شما برای اینکه مطمئن باشین که علت درد از چیه بهتره به مرکزی که کار انجام اطلاع بدین و ازشون شده مشاوره بگیرین. سلامت باشین

  • مریم, ۰۷ آبان ۱۴۰۱ @ ۰۴:۱۲ پاسخ

    سلام من ۳۳ ساله ام و برای برگشت ذخیره تخمدانم بادکش انجام میدم در سه قسمت زیر شکم
    آیا نتیجه ای دارد؟ و اینکه من هنوز مجردم آیا ایرادی ندارد انجام بادکش؟

    • هلدینگ سلامت دکتر بانوکا, ۱۴ آذر ۱۴۰۱ @ ۱۰:۱۳ پاسخ

      سلام دوست عزیز،
      انجام بادکش مشکلی نداره اما لطفا برای گرفتن مشاوره و راهنمایی بیشتر میتونید از طریق شماره ۸۸۱۷۴۷۰۰ با کلینیک طب سنتی دکتر سریتا در ارتباط باشید و برای رزرو نوبت راهنمایی بگیرید.

  • راز, ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ @ ۱۰:۰۷ پاسخ

    سلام من برای تنبلی تخمدان بادکش انجام میدم ماه اول بعد از بیست چهار روز پریود شدم ماه بعد دو سه روزی بین بادکش وقفه افتاد الان چهل روزه پریود نشدم علتش چیه ؟ من همچنان دارم بادکش انجام میدم

    • خانم قهرمانی, ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ @ ۱۰:۴۳ پاسخ

      سلام دوست عزیز،
      لطفا برای گرفتن مشاوره و راهنمایی از طریق شماره ۸۸۱۷۴۷۰۰ با کلینیک طب سنتی دکتر سریتا در ارتباط باشید و برای رزرو نوبت راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت آنلاین از دکتر زنان طب سنتی کلیک کنید.