بارداری سریع با طب سنتی

بارداری سریع با طب سنتی

فهرست

دسته بندی ها

بارداری سریع با طب سنتی با اصلاح سبک زندگی اتفاق می‌افتد.

 باردار شدن یکی از اتفاقات مهم زندگی زنان به شمار می‌رود. این اتفاق در گرو یک تصمیم دو نفره است؛ بنابراین، هم زن و هم مرد باید برای یک بارداری موفق، مواردی را رعایت کنند.

اگر شما زیر 35 سال سن دارید، لازم نیست برای زودتر باردار شدن دچار استرس شوید، زیرا از زمانی که تصمیم به باردار شدن بگیرید، تا یکسال، فرصت دارید؛ و پس از آن نیازمند مداخلات درمانی خواهید بود. در صورتی که سن شما بالای 35 سال است این زمان به 6 ماه کاهش می‌یابد. 

اما اگر دوست دارید که در زودترین زمان ممکن باردار شوید، رعایت  یکسری نکات به این امر کمک می‌کند.

 

بارداری سریع با طب سنتی

در طب ایرانی، امکان انعقاد نطفه و تشکیل جنین به سطح سلامت زوجین وابسته است؛ و هر نوع بیماری که بر اعضای باروری زن و مرد تاثیر بگذارد، می‌تواند مانع بارداری شود. بنابراین، اصلاح سبک زندگی به زودتر بارور شدن، کمک شایانی می‌کند. از جمله مهمترین مواردی که در اصلاح سبک زندگی موثر هستند، اصلاح وضعیت خواب، آداب تغذیه ای، فعالیت بدنی و حالات روحی است.

زوجی که قصد بارداری دارند، باید از دیر خوابیدن به صورت جدی پرهیز کنند. کم خوابی یا پرخوابی و خواب در ساعات نامناسب مانند خواب روز به جای ساعات ابتدایی شب، بر سلامت عمومی و توان باروری تاثیر بسیاری دارد.

 

اصول تغذیه صحیح

رعایت «اصول خوردن و آشامیدن»، بیش از اینکه «چه بخوریم»، بر روی سلامتی و قدرت باروری تاثیرگذار است.

برای اینکه تخمک و اسپرم سالمی تولید شود و ارگان‌های باروری سالم بوده و عملکرد مناسبی داشته باشند، لازم است معده و کبد نیز سلامت باشند.

اگر شما بهترین مواد اولیه خوراکی را انتخاب نمایید اما آداب صحیح خوردن و آشامیدن را رعایت نکنید، از مصرف آنها سود چندانی نخواهید برد. در ادامه برخی از توصیه‌های طب ایرانی راجع به تغذیه سالم را با هم مرور می کنیم:

– سعی کنید در هنگام اشتهای واقعی غذا بخورید؛

– اگر گرسنه شدید برای مدت طولانی گرسنه نمانید؛

– غذا را به طور کامل بجوید؛

– از در هم خوری چند نوع غذا (یا مثلا غذا همراه با سالاد و سبزی و ماست و …) با هم بپرهیزید؛

– قبل از اینکه احساس سیری کنید، دست از غذا خوردن بکشید؛

– در هنگام گرسنگی یا بلافاصله بعد از غذا، حمام نکنید؛

– قبل، وسط و بلافاصله بعد از غذا، آب ننوشید؛

– اگر هنگام تشنگی، تمایل به نوشیدن آب خنک داشتید، هرگز از یخ کمک نگیرید، آب خنک یخچالی گزینه مناسب تری است؛

– همچینین آب سرد ناشتا نیز به دستگاه گوارش آسیب می‌زند؛

– بلافاصله بعد از مصرف میوه آب ننوشید؛

– از نوشیدن آب، در حین ورزش کردن بپرهیزید. در صورت وجود عطش، مدتی قبل از شروع ورزش، مایعات کافی بنوشید؛ و پس از ورزش هم تا زمانی که تنفس و ضربان قلب شما به حالت عادی بازنگشته، آب ننوشید.

 بارداری سریع با طب سنتی

خوراکی‌های مفید برای بارداری سریع با طب سنتی

برخی خوراکی ها نیز به افزایش قدرت باروری کمک می کنند که به تعدادی از آنها اشاره می شود.

– یکی از بهترین موارد، نخود است که می توانید به شکل های مختلف (نخود آب، آبگوشت، فلافل، حمص و …) آن را مصرف نمایید. البته اگر دچار عارضه نفخ هستید بهتر است ابتدا به درمان این مشکل اقدام نمایید.

– مصرف میگو نیز برای افزایش قدرت باروری زنان، گزینه مناسبی است.

– نیمرو یا خاگینه تخم پرندگان به همراه ادویه و پیاز نیز برای آقایان غذای مفیدی به شمار می رود.

خوردن شما سبزیجات تازه که سرشار از اسید فولیک هستند و غذاهای حاوی امگا 3 به سلامت باروری کمک می کند. برای دریافت مکمل انواع ویتامین ها با پزشک خود مشورت کنید. 

 

غذاهای مضر باروری

در عوض مصرف زیاد کربوهیدرات، چربی و شیرینی‌ها، هم به سلامت عمومی شما آسیب می‌رساند و هم ممکن است با ایجاد تنبلی تخمدان، قدرت باروری را کم کند.

از مصرف غذاهای آماده یا نیمه آماده و حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده و میوه‌های نارس نیز خودداری نمایید.

از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار و یا الکل خودداری نمایید.

همچنین مصرف دخانیات (سیگار یا قلیان) سبب تضعیف اسپرم ها شده، و در صورت مصرف باید کنار گذاشته شود.

 

فعالیت بدنی مناسب باروری

در کنار رعایت موارد فوق، از فعالیت بدنی متعادل غافل نشوید.

ورزش متناسب با شرایط جسمی تان، طوری که بتوانید آن را به شکل مستمر ادامه دهید، برای ارتقای سلامت عمومی، حفظ شادابی روحی و تقویت سیستم ایمنی شما بسیار مفید و موثر است.

توجه داشته باشید از ورزش شدید و غیرمتعارف دوری کنید، زیرا ورزش بسیار شدید، با ایجاد اختلال در سیستم هورمونی ممکن است سبب اختلال در تخمک گذاری و چرخه قاعدگی شود.

 

چاقی و باروری

در بسیاری از موارد، اضافه وزن بیش از اندازه، که با طبیعت و مزاج شما نیز در تعارض باشد، می تواند یکی از موانع بارداری باشد.

اگرچه چاقی یک عامل صد در صد برای منع باروری نیست، اما رساندن وزن به حد تعادل، هم به بارداری سریع تر شما کمک می‌کند، و هم تا حد زیادی شما را در برابر عوارض بارداری مانند افزایش قند و فشار خون ایمن می سازد. 

 

استرس و باروری

 اما شاید بتوان گفت اثرگذارترین مسئله در رابطه با باروری سریع، آرامش روحی و روانی است.

سعی کنید استرس‌های بیهوده را از خود و همسرتان دور نمایید. استرس و اضطراب بر روی قدرت باروری هم زن و هم مرد، تاثیر منفی دارد. حتی درباره زمان باردار شدن و اینکه چرا هنوز باردار نشده اید خود را ملامت نکنید. در صورت لزوم، پس از چند ماه، چنانچه با رعایت مطالب این نوشتار باردار نشدید، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  

دارو درمانی برای تقویت باروری

داروهای خاصی برای تحریک تخمک گذاری وجود دارد که تنها در موارد خاص و توسط پزشک متخصص قابل تجویز است. مصرف خودسرانه این داروها، ممکن است سبب مشکلات متعددی از جمله کیست تخمدان شود. برای همین، تصمیم گیری راجع به این موضوع را به پزشک خود واگذار کنید.

 

اقدام به بارداری

حداقل چند ماه قبل از اقدام به بارداری، با مراجعه به یک متخصص زنان یا مامای مجرب، با معاینه و انجام آزمایشات و سایر اقدامات لازم، از سلامت خود پیش از بارداری، اطمینان حاصل کنید.

بهتر است اقدام به بارداری، در روزهای اول پس از اتمام عادات ماهانه انجام شود تا احتمال موفقیت بیشتر باشد. اگر از زمان تخمک گذاری خود با خبر هستید، حوالی این زمان بهترین فرصت است. اما اگر این زمان را نمی دانید، می توانید با پزشک خود مشورت کنید یا هفته اول پس از پایان عادت ماهیانه را برای این امر در نظر بگیرید.

ویرایش: دکتر فاطمه مرادی (مدیر کارگروه بارداری دکتر بانوکا)

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

۶ دیدگاه ها

  • محمد حسینوند, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ @ ۰۷:۳۷ پاسخ

    با عرض سلام وخسته نباشی.

    من خانم دارم که الان دوسال و پنج ماه که عروسی کردیم که هنوزم باردار نشده اینقدرم پول خرجش کردم که حامله بشه اما نشده حالا چکار کنم که خانمم حامله بشه

    • دکتر بانوکا, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ @ ۰۷:۱۴ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر
      باید پزشک پرونده همسر شما رو ببینه
      من بهتون پیشنهاد می کنم طب سنتی و مدرن رو همزمان پیش برید
      از خانم دکتر تن ساز وقت بگیرید
      ایشون متخصص طب سنتی در حوزه زنان هستند و در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا بیمار ویزیت می کنند

  • Zahra.m, ۰۸ مهر ۱۴۰۱ @ ۰۸:۰۸ پاسخ

    سلام من تنبلی تخمدان داشتم که بامصرف داروبرطرف شدوالانم تیروئیدکم کار دارم که الان نرماله میخوام بدونم داروی تیروئیدمانع ازبارداری میشه من جلوگیری ندارم وهیچ مشکل خاص دیگه ای هم ندارم حتی پاپ اسمیرم انجام دادم سالم بودلطفاراهنماییم کنید

    • هلدینگ سلامت دکتر بانوکا, ۲۳ مهر ۱۴۰۱ @ ۱۰:۳۲ پاسخ

      سلام دوست عزیز،
      با توجه به شرایطی که ذکر کردین نیاز به مشاوره با پزشک متخصص دارین،لطفا جهت گرفتن مشاوره و راهنمایی هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ با شماره تلفن‌ ۸۸۱۷۴۷۰۰-۰۲۱ کلینیک طب سنتی دکتر سریتا تماس بگیرید.

  • ندا, ۲۷ دی ۱۴۰۱ @ ۱۸:۲۰ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    من ی هفته ای هست عمل سنگ صفرا انجام دادم و با توجه به اینکه ۳۵ سال سن دارم میخوام برای بارداری اقدام کنم و مزاج صفراوی دارم
    میخواستم راهنماییم کنید که با توجه به بالا بودن سنم چیکار کنم سریع باردار بشم

    • خانم قهرمانی, ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ @ ۰۹:۲۰ پاسخ

      سلام دوست عزیز،
      با توجه به شرایطی که توضیح دادین نیاز به معاینه حضوری توسط پزشک متخصص طب سنتی دارین لطفا برای گرفتن مشاوره و راهنمایی از طریق شماره ۸۸۱۷۴۷۰۰ با کلینیک طب سنتی دکتر سریتا در ارتباط باشید و برای رزرو نوبت راهنمایی بگیرید.سلامت باشین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *