بحران طلاق چیست و چه نشانه‌های قبل و بعد از طلاق دارد؟

بحران طلاق

فهرست

دسته بندی ها

بحران طلاق از جمله موارد مهم در زندگی افرادی است که جدا شده‌اند.در دو مقاله قبل متوجه شدید که سلامت روانی می‌تواند نقش مهمی در روند این دوره از زندگی باشد.با ما همراه باشید تا در خصوص بحران‌های که می‌تواند سراغ هر فردی که جدا شده بیاید آشنا شوید.


آنچه می‌خوانید:

  • بحران طلاق
  • بالا و پایین شدن احساسات
  • روند شکل گیری احساسات
  • بالا و پایین شدن احساسات
  • بحران طلا،پیش از طلاق
  • پاسخ‌های مناسب این بحران
  • بحران طلاق پس از طلاق
  • پاسخ‌های مناسب این بحران

بحران طلاق

طلاق شما را در فضا سرگردان رها کرده است،این بحران طلاق است.شما خاطرات را از بین می‌برید تا دردها را کاهش دهید. شما فقط برای امروزتان زندگی می‌کنید.زیرا این تنها کاری است که می‌توانیدانجام دهید.آشوب هیجانات جدید به کلی از بین رفته و شما فراموش می‌کنید که همسفر زمانید و زمان یاور شماست. به فرداها نظری بیندازید و دیروزهای مهم را از یاد نبرید.

وحشت تنها ماندن. بحران تنهایی خودش بار اضافه‌ی است بر گذارندن بحران طلاق. این مورد به غروری تبدیل می‌شود که تمایل دارید همه چیز را موافق میلتان به پیش ببرید.بازگشت اجباری‌تان به محل کار ممکن است در بلند مدت خیلی مثبت باشد. اکنون نمی‌توانید متوجه شوید که با گذشت زمان،از طلاقتان چه درس‌هایی خواهد آموخت.

بالا و پایین شدن احساسات

جدایی مانند چرخ و فلکی عاطفی است.بحران طلاق باعث شده شما کنترلی بر احساساتان نداشته باشید. نمی‌توانید پیش بینی کنید که در نوبت بعد چه چیز شما را به عقب پرتاب خواهد کرد. دعودت به یک مهمانی بزرگ روحیه شما را بالا می‌برد،وقتی همسرتان در مورد نامه‌هایی که وکیل لازم دارد تلفن می‌کند،افسرده می‌شوید. نگران می‌شوید دوستان‌تان متوجه‌ی این بحران طلاق شوند.اما عملا دیگر چیزی از مهمانی متوجه نخواهید شد.

بحران طلاق باعث شده یک تبادل منطقی خوش بینی شما را در مورد آشتی کردن بازسازی کرده. اوقاتتان را خوش می‌کند.یک دعوای شدید امیدتان را به شدت تنزل داده. شما را به سرگیجه می‌اندازد.زمان‌هایی هستند که احساسی منطقی دارید و مسئول زندگی‌تان هستید، و در زمان‌هایی دیگر یک ناامید و ورشکسته می‌باشید.

روند شکل گیری بحران طلاق

طلاق فرایندی است که طی زمان روی می‌دهد.طلاق رویدادی نیست که فقط اسناد قانونی را در برگیرد.طلاق می‌تواند هر جایی اتفاق بیفتد.برای آن که واقعا به انجام برسد ممکن است چند ماه تا چند سال طول بکشید.

حتی بهبود عوارض ناشی از آن زمان بیشتری می‌طلبد. درطول این مسیر نکات بسیاری برای‌تان نهفته است، تا گزینه‌های آگاهانه‌تری را برای آزار رسانی به همسرتان یا بهبود خودتان انتخاب کنید. هر گام از فرایند طلاق فرصت‌هایی را برای پاسخ‌های سازنده ارائه می‌دهد. همچنان که می‌تواند به ظاهر ترتیباتی از موانع و خطرات پایان ناپذیر را به وجود آورد.

بحران قبل از طلاق

بحران طلاق، پیش از طلاق

شوک عاطفی حاصل از روبه رو شدن جدی یا جدایی می‌تواند طوری شما را وحشت زده،دستپاچه و گیچ بر جای گذارد که ندانید چکار باید بکنید.

مواظب باشید که تصمیم های آنی نگیرید، به خود فرصت دهید تا به شرایط متعادلی برسید. تغییرات را آرام آرام انجام دهید. تا هر دو طرف فرصت داشته باشند آنچه قرار است اتفاق بیفتد را در این بحران طلاق هضم کنند.

اغلب مردم وقتی یک زوج جدا می‌شوند فورا می‌خواهند یک امتیاز قانونی به دست‌ آورند

این معمولا اولین قدم به سوی رابطه ای است که به شکل فزاینده‌ای خصمانه ‌می‌شود اگر نمی‌توانید در مورد شرایط جدایی به ویژه در مورد اینکه که چه کسی خانه را ترک کند و بچه‌ها کجا باشند به صورت مسالمت آمیز بحث کنید به یک میانجی مراجعه کنید

وقتی ارتباطی وجود ندارد، از قصد طرف مقابل خبری ندارید.چنین حالتی نیاز به حمایت قانونی را افزایش می‌دهد و بی اعتمادی به وجود می‌آورد. بنشینید و عاقلانه درباره جدایی صحبت کنید

سعی نکنید کاری کنید که بچه‌ها را با سویه داستان خودتان همراه کنید.برای آن که جدایی را الزامی نشان دهید، همسرتان را آدم بده جلوه ندهید.

 

پاسخ‌های مناسب جهت این بحران

در نظر بگیرید که هر دوی شما زخم خورده‌اید.

برای چند هفته یا بیشتر با آتش بس موافقت کنید

شما حساسیت‌های یکدیگر را می‌دانید روی این حساسیت‌ها دست نگذارید. کاری نکنید. یا چیزی نگویید که می‌دانید همسرتان را آزار می‌دهد

سعی کنید هر دو سوی مسئله‌ای را ببینید

در یک رابطه بیمار، دیدن چیزی ورای درد و نا امیدی خودتان سخت است.خود را جای طرف‌تان بگذارید تا بدانید طرف‌تان چطور به مسائل نگاه می‌کند. چطور او هم عمیقا مایوس و آزرده بوده است.

سعی کنید به چیزی بیشتر از احساس پس زده شدن فکر کنید

از این زوایه به این قضیه نگاه کنید که این رابطه دیگر کارایی ندارد. هر دویی شما با هم این الگوهای ناسالم را درست کردید. دلالیلی که باعث شد که این ارتباط کارایی نداشته باشد فهرست کنید

مانع امکان بازسازی ازدواج نشوید

احساسات شما بعد از جدایی ممکن است تغییر یابد به ویژه اگر اولین جدایی‌تان باشد بعضی مواقع شوک جدایی می‌تواند تغییرات دلخواه را در طرف مقابل و همچنین خودتان به وجود آورد

مشاوره طلاق یا روان درمانی فردی را مد نظر داشته باشید

چناچه به شما کمک کند چشم انداز گسترده‌تری بر آنچه که بر سر ازدواجتان آمده داشته باشید. به شما کمک می‌کند به نحو سازنده‌تر جدا شوید. با بحران طلاق بهتر آشنا می‌شوید.در خصوص اهمیت این موضوع در مقاله مشاوره طلاق با شما عزیزان صحبت شد.

بحران بعد از طلاق

بحران طلاق پس از جدایی

جدایی اولیه با یک دوره میزان بالای احساسات شروع می‌شود.

شما مستعد بی تعادلی،بی منطقی و قضاوت ضعیف هستید. حالا زمان گرفتن تصمیمات بزرگی که می‌تواند بر آینده شما تاثیر بگذارد نیست. زیرا بحران طلاق شما وارد مرحله جدیدی شده است.

از قانون برای ابراز خشم و رد همسرتان استفاده نکنید

وقتی احساس می‌کنید کنار گذاشته شده‌اید. از پول و امکان دسترسی طرفتان به فرزندان مضایقه نکنید.

این وسوسه وجود دارد که بچه‌ها را عامل قرار داده و با بدگویی از همسرتان نظر آنان را منفی کنید.

این تمایل هست که همسرتان را که به شما آزار رسانده یا خیانت کرده است یک جانبه و در همه زمینه‌ها غیر قابل اطمینان ببیند. سعی کنید در مورد همسرتان بین آنچه که می‌توانید در آن به او اعتماد کنید یا نمی‌توانید تفاوت قائل شوید

پاسخ‌های مناسب این بحران

بر مراقبت خودتان تمرکز کنید

استرس طلاق را دست کم نگیرید. طلاق بر تمرکز شما در کار،رانندگی،شکیبایی با فرزندان و سلامتی تاثیر می‌گذارد.بپذیرید بحران طلاق شما را تحت تاثیر قرار داده است. امکان این امر را فراهم آورید با استراحت کامل،ورزش و تغذیه مناسب از بدن خودتان مواظبت کنید و برای خود برنامه‌ریزی کنید

از افراد معتمد استفاده کنید

به دنبال دوستانی بگردید که بتوانید بی‌جانب‌داری با آنها صحبت کنید و یا درمانگر یا یک گروه حامی پیدا کنید.تا این مرحله بحران را طی کنید.

تماس با همسرتان را محدود کنید

این رفتار از اضطرابی که این مسئله تولید می‎‌کندچلوگیری می‌کند. برای یک دوره زمانی محدود با هم هیچ تماسی نداشته باشید. تماس‌ها را محدود به زمان نیاز کنید

راهی برای آزاد کردن احساسات قوی خود پیدا کنید

ورزش کنید. تمرینات بدنی داشته باشید

به جای انتقام جویی بر بهبود یافتن تمرکز کنید

به عوض آزار رساندن یا تنفر از همسرتان بر بهبود خودتان تمرکز کنید

هر دو وجه خود یعنی وجه احساسی و عقلانی‌تان را تشخیص دهید

احساسات ضد و نقیض قوی همزمان در درون شما وجود دارد و شما می‌توانید به ناگهان از این رو به آن رو شوید

بدانید که چه موقع باید کمک بگیرید

اگر اوضاع دارد وخیم می‌شود از همسرتان بخواهید به یک میانجی یا مشاور خانواده برود

اگر همسرتان هنوز بسیار عصبانی است یا با طلاق مخالف است. برای اقدامات قانونی اصرار نکنید

 

با توجه به مطالب عنوان شده متوجه‌ی اهمیت این موضوع شده‌اید که بحران طلاق در هر قسمت از این روند باشد نیازمند پیگیری است و باید به دقت به خود مسلط باشیدو از درمانگر مناسب کمک بگیرید.

میتوانید در خصوص بحران طلاق با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت آنلاین از روانشناسی و مشاور خانواده کلیک کنید.