تاثیرات فوق العاده حجامت برای پاکسازی جوش ها

درمان حجامت جوش

فهرست

دسته بندی ها

قبل از درمان جوش باید بدانیم علت ایجاد جوش چیست و سپس به درمان آن بپردازیم؟ جوش ها بیشتر در صورت ایجاد می‌شوند اما می‌تواند در پشت یا گردن ظاهر شوند. مسدود شدن منافذ پوست و رشد باکتری، اختلالات هورمونی، تغذیه غلط و سن بلوغ از مهمترین دلایل جوش زدن است. حالا از موثرترین و مطمئن ترین درمان‌ها حجامت برای جوش می‌باشد. حجامت جوش یک درمان‌ جایگزین و موثر در طب سنتی برای مراقبت و سلامت پوست و مو می‌باشد. حجامت در درمان و بهبود بسیاری از بیماری‌ها و بخصوص برای درمان جوش، لکه های پوستی، آکنه تاثیر زیادی دارد و استفاده می‌شود. ما در این مقاله شما را با نحوه انجام حجامت جوش و فواید آن آشنا میکنیم.

حجامت جوش ها را چطور پاکسازی می‌کند ؟

حجامت از قدیمی ترین درمان‌های طب سنتی است و برای درمان و کمک به بهبودی درد در نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود. حجامت‌درمانی سالیان سال است برای مراقبت و زیبایی پوست و مو استفاده می‌شود. در این روش درمانی برای تحریک پوست و ماهیچه‌ها از فنجان استفاده می‌شود. حجامت، بهبود دهنده جوش و آکنه است و از ترک های پوستی جلوگیری می‌کند. حجامت برای چی خوبه و بطور کلی برای درمان و بهبود بیماری‌های زیر موثر است:

  • بیماری‌های پوستی
  • چربی خون بالا
  • دردهای عضلانی
  • سردردهای عصبی و میگرنی
  • دیابت غیر وابسته به انسولین
  • بیماری‌های عفونی، غدد، هورمونی
  • عوارض بعد از یائسگی
  • دردهای قاعدگی
  • آلرژی های دارویی یا غذایی یا فصلی

درمان از طریق حجامت بطور کلی برای تحریک پوست و ماهیچه ها از فنجان‌های مکش استفاده می‌شود. مکش ایجاد شده موجب افزایش گردش خون می‌شود که این عمل به ترمیم سلول، بازسازی سلول‌های جدید و تسکین گرفتگی عضلات کمک می‌کند. از ان خاصیت ویژه برای ترمیم و درمان بیماری‌های پوستی کمک می‌کند.

حجامت جوش

جوش چگونه ایجاد می‌شود؟

جوش معمولا بدلیل تولید بیش از حد چربی یا جمع شدن باکتری ها و سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌شود. . افراد در دوران بلوغ ممکن است بیشتر دچار جوش شوند. زمانی که بدنن هورمون های بیشتری را تولید می‌کند، این می‌تواند باعث تولید بیش از حد روغن شود. گاهی اوقات باکتری بنام پروپیونی باکتریوم آکنه می‌تواند به پوست نفوذ کرده و باعث قرمزی، درد و سوزش بیشتر می‌شود. هرکسی ممکن است جوش بزند و موارد زیر در ایجاد جوش تاثیر بیشتری دارند:

  • کمبود ایمنی
  • کمبود آهن یا کم خونی
  • دیابت
  • سیگار کشیدن

شکل ظاهری جوش متفاوت است و ممکن است بصورت جوش های سریاه و سرسفید، قرمز، متورم می‌باشد و برخی هم پر از چرک است که شباهت زیادی با جوش دارد.

آیا می توان از ایجاد جوش جلوگیری کرد؟

سلامتجویانی که دارای جوش های بزرگ یا پیچیده هستند نیاز است توسط مراقبت های پزشکی درمان شوند. اقدامت لازم برای کاهش خطر ایجاد جوش یا گسترش آن به شرح زیر می‌باشد:

  • رعایت بهداشت فردی مانند استحمام و شستن دست‌ها با آب و صابون بصورت منظم
  • تمیز نگه داشتن سطوح مانند پیشخوان، دستگیری در، وان حمام و صندلی توالت
  • استفاده از ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل، به ویژه پس از لمس جوش
  • به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی مانند حوله، ملحفه یا تیغ خود با دیگران خودداری کنید

جهت دریافت نوبت حجامت جوش  با بخش پذیرش کلینیک طب سنتی تماس حاصل نمائید.

(روی تصویر زیر کلیک کنید)

حجامت جوش

حجامت چگونه انجام می شود؟

حجامت یک درمان جایگزین و موثر در حوزه طب سنتی است و برای بهبود جریان خون ، از بین بردن رکود، کاهش درد و خصوصا برای محافظت، برخی بیماری های پوستی مانند جوش، فلج صورت و  همچنین پیشگیری دربرابر ابتلا به بیماری‌ها مختلف استفاده می‌کنند.حجامت به طورکلی دو نوع عام و خاص است که از موثرترین و کاربردی ترین انواع آن می‌باشد که با توجه به نوع بیماری و اهداف طب سنتی که دارید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش انجام حجامت به این گونه است که هوای داخل فنجان را گرم کرده تا خلاء ایجاد شود و سپس با قرار دادن روی پوست، باعث می‌شود بافت پوست را به داخل بکشد. این کار موجب شل شدن بافت پوست و افزایش جریان خون در بدن می‌شود. رایج ترین فنجان های مورد استفاده برای انجام حجامت، پلاستیکی و شیشه ای هستند.

حجامت برای درمان جوش در چه نواحی باید انجام شود؟

محل حجامت برای درمان جوش مانند محل حجامت برای جوش صورت و جوش کمر، با توجه به نوع بیماری و شرایط آن، با توجه به نظر متخصص طب سنتی انجام می‌شود. هدف از درمان بیماری های پوستی که شرایط التهابی مانند جوش و آکنه دارند، از بین بردن گرما و سموم است. این کار حتی اگر جوش بر روی صورت یا قفسه سینه سلامتجو باشد، معمولا از طریق حجامت پشت اقدام می‌شود. می‌توان برای پیشگیری از بروز جوش و آکنه، حجامت توصیه انجام می‌شود.

حجامت جوش

حجامت برای جوش و آکنه تحت نظر متخصص طب سنتی

امروزه حجامت برای تحریک گردش چی، از بین بردن سموم بدن و گردش خون انجام می‌شود. حجامت درمانی به عنوان درمانی کمکی برای جوش که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی سیستمیک است،  استفاده می‎شود. انجام حجامت برای جوش بدن مانند حجامت برای جوش کمر و  حجامت و جوش پشت را نباید به افراد غیر حرفه ای واگذار کنیم تا سلامتی مان به‌خطر بیوفتد. بنابراین با مراجعه به کلینیک‌های  تخصصی طب سنتی معتبر که از متخصصین مجرب و ماهر استفاده می‌کنند، حجامت برای جوش و دیگر اعمال یداوی مورد نیاز خود را انجام دهید .

آیا حجامت برای درمان جوش و آکنه خطر دارد؟

بطور کلی حجامت برای درمان جوش و آکنه بسیار ایمن است و خطر جانبی ندارد. با این حال چند استثنا هم وجود دارید. بیمارانی که اختلالات خونریزی مانند هموفیلی دارند، داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند و یا معده خالی دارند باید احتیاط کنند و ممکن است حجامت بهترین گزینه درمانی نباشد. حجامت درمانی نباید  برروی چشم، سوختگی ، زخم های باز انجام شود. در دوران بارداری لازم هست قبل از درمان حتما با متخصص طب سنتی مشورت کرد.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *