جنین پسر یا دختر مساله این است!

جنین پسر یا دختر

فهرست

دسته بندی ها

جنین پسر یا دختر داشتن مساله مهمی برای بسیاری از زوجین است.

دو تا پسر دارد و برای بار سوم قصد دارد، باردار شود. شوهرش گفته اگر این بار دختر نیاورد، مجبور است با یک زن دختر زا ازدواج کند! برایش سخت است و نمی‌تواند درک کند که چرا همسرش اینقدر به داشتن دختر اصرار دارد. البته خودش هم دلش برای دختربچه‌های توی خیابان غنج می‌زند، اما همیشه با خود می‌گوید لابد حکمتی بوده که خدا به ما این پسرهای بازیگوش و دوست داشتنی را داده…

تمایل خانواده‌ها به داشتن فرزندی از جنس خاص، مخصوص امروز نیست و از قرن‌ها پیش مطرح بوده است. اگرچه، شاید امروزه، تمایل به دختر دار شدن بیشتر از گذشته است. به همین علت در متون پزشکی سنتی می‌توان مطالبی را در این باره پیدا کرد که از نوع غذا گرفته تا زمان و نحوه نزدیکی همسران برای این موضوع توصیه نوشته‌اند.

روش‌های تشخیص اینکه جنین پسر یا دختر است.

در پزشکی امروز نیز روش‌های مختلفی برای این کار پیشنهاد می‌شود که عبارتند از:

1) روش تغذیه‌ای

2) روش زمان بندی مقاربت (تعیین زمان تخمک گذاری)

3) روش شستشوی مهبلی (واژن)

4) انتخاب جنسیت با کمک روش اریکسون

5) روش  PGD – IVF

در حال حاضر، قطعی ترین روش، همان تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی جنین یا PGD – IVF است. در این روش، پس از تحریک تخمک‌گذاری، با استفاده از تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم (میکرواینجکشن)، اسپرم به‌ داخل تخمک تزریق شده و عمل لقاح صورت می‌گیرد. سپس با بیوپسی از جنین 8-6 سلولی یک بلاستومر را جدا نموده و با روش FISH یا روش‌های مولکولی جنس بلاستومر تعیین می‌شود. بعد از کشت، جنین با جنسیت مورد نظر به رحم منتقل می‌شود. دقت این روش در تعیین جنسیت مورد نظر بیش از 95% است. این روش نیاز به تجهیزات پیشرفته و گران قیمتی مانند لیزر و میکروسکوپ‌های مخصوص دارد که تنها در مراکز فوق تخصصی موجود است. معمولا این روش، برای فرزند دوم به بعد انجام می‌گیرد.

در روش اریکسون، اسپرم‌ها با روش‌های خاصی شستشو داده می‌شوند و با روش IUI در داخل رحم قرار داده می‌شوند تا لقاح در درون رحم اتفاق بیفتد. این روش ساده و نسبت به روش اول، بسیار کم هزینه تر است. این روش، برای اولین بار توسط دکتر رونالد اریکسون مورد استفاده قرار گرفت و از اواسط دهه 70 میلادی در سراسر جهان، جهت تعیین جنسیت کاربرد دارد. اریکسون و همکارانش اعتقاد دارند که اسپرم‌های حاوی کروموزوم Y (پسر) به علت وزن کمتر، فعالتر از اسپرم‌های حاوی کروموزوم X (دختر) هستند؛ و از همین خصوصیت در این روش استفاده می‌شود. کارایی این روش جهت دستیابی به جنس مورد نظر، در حدود 60 تا 70 درصد است.

 

مواد غذایی موثر برای داشتن جنین پسر یا دختر

تغذیه، اگرچه روشی تضمینی برای داشتن جنین پسر یا دختر نیست، اما به علت سادگی و در دسترس بودن و هزینه کم، طرفداران زیادی دارد. در طب سنتی ایران، بیشترین توصیه‌ها درباره تغذیه است؛ زیرا حکیمان این مکتب طبی معتقد بودند تا وقتی می‌توان از غذا برای درمان استفاده کرد نباید از دارو استفاده کرد. این موارد را بهتر است حدود سه ماه رعایت کنید. ولی اگر نمی توانید، حداقل 40 روز زمان بگذارید.

 جنین پسر یا دختر

توصیه‌های طب ایرانی برای پسردارشدن

– در برنامه غذایی خود از مواد غذایی گرم و خشک مانند تره، شوید، پیاز، نخود، دارچین، فلفل، زیره، نعنا، سیر تازه و خشک بیشتر استفاده کنید.

– غذاهایی مانند کوفته، قلیه نرگسی، زرده تخم­ مرغ عسلی، گوشت بره، برنج با شیر، و حلوا با شکر برایتان مناسب است.

– هلیم‌هایی از گندم، برنج و لوبیا، به خصوص لوبیا قرمز، در برنامه غذایی بگنجانید و همراه این هلیم‌ها، دارچین و فلفل میل کنید.

– گوشت‌های سرخ‌کرده را بیشتر از آب پز بخورید.

– گوشت بره، میش، آهو، گنجشک، بلدرچین و سار برای پسردار شدن مناسبند.

– ماهی شور دریایی همراه ادویه‌هایی مانند خردل، کرفس، نعنا و فلفل میل کنید.

– مربای زردک، زنجبیل و شقاقل به عنوان صبحانه میل کنید.

– پسته، مویز سرخ، گندم و نخودِ چرب‌شده‌ی تفت‌داده، نوش جان کنید.

– انجیر و انگور شیرین میوه‌های مناسب پسردار شدن هستند.

– روغن کنجد، روغن بادام و روغن تازه در غذا بریزید.

– مواد شیرین مثل شیره خرما میل کنید.

– از ادویه‌های گرم‌کننده مانند: مرزنجوش، زعفران، مصطکی، بذر کرفس، رازیانه، انیسون، بذر انجره، پیاز سرخ شده، شلغم یا بذر نعنا، بیشتر در غذاهایتان بریزید.

– زیره، هل، دارچین یا دارفلفل همراه با آب‌عسل بنوشید.

– روغن‌های گرم را به پایین شکم، پشت و پهلوها بمالید.

– وقفه زیاد بین رابطه های جنسی خود نداشته باشید. هفته ای 3-4 بار نزدیکی داشته باشید.

– به عکس یا چهره پسربچه ها نگاه کنید و هنگام نزدیکی جنسی، به جنین پسر فکر کنید.

– هنگام مقاربت، زن به سمت راست متمایل باشد و پس از آن، نیم ساعت به سمت راست بخوابد.

 

پرهیزات غذایی طب ایرانی برای پسردارشدن

– زیاد آب نخورید، مخصوصا آب سرد.

– از پرخوری، خوردن ترشی‌ها، و نوشیدن الکل خودداری کنید.

– از خوردن عدس، کشک، باقالی، سماق، انار میخوش یا ترش پرهیز کنید.

– از مصرف غذاها و میوه‌های ترش، غذاهای سرد و تر، نوشیدنی‌های خنک، آغوز، پنیرها، خیار، گشنیز خشک و تر، کاهو و کدو خودداری کنید.

 

توصیه‌های زمان‌دار برای پسردار شدن

– زن از روز اول تا سوم قاعدگی خود، روزی یک قاشق غذاخوری تخم هویج را در یک استکان آب جوش، دم نموده، بنوشد.

– زن و شوهر، یک قاشق مرباخوری تخم کاسنی را همراه یک تکه دو سانتی‌متری از ریشه کاسنی را در یک لیوان آب جوش دم کرده، و از روز پاکی تا هجدهمین ‌روز، روزی یک لیوان میل نمایند.

– زن و مرد، روزی سه عدد خرما بخورند.

 

قلیایی باشید تا پسردار شوید

علم امروز هم توصیه‌های تغذیه ‌ای حکمای طب سنتی را تا حد زیادی تایید می‌کند. محققان متوجه شده‌اند، احتمال دختردار شدن با مصرف غذاهای کلسیم دار مانند لبنیات، سبزیجات، میوه‌های تازه و هر نوع غذایی که حاوی کلسیم باشد، بیشتر می‌شود. بنابراین برای پسردار شدن باید از خوردن این مواد غذایی دوری کرد.

علاوه بر این، محققان معتقدند برای پسردارشدن، مادر لازم است از مواد غذایی که خون را قلیایی می‌کنند استفاده نماید؛ مانند: انگور، توت فرنگی، تمشک، زرشک، کاسنی و فندق.

برای قلیایی کردن محیط واژن در حین مقاربت نیز، می‌توانید دو قاشق مرباخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل نموده و قبل از مقاربت ناحیه تناسلی را با آن شستشو دهید.

 

جنین پسر یا دختر

توصیه‌های طب ایرانی برای آنها که دختر می‌خواهند:

حداقل از یک و نیم تا سه ماه قبل از تصمیم به بارداری، هر دوی شما، از مواد غذایی زیر در برنامه غذایی تان استفاده کنید:

– خوردن لبنیات (شیر، ماست، دوغ، پنیر کم نمک، کره، خامه، بستنی و کشک) و تخم مرغ را افزایش دهید.

– بهتر است گوشت قرمزی که با استخوان پخته شده، نوش جان کنید.

– غذاهای آبکی و آب پز را بیشتر مصرف کنید.

–  در ماهی که می‌خواهید باردار شوید، هر روز یک قاشق مرباخوری تخم رازیانه را دم نموده، میل کنید.

– خوردن سویا، زیره و کاکائو به دختردارشدن کمک می‌کند.

– غذاهای ترش بخورید و در غذا از چاشنی‌هایی مانند غوره، آبغوره، لیمو، نارنج، سماق و سرکه، بیشتر استفاده کنید. از نمک کمتر مصرف کنید.

– کاهو، خیار، کدو، گشنیز، لوبیای سبز، تره فرنگی، نخودسبز، تربچه، کرفس، گوجه فرنگی پخته شده، بادمجان، شاهی و فلفل دلمه‌ای برای دختردارشدن مناسب ترند.

– میوه‌هایی مانند انار ملس یا ترش، آناناس، هلو، گلابی، انگور و زیتون بیشتر بخورید.

– حبوبات بیشتری، به خصوص عدس و باقالی، بخورید.

– از خوردن شیرینی‌ها، مواد قندی و مغزهای آجیلی دوری کنید. تخمه کدو موردی ندارد.

– برای اسیدی کردن محیط واژن قبل از مقاربت، از مخلوط یک لیوان آب و یک قاشق مرباخوری سرکه سفید جهت شستشوی واژن استفاده کنید.

– به عکس یا چهره دختربچه ها نگاه کنید و هنگام نزدیکی جنسی، به جنین دختر فکر کنید.

– هنگام مقاربت، زن به سمت چپ متمایل باشد و پس از آن، نیم ساعت به سمت چپ بخوابد.

– و از مواردی دیگری که برای پسردارشدن گفتیم، پرهیز کنید.

توصیه آخر

موارد گفته شده برای داشتن جنین پسر یا دختر قطعی نیست و خودتان را از نظر روانی، برای پذیرش فرزند با هر جنسیتی آماده کنید و بدانید که فرزند، چه دختر و چه پسر، هدیه ای از جانب خداست.

اگر بدن یا معده شما، با مواد غذایی توصیه شده، اذیت می شود با یک پزشک متخصص طب ایرانی مشورت کنید؛ و سلامتی بدن خود یا جنینتان را فدای تعیین جنسیت نکنید!

ضمنا استفاده از دوش واژینال، ممکن است به PH طبیعی واژن آسیب بزند. بنابراین قبل از شستشوی خود با آب و سرکه یا آب و جوش شیرین، با متخصص زنان خود مشورت کنید.

ویرایش: دکتر فاطمه مرادی (مسئول کارگروه بارداری)

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *