خلاقیت به چه معناست؟آیا باید خلاق باشیم؟

چگونه خلاق باشیم؟

فهرست

دسته بندی ها

در زندگی بارها برایمان پیش آمده که با کلمه‌ی خلاقیت برخورد داشتیم.

خلاقیت چیست؟ ؟؟؟؟؟؟؟      و چرا باید خلاق باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟

تعریف خلاقیت

واژه خلاقیت از خلق کردن و آفریدن می‌آید. پس خلاقیت یعنی آفرینندگی! به عبارتی دیگر و دقیق‌تر می‌توان گفت خلاقیت یعنی توان ساختن یا خلق کردن چیزی جدید است. این چیز جدید می‌تواند راهکاری جدید برای حل یک مشکل، یک روش جدید برای انجام فرآیندی خاص و یا یک دستگاه جدید باشد.

داشتن خلاقیت ضروری است؟

خلاقیت می تواند یکی مهم ترین خصوصیاتی باشد که یک شخص می تواند از آن بهره مند شود . تأثیر این مهارت فراتر از هنر ، تجارت و نوآوری است . در واقع ، خلاقیت به ما کمک می کند زندگی طولانی تری داشته باشیم . همچنین استفاده از آن، بر جنبه های مختلف زندگی ما تأثیر مثبت دارد .

داشتن این مهارت باعث ارتباط ما با دنیای اطراف می‌شود . بسیاری از مشکلات کنونی در سلامت روان مانند انواع افسردگی و آلزایمر ناشی از آن است که تعامل خود را با جهان بزرگتر از دست داده‌ایم .

جستجوی راه‌های جدید ، ما را به سمت یادگیری و تعامل سوق می‌دهد. چه بخواهیم داده‌هایی را به صورت آنلاین پیدا کنیم. چه بخواهیم با سایر افراد کنجکاو و هم فکر روابط اجتماعی ایجاد کنیم . مانند ورزش که باعث حفظ سلامت جسمی افراد می‌شود. داشتن این مهارت و فرایندهای اکتشاف نیز می‌تواند باعث حفظ سلامت روحی ما شود .

توانایی تولید ایده‌ها و راه‌حل‌های متعدد، جدید و مناسب برای حل مسائل و مشکلات است. در واقع به زبان ساده‌تر برای انجام کارهای روزمره و یا حل موضوعات زندگی از روشی استفاده کنیم که تا به حال آن را انجام نداده‌ایم،  از انتخاب یک راه جدید برای رسیدن به مقصد تا خلق یک اثر جدید را شامل می‌شود با داشتن خلاقیت می‌توان راه‌های جدیدی را برای حل موضوعات زندگی در نظر بگریم.

برای آشنایی  بیشتر با این مفهوم و کاربرد آن در زندگی. این مقاله را مطالعه کنید.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت آنلاین از روانشناسی و مشاور خانواده کلیک کنید.