درمان افسردگی با ماساژ امکان پذیر است؟

درمان افسردگی با ماساژ

درمان افسردگی با ماساژ به اعتقاد برخی از پزشکان امکان پذیر است.

این پزشکان معتقدند ماساژ و لمس بدن افراد هورمون‌هایی را در بدن شما آزاد می‌کند

که حس ارتباط عاطفی را ایجاد می‌کنند. ماساژ ممکن است به آرامش ذهن و بهبود روحیه و همچنین تسکین دردهای جسمی کمک کند.

افسردگی نوعی اختلال خلقی است که می‌تواند توانایی افراد را برای عملکرد طبیعی در انجام کارهای روزمره تحت تاثیر قرار دهد. این نه تنها بر انجام کارهای منظم روزمره تاثیر می‌گذارد،

بلکه در گرفتن تصمیمات مهم زندگی و انجام آنها نیز تداخل ایجاد می‌کند.

افسردگی شامل عدم تعادل هورمونی در مغز است و می‌تواند در اثر ضربه، حوادث زندگی، تغییرات ناگهانی در زندگی یا حتی به طور تصادفی ایجاد شود.

با ماساژ می‌توان برای درمان افسردگی مقابله کرد.

در طول ماساژ درمانی برای آرامش اعصاب، یک درمانگر عضلات و سایر بافت‌های نرم شما را لمس می‌کند تا عملکرد آنها تقویت شود، باعث آرامش یا هر دو شود.

بیش از 3000 سال است که ماساژ برای کاهش اضطراب، درد و افسردگی در چین استفاده می‌شود.

در حالی که تحقیقات بیشتری لازم است،

دانشمندان شواهدی را برای تایید این ایده که ماساژ درمانی می‌تواند مزایای سلامت روان را فراهم کند، پیدا کرده اند.

تحقیقات معتبر و آزمایشات بالینی نشان می‌دهد که ماساژ اعصاب مرکزی می‌تواند به تسکین افسردگی کمک کند.

ارتباط افسردگی و ماساژ درمانی

ماساژ درمانی به فرایندی گفته می‌شود که در آن یک ماساژور حرفه ای و مجاز، بدن شما را مالش می‌دهد تا درد و تنش‌ها را از بین ببرد.

همانطور که درمانگر بدن شما را می‌مالد و در عضلات متشنج، بافت‌های نرم و اعضای بدن اصطکاک ایجاد می‌کند،

بسیاری از بیماران در حالت آرامش بیشتری قرار می‌گیرند و عملکرد بدنی سالم را تقویت می‌کنند. جدا از خواص جسمی سالم که ماساژ تقویت می کند، نشان داده شده است که می تواند باعث افزایش روحیه مثبت می‌شود.

فواید ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش و یا بهبود علائم افسردگی کمک کند. این می‌تواند روند مقابله با افسردگی را برای خانواده شما و هر کسی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند را آسان تر کند.

درمان افسردگی با ماساژ امکان پذیر است؟

وقتی عضلات و بافت‌های همبند یا سفت شوند، می‌تواند باعث درد شود و حرکت شما را محدود کند. ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش این تنش در عضلات و بافت های همبند کمک کند. همچنین جریان خون شما را افزایش داده و باعث آرامش می‌شود.

اگر افسردگی دارید ، ماساژ درمانی احتمالاً بیماری شما را درمان نمی‌کند. اما ممکن است به تسکین علائم جسمی مرتبط با آن کمک کند.

به عنوان مثال  ماساژ ممکن است به کاهش سستی، کمر درد، درد مفاصل و دردهای عضلانی کمک کند. همچنین می‌تواند به رفع خستگی و مشکلات خواب کمک کند.

ماساژ سر برای اعصاب مفید است؟

استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. تقریباً غیرممکن است که تمام استرس و اضطراب روزمره را از بین ببریم.

تحقیقات نشان می‌دهد بیش از 90 درصد بیماری فقط ناشی از استرس است. کاهش استرس جسمی و عاطفی برای بهبود سلامت و رفاه عمومی مطلوب است.

یک ماساژ 60 دقیقه ای می‌تواند کورتیزول، هورمونی را که در پاسخ به استرس تولید می‌شود، به طور متوسط ​​30 درصد کاهش دهد. و هنگامی که سطح کورتیزول کاهش می‌یابد،

سروتونین – یکی از مکانیسم ‌ای ضد درد بدن – پس از ماساژ به طور متوسط ​​28 درصد افزایش می‌یابد.

با کاهش کورتیزول و افزایش سروتونین، بدن شما را در مقابله با درد، اضطراب و احساس غم تقویت می‌کند.

ماساژ سر برای آرامش اعصاب افرادی که افسردگی یا اضطراب را تجربه می‌کنند یا تحت فشارهای شدید روحی قرار دارند، مفید است.

در ماساژ ایجاد  تعادل عاطفی به اندازه مزایای جسمی حیاتی و ارزشمند است. ماساژ یک مکان امن و پرورش دهنده برای آرامش افراد، تمرکز مجدد و استراحت پیدا می‌کند.

این می‌تواند آگاهی از ارتباط ذهن و بدن را افزایش دهد. ماساژ می‌تواند اعتماد به نفس ایجاد کرده و باعث ایجاد ارزش و تصور مثبت از خود شود.

چرا متخصصان بهداشت روان ماساژ درمانی را توصیه می‌کنند؟

پزشکان، روانشناسان و سایر متخصصان بهداشت روان اغلب به بیماران خود توصیه می‌کنند که درمان افسردگی با ماساژ امکان پذیر است.

ماساژ و لمس بدن راحتی و آرامش اعصاب را فراهم می کند که ممکن است بعضی از افراد در زندگی خود کم داشته باشند.

علاوه بر این ، ماساژ درمانی علائم جسمی افسردگی مانند دردهای کمر، مفاصل و عضلات، خستگی و کسلی را برطرف می‌کند.

به علاوه، این می‌تواند به شما در داشتن خواب بهتر کمک کند زیرا بدن مدت طولانی پس از پایان ماساژ حالت آرامش خود را حفظ می‌کند.

در حقیقت، اگر صبح زود ماساژ بگیرید، این احساس در طول روز باقی می‌ماند و شب هنگام خوابیدن ادامه می‌یابد.

درمان افسردگی با ماساژ

علم پشت درمان افسردگی با ماساژ چیست؟

ما روزانه با استرس روبرو می شویم اما وقتی افسرده هستیم استرس غیر قابل تحمل می‌شود و ممکن است احساس کنیم راهی برای کنار آمدن وجود ندارد.

به منظور کاهش استرس جسمی و عاطفی، ماساژ درمانی از تکنیک‌های مختلفی برای تحریک جریان خون و دستکاری بافت‌ها استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، یک ساعت ماساژ قادر است کورتیزول را حدود 30 درصد کاهش دهد. کورتیزول هورمونی است که بدن ما در پاسخ به استرس تولید می‌کند و وقتی کورتیزول کاهش می یابد،

سروتونین تقریباً 28٪ افزایش می‌یابد. سروتونین مسکن طبیعی درد بدن ما است و وقتی افزایش می‌یابد، احتمال مبارزه با درد، غم و اضطراب بسیار بیشتر است.

ماساژ درمانی چگونه به درمان افسردگی کمک می‌کند؟

متخصصان ماساژ آموزش‌های سختی را پشت سر می گذارند تا اطمینان حاصل کنند که محیط آرامش بخشی را برای مشتریان خود ایجاد می‌کنند.

علاوه بر یادگیری تکنیک‌های مناسب ماساژ اعصاب مرکزی، درمانگران می آموزند که چه نوع موسیقی یا صدایی برای جلسه ماساژ مناسب است و چه رایحه هایی برای تحریک سیستم بویایی مناسب هستند.

وقتی همه این وجوه به طور همزمان کار می‌کنند، درمانگران ماساژ درمانی برای آرامش اعصاب وظیفه خود را انجام می‌دهند تا شما را از علائم و احساسات مرتبط با افسردگی راحت کنند.

فواید درمان افسردگی با ماساژ چیست؟

هنگامی که توسط یک متخصص آموزش دیده انجام می‌شود، ماساژ برای کاهش اضطراب به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر است. خواهید فهمید که این رضایت فوری را فراهم می کند. از زمان شروع ماساژ ممکن است احساس آرامش و آرامش کنید. می توانید آن را با درمان مرسوم تر افسردگی مانند دارو و روان درمانی ترکیب کنید.

اما به خودی خود، ماساژ درمانی در طولانی مدت افسردگی شما درمان نمی‌کند. این مشکلات عاطفی یا شیمیایی که باعث ایجاد علائم افسردگی می‌شوند را با روشی که پایدار باشد، برطرف می‌شود. نباید از ماساژ به عنوان جایگزین گزینه‌های درمانی مرسوم استفاده شود.

نتیجه گیری

در طول ماساژ درمانی، درمانگر شما عضلات بدن شما را مورد مالش، کشش و فشار قرار می‌دهد. برخی از انواع ماساژ درمانی شامل لمس بدن از روی لباس است. برخی دیگر شامل تماس مستقیم با پوست شما، اغلب با روغن‌های معطر است. بعضی از آنها شامل طب سوزنی، گذاشتن سنگ‌های گرم و …  است.

اگر شک دارید که افسردگی یا بیماری روانی دیگری را تجربه کرده اید، با دکتر خود قرار ملاقات بگذارید. آنها احتمالاً داروها، درمان یا ترکیبی از هر دو را توصیه می‌کنند.

برخی از درمان‌های مکمل، مانند ماساژ، نیز ممکن است به تسکین علائم شما کمک کنند. از پزشک خود در مورد مزایای احتمالی افزودن ماساژ درمانی به برنامه درمانی خود بپرسید.

منبع:

1. healthline.com