درمان زانو درد با طب سنتی

درمان زانو درد با طب سنتی

فهرست

دسته بندی ها

درمان زانو درد با طب سنتی یکی از راه‌های کمک به حفظ سلامت زانو یا بهبود جراحات آن است. امروزه زانو دردبه شکل مزمن به یکی از اصلی ترین دغدغه های بزرگسالان در جامعه تبدیل شده است. در بسیاری از موارد درمان های خانگی کارساز نیست و باید کمک های پزشکی دریافت کرد. احتمال بروز زانو درد در تمامی سنین برای افراد وجود دارد اما در زنان شایع تر از مردان است. میزان و ناحیه درد در افراد متفاوت است. در جایی که استخوان ران، درشت نی و نازک نی به هم می‌رسند، در ناحیه کشکک، رباط و غضروف ها زانو درد رخ می دهد. شدت درد زانو به عوامل مختلفی بستگی دارد می تواند از نوع خفیف تا شدید باشد. می توان گفت که یکی از اصلی ترین دلایل در بروز زانو درد، سن، وزن و شرایط فیزیکی افراد می باشد. در این مقاله از هلدینگ سلامت دکتر بانوکا قصد داریم شما را با درمان زانو درد با طب سنتی آشنا نمائیم؛ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید 

چه عواملی باعث زانو درد می شود؟

  • سائیدگی زانو
  • التهاب مفصل یا آرتریت
  • نرمی غضروف کشکک زانو
  • آسیب به غضروف و تاندون های زانو
  • درررفتگی زانو
  • پارگی مینیسک زانو
  • آسیب حین ورزش
  • ضعف استخوان
  • کهولت سن
  • جراحی های عضلانی
  • آرتروز
  • لوپوس
  • در رفتن زانو

درمان زانو درد با زالو درمانی

راهکارهای درمانی در طب سنتی

همانطور که در دیگر مقالات وبسایت دکتر بانوکا ذکر شد ، طب سنتی به عنوان طب مکمل همواره راهکارهای برای درمان زانو درد دارد. در کنار این راهکار ها در کنار مراقبت های دیگر فیزیکی مانند استراحت، کمتر کار کشیدن از بدن ، ورزش های مناسب و … چاره ساز خواهد بود.

کاهش وزن

یکی از اصلی ترین دلایل زانو درد وجود اضافه وزن در افراد و تحمل وزن بسیار بالا توسط زانوها است. با رعایت رژیم غذایی می توانید وزن خود را کنترل کنید و میزان احتمال آسیب به زانو کاهش می یابد.

شنا کردن

انجام فعالیت‌های ورزشی مانند شنا و راه رفتن در آب استخر می تواند به بهبود درد بدن کمک کند. انجام فعالیت های سنگین ورزشی مانند فوتبال ، بسکتبال و … زانودرد را تشدید می کند.

روغن مالی

استفاده از روغن های مختلف مانند روغن سیاه دانه، روغن بابونه و (با تجویز پزشک طب سنتی) می تواند در درمان درد بسیار موثر واقع شود. روغن های گیاهی نیز در درمان دردهای مفصلی ، گرفتگی های عضلانی ، روماتیسم و … بسیار خوب عمل می کند

طرز نشستن صحیح

نوع فیزیک و حالت بدن ما نیز در درمان زانو درد نقش مهمی دارد. ایستادن در دراز مدت و یا نشستن به صورت چهار زانو باعث ایجاد درد در زانو و یا تشدید آن می شود. بنابراین از نشستن با چنین حالتهایی پرهیز کنید. چنانچه مجبور هستید ساعت های طولانی روی صندلی بنشینید از زیرپایی هایی با فاصله 20 سانتی متر استفاده نمائید.

پیاده روی

پزشکان همواره به افراد دارای دردهای مفصلی در ناحیه زانو توصیه می‌کنند که روزانه 30 دقیقه را به طور منظم به پیاده روی اختصاص دهند. لازم به ذکر است که در زمان پیاده روی کفش‌ها باید مناسب باشند و از قدم زدن در سراشیبی‌ها، کوه و بالا و پایین رفتن از پله‌ها اجتناب شود.

دمنوش های گیاهی

مصرف دمنوش های گیاهی می تواند باعث تقویت بدن شده و در وارد التهاب و درد را کاهش دهد. افزایش خون‌رسانی و بهبود گردش مواد در بدن از دیگر مزایای استفاده از دمنوش های گیاهی می باشد.

مصرف مکمل های دارویی

استفاده از قرص کلسیم و ویتامین D در دوره میانسالی و یائسگی به خانم‌ها پیشنهاد می شود. گرفتن نور آفتاب به مدت نیم ساعت در روز می تواند از بروز پوکی استخوان جلوگیری و احتمال بروز زانودرد را کاهش دهد و در درمان زانو درد با طب سنتی موثر واقع شود. 

طب سوزنی

پس از بروز زانو درد پزشکان از کورتون و مسکن ها برای سرکوب درد استفاده می کنند. اما طب سوزنی می تواند در کاهش التهاب و درد بسیار موثر باشد و از بروز عوارض جانبی مسکن‌ها جلوگیری کند.

ماساژ درمانی

روغن های گیاهی بسیار مفیدی در طب سنتی دارای خواص ضد التهابی و تقویتی هستند. روغن هایی نظیر روغن دارچین، روغن سیاه سیاه دانه، روغن بادام و … بسیار در درمان زانو درد موثر عمل کمی کند. در زمان ماساژ درمانی می توان از این روغن‌ها برای ماساژ زانو استفاده نمود. 

یخ درمانی

زمانی که زانو درد دارید، پس ز قرار داده یک حوله یا پارچه ضخیم نخی بر روی پوست ، یخ را بر روی حوله قرار دهید. پس از گذشت 20 دقیقه برای 5 دقیقه یخ را بردارید و سپس این عمل را مجدداً تا یک ساعت تکرار کنید. بستن زانو با پارچه یا پانسمان از تجمع مایع مفصلی جلوگیری می کند. زانوی خود را ببندید اما از سفت کردن آن خود داری کنید تا گردش خون دچار اختلال نگردد.

درمان زانو درد با طب سنتی
درمان زانو درد با طب سنتی یکی از روش‌های کنترل درد در ناحیه زانو و عضلات اطراف آن است. اگر به سرما حساس هستید از این روش خودداری کنید تا درد شما تشدید نشود.

زالودرمانی

زمانی که زالو روی پوست قرار می‌‍گیرد، پس از اتصال فک‌ها به پوست ماده هیرودین ترشح می شود. این ماده در رقیق سازی خون نقش مهمی را ایفا می کند. متخصصان برای درمان زانو درد با طب سنتی از  زالو درمانی به عنوان روشی مکمل استفاده می کنند. 

استفاده موضعی از دارچین و عسل

مقداری پودر دارچین و عسل را مخلوط کنید و سپس بر روی زانوی خود ماساژ دهید. پس از اینکه در ناحیه زانو احساس گرمی هستید می توانید آن را بشوئید.

مصرف پودر سنجد

پودر سنجد (هسته، گوشت و پوست سنجد) را با به منظور کاهش درد های عضلانی، استخوانی و مفصلی به طور منظم مصرف نمائید.

مصرف موضعی تخم شنبلیله

تخم شنبلیله را با روغن تخم خردل مخلوط کنید و بر روی زانو ماساژ دهید. پس از گذشت چند دقیقه، زمانی که روغن خشک شد می توانید آن را از زانو بردارید. این ترکیب در گرم کردن زانوها بسیار موثر است و مشکلات مفصلی و غضروفی را بهبود می دهد.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *