8 مورد از بهترین روش‌های درمان عدم نعوظ با طب سنتی

فهرست

دسته بندی ها

بهترین روش‌های درمان عدم نعوظ با طب سنتی می‌تواند درمان‌های طبیعی، مانند تغییر در رژیم غذایی و مصرف الکل و داروهای تجویز شده توسط پزشک را شامل شود. عدم نعوظ (ED) زمانی رخ می‌دهد که فردی که آلت تناسلی دارد نمی‌تواند نعوظ داشته باشد یا آن را حفظ کند. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2018، این وضعیت حدود یک سوم مردان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

عدم نعوظ در چه افرادی شایع‌تر است؟

اختلال عدم نعوظ در افرادی شایع‌تر است که:

  • سن بیشتری دارند.
  • به بیماری‌هایی مانند دیابت یا فشار خون بالا مبتلا هستند.
  • در نخاع، آلت تناسلی یا لگن دچار آسیب شده باشند.
  • داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی یا داروهای فشار خون مصرف می‌کنند.
  • اضطراب یا استرس دارند.
  • اضافه وزن دارند.
  • سیگار می‌کشند.

[aparat id=’YGLiP’]

درمان عدم نعوظ به علت آن بستگی دارد. از روش‌های درمانی آن می‌توان داروهای تجویزی خاص، دستگاه وکیوم یا حتی جراحی را نام برد. اما تغییرات سبک زندگی و سایر درمان‌های طبیعی نیز می‌توانند به بهبود اختلال عدم نعوظ  کمک کنند، یکی از این روش‌ها درمان عدم نعوظ با طب سنتی و استفاده از درمان‌های طبیعی است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

8 روش درمان عدم نعوظ با طب سنتی

درمان‌های طبیعی بسیاری برای عدم نعوظ وجود دارد. این روش‌ها تغییرات سبک زندگی مانند اصلاح رژیم‌غذایی و ورزش کردن و اقدام برای دریافت مشاورۀ سلامت روان یا مشاورۀ روابط را شامل می‌شوند.

بهتر است قبل از شروع درمان جدید با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما می‌تواند به شناسایی علت عدم نعوظ شما کمک کند و گزینه‌های درمانی موثر را که می‌تواند معمولی، سنتی یا ترکیبی از این دو باشد، به شما توصیه کند.

1- رژیم غذایی

داشتن یک رژیم‌ غذایی متعادل ممکن است به حفظ عملکرد جنسی کمک کند و خطر ابتلا به عدم نعوظ را کاهش دهد.

[aparat id=’yqQlX’]

یک مطالعه‌ در سال 2020 نشان داد که مردانی که رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای را به شکل جدی دنبال می‌کنند، کم‌تر در معرض ابتلا به عدم نعوظ  قرار می‌گیرند. این افراد به‌ویژه گوشت قرمز یا فرآوری شده کمتری مصرف می‌کردند و رژیم‌غذایی آن‌ها عمدتا از موارد زیر تشکیل شده بود:

  • میوه‌ها
  • سبزیجات
  • حبوبات
  • آجیل
  • ماهی

تحقیقات انجام شده در سال 2017 به طور مشابه نشان داد که مصرف بیشتر میوه‌ها، سبزیجات و فلاونوئیدها (ترکیبات موجود در محصولات، قهوه و سایر غذاها) خطر ابتلا به عدم نعوظ را در مردان 18 تا 40 ساله کاهش می‌دهد.

این غذاها برای سلامت کلی افراد مهم هستند، بنابراین تاثیر آن‌ها در حفظ یا بهبود عملکرد جنسی نیز یک وضعیت دو سر بُرد به‌شمار می‌رود.

درمان عدم نعوظ با طب سنتی
مصرف بیشتر میوه‌ها، سبزیجات و فلاونوئیدها خطر ابتلا به عدم نعوظ را در مردان 18 تا 40 ساله کاهش می‌دهد.

2- ورزش

تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت بدنی ممکن است از اختلال عدم نعوظ جلوگیری و به بهبود آن کمک کند. به‌ویژه اگر چاقی، کم‌تحرکی یا بیمارهای قلبی عروقی نیز شما را در معرض ابتلا به عدم نعوظ قرار می‌دهند.

[aparat id=’fQe7q’]

تحقیقات انجام شده در سال 2018 نشان داد که ورزش‌های هوازی متوسط تا شدید به مدت 6 ماه، هفته‌ای چهار بار و در هر روز به مدت 40 دقیقه می‌تواند به درمان عدم نعوظ با طب سنتی و راهکارهای طبیعی کمک کند. از جمله فعالیت‌های هوازی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دویدن
  • پیاده‌روی سریع
  • دوچرخه‌سواری
  • شنا
  • اسکی

فعالیت بدنی به بهبود سلامت رگ‌های خونی، کاهش استرس و افزایش سطح تستوسترون کمک می‌کند که همگی این‌ها می‌توانند در درمان عدم نعوظ با طب سنتی بهره‌گیری از اصول این علم، نقش داشته باشند.

درمان عدم نعوظ با طب سنتی
فعالیت بدنی به بهبود سلامت رگ‌های خونی، کاهش استرس و افزایش سطح تستوسترون کمک می‌کند.

3- خواب

خواب کافی در شب برای سلامت کلی شما بسیار اهمیت دارد. خواب منظم نیز ممکن است عدم نعوظ شما را بهبود ببخشد. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که مردانی که در شیفت شب کار می‌کنند و کیفیت خواب پایین‌تری را گزارش کرده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به عدم نعوظ  قرار دارند.

تحقیقات سال 2019 همچنین نشان داد که افراد مبتلا به اختلال خواب در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عدم نعوظ هستند. تحقیقات دیگر نیز توانسته‌اند ارتباطی بین آپنه انسدادی خواب (وقفه تنفسی) با افزایش خطر ابتلا به عدم نعوظ پیدا کنند.

نداشتن خواب کافی می‌تواند سطح تستوسترون شما را کاهش دهد، که این امر می‌تواند در ناموفق بودن درمان عدم نعوظ با طب سنتی مؤثر باشد. کمبودِ خواب مداوم با دیگر عوامل مورد اشاره در این مطلب مانند دیابت و فشار خون بالا، افزایش احتمال ابتلا به عدم نعوظ  نیز را بالا خواهد برد.

درمان عدم نعوظ با طب سنتی
نداشتن خواب کافی می‌تواند سطح تستوسترون شما را کاهش دهد،

4- کاهش وزن

وزن ممکن است عامل دیگری در ابتلا به عدم نعوظ باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2020، عدم نعوظ به طور قابل‌ توجهی در مردان چاق، دارای اضافه وزن یا کسانی که دور کمر بزرگ‌تری داشتند، شایع‌تر بود.

یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2014 نشان داد که جراحی بای‌پس معده سلامت عروق خونی و عدم نعوظ را در بین مردان چاق بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، در تحقیقات انجام شده در سال 2017 نیز به طور مشابه پس از جراحی چاقی (یا جراحی باریاتریک که به منظور کاهش وزن انجام می‌شود) بهبودی در عدم نعوظ مشاهده شد.

اگر وزن می‌تواند در ابتلای شما به عدم نعوظ نقش داشته باشد، پس ورزش و داشتن یک رژیم‌غذایی متعادل نیز می‌تواند به کاهش وزن و بهبود عدم نعوظ کمک کند.شما می‌توانید درمان عدم نعوظ با طب سنتی را از طریق مشاوره با مشورت پزشک متخصص طب سنتی و با مصرف داروی گیاهی پیگیری کنید تا هم عدم نعوظ را بهبود ببخشید و هم به افزایش کیفیت روابط جنسی خود کمک کنید.

درمان عدم نعوظ با طب سنتی
ورزش و داشتن یک رژیم‌غذایی متعادل می‌تواند به کاهش وزن و بهبود عدم نعوظ کمک کند.

5- روان درمانی

در برخی موارد، عدم نعوظ از ترکیبی از مسائل فیزیکی و روانی ناشی می‌شود. از جمله این مسائل روانی می‌توان ترس از شکست، باورهای مذهبی و آسیب‌های جنسی و غیره را نام برد. عدم نعوظ به نوبۀ خود می‌تواند مشکلات سلامت روان را در افراد بیشتر کند. مشکلاتی مانند پریشانی عاطفی و کاهش عزت‌نفس که می‌توانند عدم نعوظ را در افراد بدتر کند. روان درمانی ممکن است به رفع این مسائل و در نتیجه بهبود عدم نعوظ کمک کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2021، مداخلات روانشناختی مانند درمان شناختی رفتاری (CBT) به ویژه در صورت همراه شدن با مصرف داروهای عدم نعوظ بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. مداخلات سلامت روان نیز ممکن است به تنهایی موثر باشند، اما به تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است.

[aparat id=’hGVCi’]

یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2018 که شامل 4 هفته درمان گروهی متمرکز بر ذهن‌آگاهی بود، نشان داد که این نوع درمان می‌تواند به بهبود عدم نعوظ و رضایت جنسی نیز کمک کند. تحقیقات بیشتری باید برای تعیین موثرترین انواع روان درمانی برای عدم نعوظ انجام شود.

6- سکس تراپی یا مشاوره زوجین

حدود 10 تا 25 درصد از مردان مبتلا به عدم نعوظ هیچ‌یک از عوامل شناخته‌شدۀ این اختلال را ندارند. این وضعیت که تحت عنوان عدم نعوظ غیرارگانیک شناخته می‌شود، ممکن است به دلیل یک بیماری سلامت روان مانند افسردگی یا تجربۀ اضطراب هنگام رابطۀ جنسی ایجاد شود.

یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2020 نشان داد که درمان جنسی رفتاری شناختی (CBST) و درمان دارویی هر کدام به تنهایی در کاهش عدم نعوظ غیرارگانیک موثر هستند. علاوه بر این، درمان جنسی رفتاری شناختی در کاهش اضطرابِ شرکت‌کنندگان این مطالعه موثرتر بود. همچنین شرکت در جلسه مشاوره زوجین به همراه شریک خود می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا شما را درک کنند و با راه‌های حمایت از شما در مسیر درمان آشنا شوند.

انجمن اورولوژی آمریکا بر اساس بررسی مطالعات انجام شده، یک دستورالعمل برای درمان عدم نعوظ ایجاد کرده است. این انجمن توصیه می‌کند که به‌ویژه به همراه شریک زندگی خود با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید. به گفتۀ این انجمن، این مسیر درمانی می‌تواند ارتباط بین زوج‌ها را بهبود ببخشد و به آ‌ن‌ها کمک کند تا روش‌های درمانی عدم نعوظ را در روابط جنسی خود ادغام کنند و در درمان عدم نعوظ با طب سنتی از این روش‌ها بهره ببرند.

درمان عدم نعوظ با طب سنتی
عدم نعوظ می‌تواند به دلیل یک بیماری سلامت روان مانند افسردگی یا تجربۀ اضطراب هنگام رابطۀ جنسی ایجاد شود.

7- کاهش استرس

استرس و اضطراب اغلب با عدم نعوظ در ارتباط هستند. یک مطالعه‌ در سال 2019 نشان داد که استرس علاوه بر اضطراب و افسردگی، یکی از منغیرهای اصلی برای بروز اختلال عدم نعوظ است. این مطالعه نشان می‌دهد که استرس مزمن ممکن است بر تستوسترون تاثیر بگذارد یا باعث کمبود خواب شود. این‌ها عواملی هستند که می‌توانند به عدم نعوظ منجر شوند.

با این حال، تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که تاثیر استرس بر عدم نعوظ هنوز نامشخص است. یک مطالعه در سال 2020 هیچ ارتباطی بین استرس و عدم نعوظ پیدا نکرده است. یک مطالعه در مقیاس کوچک دیگری در سال 2014 نشان داد که یک برنامۀ 8 هفته‌ای مدیریت استرس در کنار مصرف داروهای عدم نعوظ می‌تواند در مقایسه با درمان دارویی به تنهایی در بهبود عدم نعوظ موثرتر باشد.

با این وجود که برای درک ارتباط بین استرس و عدم نعوظ به انجام مطالعات بیشتری نیاز است، اما کاهش استرس در زندگی روزمره برای بهبود سلامت کلی افراد بسیار سودمند است.

8- ترک سیگار

سیگار کشیدن رفتار دیگری است که احتمالا می‌تواند در ابتلا به عدم نعوظ تاثیرگذار باشد. این امر ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که سیگار می‌تواند به رگ‌های خونی آسیب برساند و از رسیدن خون کافی به آلت تناسلی به منظور نعوظ جلوگیری کند.

سیگار همچنین ممکن است در دسترس‌بودن اکسیدنیتریک در بدن را نیز کاهش دهد. اکسیدنیتریک ماده‌ای است که برای ایجاد آرامش غیرارادی عضلات و افزایش جریان خون که در نعوظ نقش دارند، ضروری است. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2015، سیگار کشیدن مکرر با افزایش خطر ابتلا به عدم نعوظ و همچنین عدم نعوظ حادتر همراه بود.

برخی از آسیب‌های ناشی از سیگار کشیدن ممکن است جبران‌ناپذیر باشند. با این حال، این مطالعه به این نتیجه رسید که ترک سیگار، به ویژه برای مردان زیر 50 سال، ممکن است به بهبود عدم نعوظ کمک کند. ترک سیگار اقدامی چالش‌برانگیز است، اما منابع زیادی برای کمک به این کار وجود دارد. ترک سیگار نه تنها پتانسیل این را دارد که به بهبود عدم نعوظ کمک کند، بلکه می‌تواند برای بسیاری از زمینه‌های دیگر سلامت کلی شما نیز مفید واقع شود.

درمان عدم نعوظ با طب سنتی
سیگار می‌تواند به رگ‌های خونی آسیب برساند و از رسیدن خون کافی به آلت تناسلی به منظور نعوظ جلوگیری کند.

آیا استفاده از این روش‌های درمانی طبیعی می‌تواند مشکل‌ساز باشد؟

تغییرات سبک زندگی می‌تواند یک درمان طبیعی موثر برای عدم نعوظ و همچنین بهبود سلامت کلی شما باشد. اما انجام بسیاری از این تغییرات مانند کاهش وزن، ترک سیگار یا داشتن یک رژیم‌ غذایی متعادل می‌تواند کار دشواری باشد.

همچنین دستیابی به این تغییرات و تاثیرگذاری این روش‌های درمانی طبیعی نیز ممکن است زمان‌بر باشد. برخی از افراد، بسته به علت عدم نعوظ خود، ممکن است بدون دارو یا دیگر روش‌های درمانی هیچ بهبودی از خود نشان ندهند. همکاری با پزشک برای یافتن درمانی مناسب برای این افراد می‌تواند سودمند باشد.

عوارض قرص‌های بهبود عدم نعوظ

قرص‌های زیادی وجود دارد که به‌عنوان درمان عدم نعوظ به صورت آنلاین تبلیغ می‌شوند، اما اثربخشی و بی‌خطر بودن هیچ کدام از آن‌ها ثابت نشده است. برخی از این قرص‌های عدم نعوظ نیز ممکن است حاوی ترکیباتی خطرناک یا دوزهای بسیار بالایی از بعضی مواد باشند.

تحقیقات انسانی بیشتری در رابطه با داروهای گیاهی و سایر مکمل‌های کمک‌کننده به درمان عدم نعوظ باید انجام گیرد. اگر تصمیم دارید یکی این روش‌ها را امتحان کنید، حتما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما می‌تواند به شما کمک کنند بفهمید آیا روش درمانی مدنظر شما بی‌خطر است و آیا با داروهایی که مصرف می‌کنید تداخل دارد یا خیر؟

اگر روش‌های درمانی طبیعی عدم نعوظ جواب ندهند، چه باید کرد؟

بسته به علت عدم نعوظ در هر فرد، روش‌های درمانی طبیعی ممکن است کارساز نباشند. اگر چنین باشد، پزشک ممکن است داروهایی را برای عدم نعوظ تجویز کند، مانند:

  • سیلدنافیل (ویاگرا)
  • تادالافیل (سیالیس)
  • آوانافیل (استندرا)
  • واردنافیل (لویترا)

لازم به ذکر است که مصرف دارو بدون تجویز پزشک می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد و وضعیت سلامت شما را به خطر اندازد. به همین دلیل از مصرف خودسرانه دارو بدون تجویز پزشک متخصص جداً اجتناب کنید.

عوارض جانبی این داروها ممکن است شامل سردرد، سوء‌هاضمه و سرگیجه باشد. اگر نیترات یا داروهای ضد درد قفسه‌ سینه نیز مصرف می‌کنید، از این داروها استفاده نکنید.

[aparat id=’xckYA’]

موثرترین روش درمانی برای اختلال عدم نعوظ چیست؟

موثرترین درمان برای هر فرد، به علت زمینه‌ای عدم نعوظ در آن فرد بستگی دارد. در حالی که تغییرات سبک زندگی در حین بهبود عدم نعوظ روش‌های درمانی ایمنی به‌شمار می‌روند، اما دستیابی به آن‌ها کار دشواری است. داروهای خوراکی یکی دیگر از درمان‌های اولیه برای عدم نعوظ هستند، اما این داروها نیز برای همه موثر نیستند.

آیا اختلال عدم نعوظ قابل درمان است؟

اگر عدم نعوظ ناشی از یک عامل مربوط به سبک زندگی، وضعیت سلامتی یا دارویی باشد که مصرف می‌کنید، ممکن است با رفع علت زمینه‌ای بتوانید آن را درمان کنید. جراحی نیز در برخی موارد ممکن است عدم نعوظ را درمان کند.

از سوی دیگر، داروها علائم عدم نعوظ را درمان می‌کنند و می‌توانند عدم نعوظ را بهبود بخشند اما شرایط زمینه‌ای را برطرف نمی‌کنند. بهتر است برای درمان عدم نعوظ با طب سنتی پزشک معالج خود را در جریان بگذارید تا ترکیبی از درمان دارویی و سایر روش‌های طبیعی را برای شما تجویز کند.

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

جدیدترین روش درمان عدم نعوظ چیست؟

محققان گزینه‌های دیگری را برای درمان عدم نعوظ بررسی کرده‌اند. یکی از جدیدترین روش‌های درمان عدم نعوظ با طب مکمل، شاک‌ویو درمانی آلت تناسلی یا شاک‌ویو درمانی خارج بدنی با شدت کم است.

تحقیقات انجام شده در سال 2019 نشان می‌دهد که این روش درمانی ممکن است برای عدم نعوظ ناشی از بیمارهای عروقی موثر باشد. با این حال، این درمان هنوز تا حد زیادی در مرحلۀ آزمایشگاهی قرار دارد و به غیر از آزمایشات بالینی به طور گسترده‌ مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

شاک‌ویو درمانی با بهبود عملکرد خون و تشویق رشد رگ‌های خونی جدید عمل می‌کند. این عمل با ضربان و عبور امواج صوتی با شدت کم از بافت نعوظ انجام می‌شود. با این حال، آزمایش‌های بالینی بیشتری برای ارزیابی بی‌خطر و مؤثر بودن شاک‌ویو درمانی آلت تناسلی مورد نیاز است.

برای مشورت با پزشک متخصص در این زمینه، ما کلینیک طب سنتی دکتر سریتا، زیرمجموعه هولدینگ سلامت دکتر بانوکا را به شما معرفی می‌کنیم. تیم متخصصی از پزشکان این مجموعه به صورت آنلاین و حضوری مراجعان را معاینه و درمان می‌کنند.

دکتر عباس جوشن پزشک عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و دارای دکتری تخصصی طب سنتی از دانشگاه شهید بهشتی تهران هستند. ایشان از سال 1380 در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی، مشغول به فعالیت هستند و به در زمینه درمان ناباروری آقایان و درمان عدم نعوظ با طب سنتی تخصص دارند. برای تعیین نوبت با ایشان با کلینیک دکتر سریتا تماس بگیرید و تا کارشناسان این مرکز هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

منبع: healthline.com ؛

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *