درمان واریس در طب سنتی

درمان واریس در طب سنتی

فهرست

دسته بندی ها

برای درمان واریس در طب سنتی راهکارهای مختلفی در نظر گرفته شده است. در طب سنتی دلیل واریس را افزایش سودا در رگ‌ها می‌دانند. چرا که وقتی سودا در بدن زیاد شود، رگ‌ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهند و پیچ می‌خورند و واریسی می‌شوند. پزشکان طب سنتی با توجه به نوع و محل واریس برای هر فردی یک یا چند راهکار را در نظر می‌گیرند. برای اینکه بدانید کدام راهکار برای درمان واریس در طب سنتی برای شما در نظر گرفته می‌شود؛ بد نیست بدانید که واریس چیست و دلایل بروز آن کدام است.

واریس چیست؟

در بدن انسان 3 نوع رگ وجود دارد. سرخرگ که خون را از قلب به دیگر نقاط بدن می‌فرستد. سیاهرگ که خون را از اعضا بدن به قلب می‌فرستد. مویرگ‌ها که رگ‌های بسیار کوچکی در محل اتصال سرخرگ و سیاهرگ هستند و وظیفه تبادل مواد غذایی و اکسیژن را بین اعضای مختلف بدن دارند. واریس زمانی ایجاد می‌شود که دریچه‌های کوچک داخل رگ‌ها به نام دریچه‌های لانه کبوتری به درستی کار نکنند. دریچه لانه کبوتری دریچه‌هایی یک طرفه هستند که خون را از نقاط مختلف بدن به ویژه پاها به قلب می‌فرستد. اگر این دریچه‌ها ضعیف شوند یا آسیب ببینند، خون به سمت عقب جریان پیدا می‌کند و در ورید جمع می‌شود و در نهایت باعث تورم و بزرگ شدن آن (واریس) می‌شود.

جهت دریافت نوبت حجامت جوش  با بخش پذیرش کلینیک طب سنتی تماس حاصل نمائید.

(روی تصویر زیر کلیک کنید)


درمان واریس طب سنتی

 

پیشگیری از ابتلا به واریس

پیشگیری بهتر از درمان است. قبل از درمان واریس با طب سنتی، پیشگیری مدنظر است. بنابراین راهکارهایی در نظر گرفته می‌شود که فرد مبتلا به این بیماری نشود یا از پیشرفت آن جلوگیری شود.

ورزش کردن

یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری واریس و یا جلوگیری از پیشرفت آن ورزش منظم است. چرا که ورزش باعث می‌شود تا خون بسیار بهتر در رگ‌ها گردش پیدا کند و ورم پا کاهش یابد. ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه سواری 5 روز در هفته و به مدت 30 دقیقه بهترین راهکار برای گردش مناسب خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری واریس است.

 

بالا نگهداشتن پاها

اگر شما کاری دارید که باید زیاد سرپا بایستید یا بشینید احتمال ابتلا به واریس پا برایتان زیاد است. یکی از راهکارهای جلوگیری از پیشرفت این بیماری بالا نگهداشتن پاها است. با این فشار بر روی رگ‌ها واریسی پا را کاهش می‌دهید و نه تنها درد در این ناحیه کم می‌شود بلکه از پیشرفت این بیماری هم جلوگیری می‌شود.

درمان واریس طب سنتی

پوشیدن جوراب‌های مخصوص واریس

برای برخی از افراد ممکن است پزشک مربوطه استفاده از جوراب‌های مخصوص واریس را توصیه کند. این جوراب‌ها از پارچه‌های مخصوص کشبافت درست شده و فشار را بر روی رگ‌های تمام قسمت‌های پا تقسیم می‌کند تا به رگ‌های واریسی فشار کمتری وارد شده و درد و تورم آن ناحیه کاهش یابد.

کاهش وزن

با کاهش وزن فشار کمتری به پاها وارد می‌‌شود و از ایجاد رگ‌های واریسی جلوگیری می‌شود. افرادی که برای مدت طولانی می‌ایستند اگر وزن خود را کاهش ندهند نمی‌توانند از شر دردهای رگ‌های واریسی خلاص شده و باعث پیشرفت این بیماری خواهد شد. در طب سنتی راهکارهای مختلف و متنوعی برای اصلاح رژیم غذایی و کاهش وزن توصیه شده است که می‌تواند به این بیماران کمک کند.

 

پرهیز از نشستن و ایستادن طولانی مدت

نشستن و ایستادن طولانی مدت به رگ‌های پا فشار وارد می‌کند و مانع گردش مناسب خون می‌شود. بهتر است هر از چندگاهی به پاهای خود استراحت داده و آنها را بالا نگه دارید. می‌‌توانید پاهای خود را بر روی چهارپایه بگذارید. از نشستن به صورت چهار زانو پرهیز کنید.

کاهش مصرف نمک تصفیه شده

نمک و سدیم باعث می‌شود تا مایعات در رگ‌ها جمع شود که با واریس مرتبط است. وقتی مایعات در رگ‌ها جمع شده و آنجا محبوس شود، رگ‌ها متورم شده و واریسی خواهد شد. رعایت یک رژیم غذایی کم نمک از ایجاد واریس جلوگیری می‌کند و مانع پیشرفت آن خواهد شد. همچنین غذاهای سرشار از پتاسیم به کاهش احتباس آب در بدن کمک خواهد کرد.

خودداری از پوشیدن لباس‌های تنگ

پوشیدن لباس‌های تنگ هم می‌تواند به رگ‌های بدن فشار آورده و گردش خون را مختل کند. با پوشیدن لباس‌های گشاد به گردش مناسب خون در رگ‌ها کمک کرده و مانع تورم و واریسی شدن آنها خواهید شد.

درمان واریس در طب سنتی

درمان گیاهی واریس

درمان واریس در طب سنتی با مصرف گیاهان مخصوص و روغن مالی با توصیه پزشک طب سنتی انجام خواهد شد.

خاکشیر

یکی ازگیاهانی که در منابع طب سنتی از دیرباز برای درمان بیماری‌هایی چون واریس، بواسیر، واریکوسل و دیگر بیماری‌ها کاربرد دارد، خاکشیر است. خاکشیر دارای طبع گرم و خشک است. از خاکشیر برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی استفاده می‌شود و دارای ترکیبات ضدعفونی کننده هستند. می‌توانید برای بهبود واریس پاهای خود دانه‌های خاکشیر را بکوبید و از آن ضماد تهیه کنید و آن را برروی کف پا تا مچ پاهای خود بمالید.

فلفل قرمز

یکی از موارد برای درمان گیاهی واریس، فلفل قرمز است. یکی از دلایل ابتلا به واریس، فشار خون بالا در منطقه رگ‌های واریسی و عدم گردش مناسب خون است. ماده‌ای در فلفل قرمز وجود دارد به نام کپساسین که می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد. رگ‌های واریسی که پیچ خورده و متورم شده‌اند با کپساسین باز شده و گردش خون را منظم می‌کند که این مسئله باعث می‌شود تا فشار خون پایین بیاید و واریس بهبود یابد. همچنین پمادهای حاوی کپساسین می‌تواند درد موجود در رگ‌های واریسی را تسکین و سلامت پوست را بهبود دهد.

زنجبیل

زنجبیل از آنجا می‌تواند به عنوان یک داروی گیاهی و طبیعی به بهبود واریس کمک کند که به عنوان یک ترکیب گیاهی آنتی اکسیدانی باعث کاهش درد و التهاب رگ‌های واریسی شود. از آنجایی که بین واریس و فشار خون بالا ارتباطی وجود دارد، زنجبیل دارای ترکیباتی است که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک و گردش خون را منظم کند.

سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت ضد التهابی دارد که می‌تواند تورم رگ‌های واریسی را کاهش دهد. همچنین ترکیبات موجود در سرکه سیب می‌تواند گردش خون در دیواره‌های رگ‌های واریسی بهبود دهد. می‌توانید برای درمان واریس سرکه سیب را با نارون کوهی ترکیب کنید و بر روی رگ‌های واریسی بمالید.

سیر

یکی از ترکیبات مهم موجود در سیر آلیسین است که دارای خاصیت کاهش فشار خون است. وقتی دریچه‌های موجود در رگ‌های واریسی خوب کار نکنند، رگ‌ها ملتهب و متورم شده و گردش خون به خوبی کار نمی‌کند؛ بنابراین فشار خون در این رگ‌ها بالا می‌رود. پلی سولفید موجود در سیر توسط گلبول‌های قرمز به گازی به نام سولفید هیدروژن تبدیل می‌شود که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود تا خون در رگ‌های واریسی به خوبی گردش کند تا تورم و التهاب موجود در این رگ‌ها کاهش یابد.

لیمو ترش

یکی از عوارض واریس التهاب و تورم است. آب لیمو ترش طبیعی ترکیباتی دارد که اسید اوریک را کاهش می‌دهد. با کاهش اسید اوریک التهاب رگ‌های واریسی هم کاهش می‌یابد. همچنین ویتامین‌های موجود در آب لیمو ترش طبیعی اختلال در گردش خون رگ‌های واریسی را از بین می‌برد.

روغن زیتون

جریان خون طبیعی به درمان واریس کمک می‌کند. یکی از موارد درمان واریس در طب سنتی روغن مالی است. روغن زیتون به دلیل دارا بودن امگا 3 اگر به صورت موضعی بر روی رگ‌های واریسی مالیده شود می‌تواند به گردش منظم و طبیعی خون کمک کند و باعث بهبود این بیماری شود.

درمان واریس طب سنتی

درمان واریس در طب سنتی

در طب سنتی علاوه بر اصلاح تغذیه، اصلاح سبک زندگی و استفاده از گیاهان دارویی و روغن مالی از اعمال یداوی هم برای درمان واریس استفاده می‌شود که در ادامه بررسی خواهند شد.

 

درمان واریس با بادکش

بادکش برای درمان واریس بسیار کم خطر و کم عارضه نسبت به دیگر روش‌ها از جمله جراحی است. از این رو از گذشته تا به حال از بادکش به عنوان روشی مطمئن برای درمان واریس پا در طب سنتی استفاده می‌شود. با انجام بادکش و مکش بر روی اطراف رگ‌های واریسی، خون تازه، لنف و اکسیژن در این رگ‌ها گردش پیدا می‌کند. به این ترتیب تورم و التهاب موجود در این رگ‌ها بهبود پیدا می‌کند و به درمان واریس کمک می‌کند.

درمان واریس با حجامت

در حجامت از طریق ایجاد برش‌های ریز بر روی پوست خون آلوده دارای سلول‌های مرده را خارج می‌کنند تا خون تازه و اکسیژن و لنف جایگزین آن شود و تورم، التهاب و درد موجود در رگ‌های واریسی برطرف شود و به بهبود واریس کمک کند. با انجام حجامت سیستم لنفاوی بدن به طور شگفت انگیزی سم زدایی می‌شود.

درمان واریس با زالو

یکی دیگر از روش‌های درمان واریس در طب سنتی، زالو درمانی است. زالو می‌تواند خون اضافه و آلوده‌ی رگ‌های واریسی را بخورد و باعث کاهش تورم و التهاب این رگ‌ها شود.

 

برای رزرو نوبت برای درمان واریس در هلدینگ سلامت دکتر بانوکا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *