زالو درمانی برای جوش و تاثیرات شگفت انگیز آن

زالو جوش از بهترین و سریع ترین درمان‌ها برای جوش است برای درمان جوش باید ابتدا باید بدانید علت آن چه می‌باشد تا سپس به درمان آن بپردازید. معمولا جوش در بدن و صورت به چند دلیل ظاهر می‌شود. از مهمترین دلایل جوش در بدن، مسدود شدن منافذ پوست و رشد باکتری‌ها در فولیکول‌های مو و تراکم بیش از حد چربی می‌باشد. البته باید دانست که واکنش بدن فرد و کارکرد نادرست کبد هم می‌تواند از عوامل جوش در بدن باشد. برای درمان جوش روش‌های متعددی وجود دارد اما زالو درمانی برای جوش از کارآمدترین درمان‌ مشکلات پوستی است. ما در مقاله سعی داریم اطلاعات کاملی را دررابطه با زالو درمانی برای جوش و اثرات شگفت انگیز آن به شما ارائه کنیم.

زالو درمانی و تاثیرات آن برای درمان جوش‌های بدن

زالو درمانی یا هیرودتراپی نوعی درمان مکمل و تلفیقی است که با زالوهای خون مکنده اعمال می‌شود. اگر شخصی بخواهد برای درمان جوش ، به طب سنتی رجوع کند با درمان‌های سریع و کاربردی مواجه می‌شود. یکی از این شیوه های درمانی، زالو درمانی است که ویژگی های منحصر به فردی دارد و به‌راحتی قابل تشخیص است. اثر بخشی زالو نه به مقدار خونی است که زالو خورده است، بلکه در آنزیم های بزاق است که اجازه می‌دهد در خون پس از گزش توسط زالو جریان یابد.

حالا زالو درمانی برای درمان جوش بدن و صورت از راه‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

• خاصیت ضد درد و تسکین دهندگی

پس از زالو درمانی بدلیل وجود هیرودین در بزاق زالو ، درد را کاهش می‌دهد

• خاصیت ضد انعقادی خون

غلیظ شدن خون موجب بروز عوارض بدی در بدن می‌شود. خون اگر غلیظ باشد، با سرعت کمتری در رگ‌ها جریان پیدا می‌کند. این خود موجب رسوب کردن عفونت ها و باکتری ها در بافت های بدن می‌شود. بنابراین استفاده از زالو درمانی برای کاهش غلظت خون، مانع از رسوب عفونت در بافت‌های بدن برای جوش صورت می‌شود.

• خاصیت آنتی بیوتیکی

زالو بدلیل خواص آنتی بیوتیکی که دارد، در درمان برخی بیماری‌های عفونی استفاده می‌شود. از جمله این بیماری ها می‌توان به دیفتری، اسهال خونی و سل اشاره کرد.

• خاصیت گشاد کنندگی عروق بدن

گشاد شدن عروق ، جریان خون در بافت ها را تسهیل می‌بخشد . گشاد شدن عروق از جمع شدن و تراکم چربی در بافت‌ها که یکی از دلایل اصلی جوش می‌باشد، جلوگیری می‌کند.

زالو درمانی جوش و تاثیرات آن

آیا زالو می‌تواند جوش های چرکی راهم از بین ببرد؟

بزاق زالو حاوی 100 ماده بیولوژیکی فعال دارویی مانند آنتی استازین، ساراتین، بدلین، هیرودین، مکمل و مهارکننده‌های کربوکسی پیدیداز  است که به بیشتر شدن فواید زالو برای صورت و بدن کمک می‌کند. استفاده از زالو برای درمان بیماری‌های پوستی تایید شده است و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله جوش و عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جوش های چرکی بدلیل رسوب و تراکم چربی، زیر پوست ایجاد می‌شود. زالو درمانی برای جوش پشت بدن ویا دیگر نواحی، جریان خون موضعی را بهبود می‌بخشد و همینطور با بیرون کشیدن عفونت از تراکم چربی در پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که زالو درمانی علاوه بر پاکسازی بدن و اصلاح تغذیه، به درمان جوش‌های چرکی کمک می‌کند.

آیا زالو درمانی دردناک است ؟

اگر از زالو درمانی برای جوش ترس دارید و به این فکر می‌کنید که هنگاه انجام درمان، درد زیادی را تحمل کنید، باید بدانید گزش و مکش زالو روی پوست شما دردی ندارد. بدلیل وجود آنزیم هایی در بزاق زالو مانند هیرودین، باعث می‌شود محل اتصال زالو به پوست، بی حس شود و دردی را احساس نکنید. علاوه ب این بدلیل وجود ماده ای در بزاق زالو که مانند یک آنتی بیوتیک بسیار قوی عمل می‌کند، و موجب این می‌شود که محل گزش این موجود، هیچگونه آلودگی و عفونتی بوجود نمی‌آید.

زالو درمانی برای چه افرادی مناسب است؟

مواد شیمیایی بدست آمده از بزاق زالو، به داروهایی تبدیل می‌شود که می‌تواند به درمان بیماری‌های زیر کمک کند:

• افرادی که بیماری‌های قلبی دارند
  • افرادی که دچار لخته های خونی و رگ‌های واریسی هستند.
  • افرادی که جراحی های پلاستیکی انجام داده اند و ممکن است برخی از بافت های نرم خود را از دست داده اند.
  • افراد مبتلا به دیابت حتما باید زالو درمانی را تحت نظر متخصص طب سنتی و با احتیاط کامل انجام دهند.
  • افرادی که دچار مشکلات پوستی هستند.

چه افرادی نباید زالو جوش انجام دهند؟

• زمان قاعدگی و بارداری
  • افراد مبتلا به کم خونی

زالو جوش

اقدامات قبل و بعد از زالو درمانی چیست؟

• زالو جوش حتما با تجویز پزشک طب سنتی باید انجام شود و برای این نوع درمان نیاز است صبور باشید.
  • نیاز است مواردی مانند پرخوری، کم خوری، گرسنگی و بی‌خوابی جدی گرفته شود و درصورت بروز چنین علائمی، اثر زالو درمانی کاهش می‌یابد.
  • مصرف موادی مانند آب انار، گلاب، رب انار، مسهل‌ها و منضج‌های گیاهی می‌تواند زالو درمانی را موثر کند.
  • پیش از انجام زالو درمانی، علائمی مانند اسهال، استفراغ، تعریق و ادرار بیش از حد داشته باشید.
  • پیش از انجام زالو درمانی، محل را با آب و صابون غیر معطر شستشو دهید تا پاکیزه باشد.
  • قبل از انجام زالو درمانی، به مدت یک شبانه روز از نزدیکی خودداری کنید.
  • مصرف غذاهایی مانند مرغ، ماکارونی، کاهو، خیار، لبنیات، میوه نارس و ترش، آلوچه و آش جو تا 8 ساعت قبل از زالو درمانی باید خودداری کرد.
  • وجود خونریزی پس از انجام زالو درمانی ، طبیعی است و بهتر است پس از انجام زالو درمانی، بمدت یک روز در منزل استراحت کنید.
  • پیشنهاد می‌شود اگر در زمان یا قبل از انجام زالو درمانی دهانتان احساس خشکی می‌کنید، مقدار کمی آب انار یا رب آلو میل شود.

جهت دریافت نوبت زالو درمانی جوش با بخش پذیرش کلینیک طب سنتی تماس حاصل نمائید.

(روی تصویر زیر کلیک کنید)

زالو جوش

آیا با انجام زالو جوش عوارضی هم بجا گذاشته می‌شود؟

باید دانست در موارد کمی با انجام زالو جوش ، ممکن است عوارض جانبی به وجود آید. بطور مثال اگر در حین انجام درمان، تعداد زالوهای استفاده شده بیش از حد استاندارد و معینی باشد، ممکن است خونریزی محل گزش زیاد باشد و این می‌تواند بروز مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

همچنین با توجه به اینکه گزارش خاصی از وجود حساسیت و آلرژی نسبت به زالو و زالو درمانی وجود ندارد، باید توجه کرد که این اتفاق علاوه بر نادر بودنش، ممکن است اتفاق بیفتد و بیمار نسبت به زالو درمانی ممکن است آلرژی از خود نشان دهد. با این وجود می‌توان گفت که عوارض زالو درمانی صورت و بدن بسیار کم هستند و در مواقع نادری بروز می‌دهند.  البته باید توجه کرد که انجام زالو درمانی زیر نظر پزشک متخصص و در محیل ضد عفونی و استریل شده می‌تواند این عوارض را کنترل کرد و تا حد بسیار زیادی، آن‌را کاهش داد.