ماساژ پا برای قلب و تاثیرات شگفت انگیز آن

پاساژ درمانی پا برای قلب

فهرست

دسته بندی ها

ماساژ پا برای قلب و چشم بهبود دهنده سلامت است و برای کاهش استرس، خستگی و حفظ و بالابردن آرامش در فرد بسیار موثر است. پاها پایین‌ترین عضو بدن هستند و بدلیل تحمل وزن بدن و حفظ تعادل، نقش زیادی در حفظ آرامش و سلامت فرد دارد. ماساژ پا از سنتی ترین درمان‌های طب جایگزین در چین و مصر باستان بوده است و نه تنها برای سلامتی عمومی مفید است، بلکه در رابطه با بهبود سلامت قلب فواید خاصی هم دارد.  از مهمترین عواملی که باعث اهمیت انجام ماساژ می‌شود، افزایش گردش خون در ناحیه ماساژ است. حالا ما در این مقاله سعی داریم شما را با میزان تاثیر ماساژ پا برای قلب و همچنین طریقه انجام آن آشنا کنیم.

فواید ماساژ پا برای قلب

ماساژ پا برای بهبود سلامت عمومی بدن به‌ویژه قلب است درحالیکه امکان ماساژ قلب بصورت مستقیم وجود ندارد، پا به‌عنوان قلب دوم، نقش مهم و موثری در سلامت قلب و بدن دارد. ماساژ پا می‌تواند از طریق تاثیرات مثبتی که بر قسمت های مختلف بدن دارد، برای سیستم قلبی عروقی مفید باشد. در ماساژ پا علاوه بر رفع خستگی نواحی کف، مچ و ساق پا، به حفظ آرامش و کمک به کاهش استرس تاثیر دارد. ماساژ پا فواید بسیار و شگفت انگیزی دارد که در زیر دلایل ماساژ درمانی کف پا را برای شما می‌گوییم :

  • تسکین دهنده سردردها و میگرن‌ها
  • کاهش فشار خون
  • بهبود دهنده گردش خون
  • کاهش اظطراب و تنش
  • تسکین دهنده درد بطور طبیعی
  • خواب بهتر
  • کاهش علائم دیابت، سرطان و ام اس
  • آرامش و کاهش استرس
  • درمان ورم پاها
  • درمان فعونت سی
  • کاهش علائم افسردگی
  • درمان و تسکین ورم پا
  • کاهش علائم pms

ماساژ پا برای درمان قلب

نحوه ماساژ کف پا برای قلب

ماسورها با اتکا به تجربه و دانش علمی که دارند و با پیدا کردن رگ‌های متصل به قلب، اقدام به ماساژ می‌کنند. همچنین باید توجه کرد که تنها متخصص طب سنتی می‌تواند پس از معاینه سلامتجو، انجام ماساژ درمانی برای قلب را تجویز کند.

ماساژ پا برای قلب تحت نظر متخصص طب سنتی

در ابتدا باید دانست که برای بررسی درمانی‌های مختلف برای شرایط مزمن از جمله هرگونه بیماری قلبی عروقی مربوط به حمله قلبی، آرتمی یا نارسایی قلبی، همیشه باید ابتدا با درمانگر خود مشورت کنید. درمانگر شما درک بهتری از شرایط منحصر به فرد شما دارد. درحالی که به‌طورکلی انجام یک ماساژ با بیماری قلبی بی خطر است، لازم است که شاریط و اقدامات احتیاطی عمومی را با متخصص طب سنتی خود مشورت کرده و مرور شود.

تغذیه مفید برای حفظ سلامت قلب با طب سنتی

همانطور که در دیگر مقالات دکتر بانوکا ذکر شد، همانطور که در دیگر مقالات دکتر بانوکا ذکر شد،غذاهای مفید برای قلب در طلب سنتی از مهمترین عوامل موثر در سلامت قلب و عروق است. امروزه فست فودها و غذاهای صنعتی دارای ترکیبات ناسالم و چربی هستند که برای بدن به‌ویژه سلامت قلب بسیار مضر می‌باشند. بنابراین لازم است برای غذا و خوراکی های مختلف دقت شود از ترکیبات سالمی برخوردار باشند. همچنین، متخصص طب سنتی با بررسی شرایط بالینی شما، به سلامتجو بهترین راهکارهای رژیمی  را جهت کنترل و حفظ سلامت قلب می‌دهد.

جهت دریافت نوبت حجامت جوش  با بخش پذیرش کلینیک طب سنتی تماس حاصل نمائید.

(روی تصویر زیر کلیک کنید)

ماساژ پا برای قلب

تاثیر ماساژ پا بر بیماری‌های رایج قلبی

بیماری‌های قلبی زیر می‌توانند علائم خود را با ماساژ درمانی کاهش بهبود و کاهش دهند، اما برای برخی از آنها لازم است اقدامات خاصی انجام شود. اگر چنین است، قبل از درمان لازم است با درمانگر مشورت کنید.

فشار خون بالا

تجربه شده است که ماساژ درمانی پا فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می‌دهد. بنابراین بطورویژه برای کسانی که فشار خون بالا دارند مفید است.نواسانات فشار خون پایین ممکن است موجب ایجاد علائم مربوط به فشار خون مانند غش، حالت تهوع، تنفس کم عمق و سردرد شود. همچنین سلامتجویانی که مبتلا به فشارخون بالا باشند، باید قبل از جلسه ماساژ، فشار خون خودرا چک کنند.

سلامتجویان نارسایی قلبی

سلامتجویانی که در دوران نقاهت پس از نارسایی قلبی هستند، ممکن است دچار مشکل در تنفس شوند. بنابراین توصیه می‌شود در حالت نشسته ماساژ ملایمی انجام دهند تا جریان هوا بدون محدودیت باشد. همچنین انجام ماساژ پاها ، ماساژ گردن و ماساژ دست ها به جای ماساژ کمر یا پشت را در اولویت قرار دهید.

بعد از حمله قلبی

ماساژ کف پا برای کاهش ضربان قلب، سطح استرس و سطح کورتیزول در بیمارانی که پس از جراحی قلب بهبود می‌یابند، موثر است. همچنین درحالیکه با انجام این نوع درمان، فواید ماساژ پا در کاهش تنش و کمک به بهبودی ، تاثیرگذار است، توصیه می‌شود قبل از انجام ماساژ کف پا ، برای اطمینان با یک پزشک مشورت کنید که همه زخم های جراحی التیام یافته باشند.

بیماری عروق کرونر یا فیبریلاسیون دهلیزی

ریتم غیر طبیعی قلب می‌تواند فرد را در معرض خطر بیشتری برای لخته شدن خون قرار دهد. بنابراین جهت اطمینان از بی خطر بودن انجام ماساژ کف پا برای درمان، لازم است با پزشک مشورت انجام شود.

بیماران سکته مغزی

با توجه به اینکه سکته از نظر فنی یک بیماری نیست، زیرا علت آن انسداد یا ترکیدن رگ‌های خونی در مغز می‌باشد. ماساژ پا برای کاهش تنش عضلانی ناشی از انقباضات پس از سکته مغزی مفید است.

نقاط کف پا در طب سنتی

ماساژ درمانی پا یکی از ساده ترین، رایج‌ترین و درعین حال کاربردی‌ترین روش‌های طب جایگزین است. در این روش، نقاط کف پا در طب سنتی به شرح زیر می‌باشد :

  • ماساژ شست پا
  • ماساژ لبه داخلی کف پا
  • ماساژ دادن شصت پا
  • ماساژ قسمت مرکزی شصت پا
  • ماساژ قسمت وسط کف پا
  • ماساژ ناحیه کنار پاشنه پا
  • ماساژ دادن بندهای انگشت شصت پا

 

ماساژ درمانی پا برای قلب

 

اقدامات احتیاطی عمومی مورد نیاز ماساژ پا برای قلب

حتی اگر بیماری خاصی مرتبط با قلب هم اگر نداشته باشید، لازم است قبل از انجام ماساژ درمانی چند احتیاط کلی را در نظر بگیرید :

  1. اگر فشار خون شما دچار نوسان می‌شود، قبل از انجام ماساژ آن‌را چک کنید. اگر فشارخون پایین دارید، بخصوص در هنگام مصرف دارو، ماساژ توصیه نمی‌شود.
  2. از خوردن وعده غذایی سنگین ویا نوشیدن الکل بطور مستقیم، خودداری کنید زیرا فشار ماساژ می‌تواند باعث ناراحتی شما شود. 
  3. از مصرف قهوه یا منابع کافئین دار خودداری کنید. زیرا می‌توانند ضربان قلب شما را افزایش دهند یا باعث اظطراب شوند.
  4. اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنید یا کبودی روی بدن دارید، سعی کنید از ماساژ درمانی عمیق ویا هرگونه ماساژ خودداری کنید.


اگر لختگی خون دارید، توصیه می‌شود از ماساژ پا برای قلب خودداری کنید. زیرا با انجام ماساژ احتمال بیشتری دارد از اینکه لخته از بین برود و منجر به حمله قلبی یا آمبولی ریه می‌شود.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *