پسر یا دختر دار شدن، مسئله این است!

پسر یا دختر دار شدن

فهرست

دسته بندی ها

پسر یا دختر دار شدن و تعیین جنسیت با روش شتلز چگونه است؟ شاید شنیده باشید که احتمال بارداری پسر یا دختر در حدود 50-50 است. اما آیا تا به حال فکر کرده‏‌اید که ممکن است چیزی در تعیین جنسیت کودک شما تأثیر بگذارد؟

این احتمال وجود دارد که شما بتوانید در تعیین جنسیت جنینتان دخالت کنید. یکی از این روش‌‏ها روش شتلز است. این روش جزئیات زمان و چگونگی برقراری رابطه جنسی برای باردار شدن دختر یا پسر را بیان می‌کند.

بیایید به این نظریه بپردازیم!

روش شتلز چیست؟

روش شتلز از دهه 1960 وجود داشته است. توسط لاندروم بی شتلز، پزشکی که در ایالات متحده زندگی می‏‌کند، ابداع شده است.

شتلز اسپرم، زمان رابطه و سایر فاکتورها مانند موقعیت جنسی و pH مایعات بدن را مورد بررسی قرار داد تا مشخص کند چه عواملی می‌تواند بر اسپرمی که به تخمک می‏‌رسد؛ اثر بگذارد. به هر حال نطفه‌‏ای که تخمک را بارور می‏‌کند در نهایت همان چیزی است که جنسیت کودک را تعیین می‏‌کند.

شتلز روشی را پیشنهاد داد که همه این عوامل را در نظر می‏‌گیرد. اگر بخواهید یک مطالعه عمیق داشته باشید، کتاب “چگونه جنسیت کودک خود را انتخاب کنیم” ، که آخرین بار در سال 2006 به روزرسانی و تجدید نظر شده است، را انتخاب کنید.

جنسیت چگونه حین رابطه جنسی تعیین می‏‌شود؟

جنسیت کودک شما در لحظه ملاقات  اسپرم با تخمک روش تعیین می‏‌شود. تخمک‏‌های یک زن به طور ژنتیکی با کروموزوم X زن کدگذاری می‏‌شود. از طرف دیگر، مردان هنگام انزال میلیون‌‏ها اسپرم تولید می‌‏کنند. تقریباً نیمی از این اسپرم‌‏ها می‌‏توانند با کروموزوم X  کدگذاری شوند در حالی که نیمی دیگر حامل کروموزوم Y هستند.

اگر نطفه‏‌ای که تخمک را بارور می‏‌کند، کروموزوم Y را حمل کند، جنسیت جنین پسر می‏‌شود. اگر نطفه‌‏ای که تخمک را بارور می‏‌کند، کروموزوم X را حمل کند، به احتمال زیاد فرزند حاصل از آن، XX ، یعنی دختر، می‌‏شود.

اسپرم X در مقابل Y

شتلز سلول‏‌های اسپرم را مطالعه کرد تا تفاوت آنها را مشاهده کند. آنچه وی براساس مشاهدات خود نظریه پردازی کرد این است که اسپرم Y (نر) سبک، کوچک‏تر و دارای سرهای گرد است. برعکس، اسپرم‏های X (ماده) سنگین‏‌تر، بزرگ‏تر و دارای سرهای بیضی شکل هستند.

جالب اینکه او در برخی موارد نادر که مردان عمدتا دارای فرزند پسر یا اکثراً دختر بودند، اسپرم‏شان را نیز مورد مطالعه قرار داد. در مواردی که مردان اکثراً بچه پسر داشتند، شتلز کشف کرد که اسپرم Y در مردان بسیار بیشتر از اسپرم X است. و عکس این قضیه در مورد مردانی که عمدتا بچه‌‏های دختر داشتند نیز صادق بود.

 

شرایط ایده آل پسر یا دختر دار شدن

علاوه بر تفاوت‌‏های جسمی، شتلز معتقد بود که اسپرم‏‌های Y تمایل دارند در محیط‏‌های قلیایی مانند دهانه رحم و رحم با سرعت بیشتری شنا کنند. و اسپرم‏‌های X تمایل دارند در شرایط اسیدی کانال واژن بیشتر زنده بمانند.  در نتیجه، روش واقعی برای باردار شدن یک دختر یا پسر از طریق روش شتلز با توجه به زمان‏‌بندی و شرایط محیطی که به نفع اسپرم‏های X و Y کمک می‏کند، تعیین می‏‌شود.

پسر یا دختر دار شدن

چگونه می‌‏توان برای پسر دار شدن با روش شتلز تلاش کرد؟

به گفته شتلز، زمان مقاربت نزدیک یا حتی بعد از تخمک‏گذاری، کلید تأثیر برای پسر است. شتلز توضیح می‏‌دهد که زوجینی که برای پسر دار شدن تلاش می‌‏کنند باید از رابطه جنسی بین زمان قاعدگی و چند روز قبل از تخمک‏گذاری خودداری کنند. در عوض، باید در همان روز تخمک‏گذاری و حداکثر 2 تا 3 روز بعد رابطه جنسی داشته باشند.

این روش ادعا می‏‌کند موقعیت ایده آل برای باردار شدن پسر موقعیتی است که اجازه می‏‌دهد اسپرم تا آنجا که ممکن است به دهانه رحم نزدیک شود. وضعیت پیشنهادی شتلز برای نزدیکی، نزدیکی از طریق پشت است که عمیق‏ترین نفوذ را امکان پذیر می‏‌کند.

دوش واژینال پیشنهاد دیگری است که توسط شتلز مطرح شده است. از آنجا که این تئوری می‏‌گوید اسپرم‏های مرد محیط قلیایی را دوست دارند، دوش واژینال با 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط شده با 1 لیتر آب ممکن است موثر باشد. با این حال، شتلز توضیح می‏‌دهد که قبل از هر مقاربت باید از دوش استفاده شود.

قبل از استفاده از دوش واژینال با پزشک خود صحبت کنید، زیرا معمولاً این روش توسط بسیاری از پزشکان و کالج متخصص زنان و زایمان در آمریکا توصیه نمی‏‌شود. دوش واژینال می‏‌تواند تعادل فلور در واژن را تغییر داده و منجر به عفونت شود. حتی ممکن است عوارض جدی‏‌تری برای سلامتی داشته باشد، مانند بیماری التهابی لگن، که از عوارض آن ناباروری است.

ارگاسم چطور؟

در روش شتلز حتی زمان ارگاسم نیز مورد توجه است. در این روش، زوجین تشویق می‏‌شوند که ابتدا زن به ارگاسم برسد. چرا این مهم است؟ همه اینها به قلیایی شدن واژن برمی‌‏گردد.

اسپرم به طور طبیعی قلیای‌ی‏تر از محیط اسیدی واژن است. بنابراین، اگر زن ابتدا به ارگاسم برسد، ایده این است که ترشحات او قلیایی تر است و ممکن است به اسپرم مرد کمک کند تا به سمت تخمک شنا کند.

پسر یا دختر دار شدن

چگونه می‏‌توان برای دختردار شدن با روش شتلز تلاش کرد؟

برای تلاش برای داشتن دختر، شتلز می‏‌گوید که در اوایل پاکی رابطه جنسی را انجام دهید و روزهای بلافاصله قبل و بعد از تخمک‏گذاری از مقاربت خودداری کنید. این بدان معناست که زوجین باید از روزهای بعد از قاعدگی رابطه جنسی برقرار کنند و سپس حداقل 3 روز قبل از تخمک گذاری رابطه نداشته باشند.

به گفته شتلز، بهترین موقعیت جنسی برای باردار شدن دختر موقعیتی است که امکان نفوذ کم عمق را فراهم کند. این به معنای رابطه جنسی رو در رو است، که به گفته شتلز، اسپرم مجبور می‏‌شود در فضای اسیدی واژن مسیر طولانی‏‌تری حرکت کند تا به تخمک برسد.

 

برای افزودن اسیدیته بیشتر و حمایت از اسپرم X، شتلز پیشنهاد می‏‌کند که از دوش واژینال تهیه شده از 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید و 1 لیتر آب می‏‌توان استفاده کرد. مجدداً باید قبل از هر بار رابطه جنسی از دوش واژینال استفاده کرد تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. (قبل از اینکه این دوش مخصوص را امتحان کنید، با پزشک خود صحبت کنید).

ارگاسم چطور؟

برای جلوگیری از افزایش قلیائیت بیشتر به محیط، پیشنهاد می‌‏شود که ارگاسم زن بعد از انزال باشد.

آیا روش شتلز برای پسر یا دختر دار شدن جواب می‌دهد؟

می‌‏توانید افراد زیادی را پیدا کنید که بگویند این روش برای آنها موثر بوده است، اما آیا این علم  آن‏را تأیید می‏‌کند؟

وبلاگ نویس Genevieve Howland در Mama Natural کسی است که می‏‌گوید روش شتلز به او کمک کرد تا در بارداری دوم خود دختردار شود. او و شوهرش رابطه جنسی را 3 روز قبل از تخمک‏گذاری انجام دادند و بارداری منجر به ایجاد یک دختر شد. وی بیشتر توضیح می‏‌دهد که در اولین بارداری او، آنها درست در روز تخمک‏گذاری رابطه جنسی برقرار کردند که منجر به پسر شد.

این یک مطالعه موردی را کنار بگذاریم ، شتلز ادعا می‏‌کند که در این روش حدود  75 درصد موفقیت دارد. اما همه محققان موافق نیستند که همه چیز خیلی خشک و خشک شده است.

رد نظریه‌ی شتلز

در حقیقت، مروری بر مطالعات 1991Trusted Source  ادعاهای شتلز را رد می‏‌کند. در آن مطالعات، محققان همچنین زمان رابطه جنسی و همچنین مارکرهای تخمک‏گذاری، مانند تغییر درجه حرارت پایه بدن و اوج مخاط دهانه رحم را در نظر گرفتند.

این مطالعات به این نتیجه رسیدند که تعداد کمتری از زنانی که در زمان اوج تخمک گذاری باردار می‏شوند، پسردار می‏شوند. در عوض، تعداد نوزادان پسر 3 تا 4 روز قبل و در بعضی موارد 2 تا 3 روز پس از تخمک‏گذاری بیشتر است.

یک مطالعه جدیدتر در سال 2001 Trusted Source این ایده را که شکل نطفه حاوی X و Y متفاوت است، را رد می‏‌کند، که این کاملاً مغایر با تحقیقات شتلز است. و یک مطالعه قدیمی از سال 1995 توضیح می‌دهد که رابطه جنسی 2 یا 3 روز پس از تخمک‏گذاری لزوماً به بارداری منجر نمی‏شود.

اینجا مطالعات شفاف نیست. در حال حاضر، تنها روش تضمینی برای انتخاب جنسیت کودک شما از طریق تشخیص ژنتیکی قبل از لانه‏ گزینی (PGD) است، آزمایشی که به عنوان بخشی از چرخه‏‌های لقاح آزمایشگاهی (IVF) انجام می‏‌شود.

البته این نکته مهم است که این روش بی عارضه است اما ممکن است روند باردار شدن کمی بیشتر طول بکشد. باید از نظر ذهنی آماده باشید. ممکن است تلاش شما به نتیجه دلخواه ختم نشود.

طب سنتی ایران هم برای پسر دار شدن و دختر دار شدن تدابیری دارد که در مقالات بعد به آن اشاره خواهیم کرد.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت آنلاین از دکتر زنان طب سنتی کلیک کنید.