آیا چاق شدن در طب سنتی، درمان خاصی دارد؟

فهرست

دسته بندی ها

اگر دچار کمبود وزن هستید و به دنبال افزایش وزن هستید، انجام درست آن بسیار مهم است. چاق شدن در طب سنتی نیازمند رعایت نکات مهمی است که برای دانستن این نکات می‌توانید از این مقاله استفاده کنید. همچنین مشورت با پزشک طب سنتی می‌تواند در این مسیر به شما کمک شایانی کند.

نکات مهم برای چاق شدن در طب سنتی

مصرف نوشابه، دونات و سایر غذاهای ناسالم ممکن است در ابتدا به افزایش وزن شما کمک کند، اما می‌تواند خطر بیماری قلبی، دیابت و سرطان را افزایش دهد. یک روش سالم‌تر برای افزایش وزن، بیشتر شامل ذخیره‌سازی مقدار متعادلی از توده عضلانی و چربی زیر پوستی می‎شود تا مقدار زیادی چربی ناسالم برای شکم.

درصد بالایی از چربی بدن همچنین شانس ابتلا به دیابت نوع 2 و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می‌دهد، حتی اگر اضافه وزن نداشته باشید. برای دستیابی به وزن ایده‎آل خود با تغذیه سالم، روی خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی و داشتن یک سبک زندگی سالم که شامل ورزش کردن، خواب کافی و کاهش استرس است، تمرکز کنید.

این مقاله راهکارهای ساده ای را برای چاق شدن در طب سنتی بدون افزایش خطر ابتلا به بیماری را نشان می‌دهد.

چرا افزایش وزن مهم است؟

در حالی که حدود 74 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، افراد زیادی نیز با مشکل کمبود وزن مواجه هستند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی به دلیل ژنتیک یا سرعت متابولیسم بالا، دچار کمبود وزن باشند. کمبود وزن همچنین ممکن است نشان دهنده تغذیه نامناسب یا شرایط مشکلات زمینه‌ای باشد.

علاوه بر این، بسیاری از افرادی که از نظر بالینی کم وزن نیستند، ممکن است همچنان بخواهند مقداری عضله به دست آورند و به دلایل دیگر وزن اضافه کنند. چه از نظر بالینی کم وزن باشید و یا صرفاً برای افزایش وزن عضلانی تلاش می‌کنید، به هر حال در هر صورت، اصول اصلی یکسان است.

حتی اگر اضافه وزن نداشته باشید. برای دستیابی به وزن ایده‎آل خود با تغذیه سالم، روی خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی و داشتن یک سبک زندگی سالم که شامل ورزش کردن، خواب کافی و کاهش استرس است، تمرکز کنید.

چه چیزی به معنای «کم وزن بودن» است ؟

کمبود وزن با داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 مشخص می‌شود. تخمین زده می‌شود که این مقدار کمتر از توده بدن مورد نیاز برای حفظ سلامت مطلوب است. شما می‌توانید به یک ماشین حساب معمولی و در اختیار داشتن قد و وزن خود، شاخص توده بدن یا  BMI خود را محاسبه کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که مقیاس BMI که فقط وزن و قد را بررسی می‌کند، مشکلات زیادی دارد و توده عضلانی را در نظر نمی‌گیرد.

برخی از افراد به طور طبیعی بسیار لاغر هستند اما علی‌رغم این مسأله، هنوز سالم هستند. کمبود وزن طبق این مقیاس لزوماً به این معنی نیست که شما مشکل سلامتی دارید. چاق شدن در طب سنتی راهکارهایی سلامت‌محور در این زمینه به شما ارائه می‌دهند.

آمارهای جهانی نشان می‌دهند که کمبود وزن در بین زنان در مقایسه با مردان حدودا دو برابر بیشتر است. در یک نظرسنجی در ایالات متحده که شرکت کنندگان را به مردان و زنان گروه بندی کرده است، 1.3 درصد از مردان و 2 درصد از زنان 20 سال و بالاتر دارای کمبود وزن بودند.

کمبود وزن دقیقاً به چه معناست؟

کمبود وزن به عنوان داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 تعریف می‌شود و در زنان شایع‌تر است.

چاق شدن در طب سنتی
کمبود وزن طبق این مقیاس لزوماً به این معنی نیست که شما مشکل سلامتی دارید.

خطرات سلامتی مرتبط با کمبود وزن

کمبود وزن می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. یک مطالعه نشان داده است، افرادی که از نظر بالینی کم وزن هستند، تقریباً دو برابر بیشتر از افراد چاق در معرض خطر مرگ قرار دارند که نشان می‌دهد، کمبود وزن ممکن است برای سلامتی شما بدتر از چاقی باشد.

علاوه بر این، مطالعه دیگری نشان می‌دهد که پیامدهای سلامتی گزارش شده توسط خود فرد، به طور قابل ملاحظه‌ای در افراد کم وزن و لاغر پس از سن 38 سالگی کاهش می‌یابد، این نشان می‌دهد BMI پایین در آینده ممکن است با افزایش خطرات سلامتی همراه باشد و برخلاف واقعیت موجود، توهم سلامتی را در فرد ایجاد کند.

کمبود وزن می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی شما را مختل کند، خطر عفونت را افزایش داده و به ویژه در زنان، منجر به پوکی استخوان و شکستگی شود و مشکلات باروری ایجاد کند. علاوه بر این، افرادی که دچار کمبود وزن هستند، بسیار بیشتر در معرض ابتلا به سارکوپنی (تخریب عضلات مرتبط با افزایش سن) هستند و ممکن است بیشتر در خطر ابتلا به زوال عقل باشند، استفاده از اصول چاق شدن در طب سنتی می‌تواند برای این افراد بسیار اثربخش باشد.

تأثیرات کمبود وزن بر بدن زنان

کمبود وزن می‌تواند بر سلامتی زنان، تأثیر منفی بگذارد. افرادی که کمبود وزن دارند در معرض خطر پوکی استخوان، عفونت‌ها، مشکلات باروری و مرگ زودرس هستند. آثار کمبود وزن بر بدن زنان در مقایسه با مردان، بیشتر است و شامل قاعدگی‌های نامنظم و درناک، ریزش مو، احساس کسالت و خستگی، خشکی پوست و… است.

کمبود وزن در بانوان موجب کمبود ویتامین‌های ضروری و کم‌خونی می‌شود. اگر کم‌خونی در زنان ادامه‌دار باشد، می‌تواند موجب بهم‌ریختگی یا توقف قاعدگی شود. برای پیشگیری از این عوارض یا درمان آن‌ها بهتر است از راهکارهای طبیعی مثل روش‌های چاق شدن در طب سنتی استفاده کنید. به همین منظور بهتر است به پزشک طب سنتی مراجعه کنید.

علل کمبود وزن

چندین بیماری وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش وزن ناسالم شود، از جمله:

اختلالات خوردن: این عارضه، شامل بی اشتهایی عصبی، یک اختلال جدی سلامت روان است.

مشکلات تیروئید: داشتن تیروئید پرکار (پرکاری تیروئید) می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش وزن ناسالم شود.

بیماری سلیاک: شدیدترین شکل عدم تحمل گلوتن. به طور کلی، بروز بیماری سلیاک در طول قرن 20 و 21 افزایش یافته است.

دیابت: داشتن دیابت کنترل نشده (عمدتاً نوع 1) می‌تواند منجر به کاهش وزن شدید شود.

سرطان: سرطان می‌تواند باعث شود بدن در حالت هیپرکاتابولیک قرار گیرد که منجر به افزایش مصرف انرژی می‌شود. این امر باعث کاهش وزن زیادی در شخص می‌شود، اما شدت و مقدار کاهش وزن می‌تواند به نوع سرطان و سن فرد بستگی داشته باشد.

عفونت‌ها: برخی عفونت‌ها می‌توانند باعث کاهش وزن شدید فرد شوند. این می‌تواند شامل انگل، سل و عفونت HIV باشد.

اگر کمبود وزن دارید، می‌توانید از یک پزشک طب سنتی  وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید تا  احتمال  وجود هرگونه بیماری جدی پزشکی را برطرف کنید. پزشک متخصص، روش‌های مناسب و مبتنی بر سبک زندگی سالم  برای چاق شدن در طب سنتی را برای شما تجویز خواهد کرد.

چاق شدن در طب سنتی
اختلالات خوردن شامل بی اشتهایی عصبی، یک اختلال جدی سلامت روان است.

بیماری‌های مرتبط با کمبود وزن و چاق شدن در طب سنتی

چندین بیماری وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش وزن ناسالم شود. اگر کمبود وزن دارید، حتما برای اینکه از عدم ابتلا به یکی از این بیماری‌ها مطمئن شوید، با پزشک متخصص مشاوره کنید.

استراتژی‌های مختلف برای افزایش وزن

دلایل شما برای افزایش وزن هر چه باشد، استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش وزن از آنها استفاده کنید. در ادامه، چندین روش مختلف را برای کمک به افزایش وزن بیان کرده‌ایم.

کالری دریافتی خود را افزایش دهید

مهمترین کاری که می‌توانید برای چاق شدن در طب سنتی انجام دهید، ایجاد کالری مازاد است، به این معنی که کالری بیشتری نسبت به نیاز بدن خود مصرف کنید. شما می‌توانید کالری مورد نیاز خود را با استفاده از جمع زدن کالری‌های مصرفی، تعیین کنید.

اگر می‌خواهید به آرامی و پیوسته وزن خود را افزایش دهید، 300 تا 500 کالری بیشتر از آنچه در روز می‌سوزانید، باید حسابی مراقب کالری مصرفی خود باشید. اگر می‌خواهید سریع وزن اضافه کنید، حدود 700 تا 1000 کالری بالاتر از سطح نرمال خود مصرف کنید.

نیازی نیست که حتما جمع تمام کالری‌هایی مصرفی خود را داشته باشید، اما انجام این کار در چند روز یا هفته اول می‌تواند کمک کند تا متوجه شوید چند کالری می‌خورید. روشی ساده اما بسیار مؤثر در افزایش وزن بدن با استفاده از کالری‌های مصرفی!

راهکارهای افزایش وزن و چاق شدن در طب سنتی

برای افزایش وزن، باید کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی بدنتان دریافت کنید. برای افزایش وزن به طور آهسته، 300 تا 500 کالری در روز بالاتر از سطح معمول خود مصرف کنید  یا اگر می‌خواهید سریع وزن اضافه کنید، 700 تا 1000 کالری دریافت کنید.

مصرف پروتئین خود را افزایش دهید

مصرف کافی پروتئین‌های با کیفیت بالا از محصولات حیوانی برای رشد بهینه، توسعه و سلامت انسان ضروری است. یک مطالعه در سال 2020 روی 23 نفر نشان می‌دهد که افزایش مصرف پروتئین باعث افزایش توده عضلانی بدون چربی می‌شود.

برای ارتقای رشد اسکلتی و عضلانی و قدرت بدنی در بزرگسالان سالم با حداقل فعالیت تا فعالیت بدنی شدید، مقدار توصیه شده رژیم غذایی پروتئین بین 1.0 تا 1.6 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز است.

تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن پروتئین در روز ممکن است برای بزرگسالان سالم بی‌خطر باشد و حد بالای آن 3.5 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز است.

غذاهای با پروتئین بالا شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، بسیاری از لبنیات، حبوبات، آجیل و غیره است. مکمل‌های پروتئینی مانند پروتئین و آب پنیر نیز می‌توانند مفید باشند، زیرا دریافت پروتئین کافی به تنهایی از طریق رژیم غذایی دشوار است.

با این حال، پروتئین همچنین ممکن است گرسنگی و اشتهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و دریافت کالری کافی را دشوارتر کند. علاوه بر این، خوردن پروتئین بیش از حد ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

با یک پزشک صحبت کنید تا ببینید آیا افزایش مصرف پروتئین به شما کمک می‌کند تا به هدف خود برای افزایش وزن به روشی بی خطر دست یابید. پروتئین بلوک‌های ساختمانی عضلات شما را تشکیل می‌دهد. خوردن پروتئین کافی برای افزایش وزن عضلانی علاوه بر سایر مواد مغذی لازم است.

چاق شدن در طب سنتی
افزایش مصرف پروتئین باعث افزایش توده عضلانی بدون چربی می‌شود.

مصرف کربوهیدرات و چربی خود را افزایش دهید

بسیاری از مردم هنگام تلاش برای کاهش وزن سعی می‌کنند مصرف کربوهیدرات یا چربی را محدود کنند. این ممکن است افزایش وزن را سخت کند، زیرا دریافت کالری کافی را دشوارتر می‌کند.

اگر الویت شما افزایش وزن است، مقدار زیادی غذاهای پرکربوهیدرات و پرچرب بخورید. بهتر است در هر وعده غذایی مقدار زیادی پروتئین، چربی و کربوهیدرات مصرف کنید. حواستان باشد که حداقل سه وعده در روز  را میل کنید و سعی کنید تا حد امکان میان وعده‌های پر انرژی اضافه کنید. در این شرایط اطلاع از اصول چاق شدن در طب سنتی می‌تواند مؤثر باشد.

وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید

برای افزایش وزن، حداقل سه وعده غذایی در روز بخورید و مطمئن شوید که مقدار زیادی چربی، کربوهیدرات و پروتئین مصرف می‌کنید.

چاق شدن در طب سنتی
اگر الویت شما افزایش وزن است، مقدار زیادی غذاهای پرکربوهیدرات و پرچرب بخورید.

مصرف غذاهای پرانرژی خود را افزایش دهید

خوردن بیشتر غذاهای کامل مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات بسیار مهم است. با این حال، این غذاها نسبت به غذاهای ناسالم فرآوری شده سیرکننده‌تر هستند و دریافت کالری کافی را سخت‌تر می‌کند.

استفاده از ادویه‌ها، سس‌ها و چاشنی‌های فراوان می‌تواند به این موضوع کمک کند. هرچه غذای شما خوشمزه‌تر باشد، خوردن مقدار زیادی از آن آسان‌تر است. پنیرهای تاپینگ همچنین ممکن است کالری بیشتری به غذا اضافه کنند. این تاپینگ‌ها در عین سالم بودن می‌تواند به چاق شدن در طب سنتی کمک کند.

سعی کنید تا حد امکان به غذاهای پر انرژی اهمیت دهید. اینها غذاهایی هستند که نسبت به وزنشان کالری بیشتری دارند.

در اینجا برخی از غذاهای پرانرژی وجود دارد که ممکن است به افزایش وزن شما کمک کند را آورده‌ایم:

  • آجیل‌هایی مانند بادام، گردو، آجیل ماکادمیا و بادام زمینی؛
  • میوه‌های خشک از جمله کشمش، خرما، آلو خشک و غیره؛
  • لبنیات پرچرب مانند شیر کامل، ماست پرچرب، پنیر و خامه؛
  • چربی‌ها و روغن‌هایی مانند روغن زیتون فوق بکر و روغن آووکادو؛
  • غلات، از جمله غلات کامل مانند جو و برنج قهوه‌ای؛
  • گوشت مانند مرغ، گوشت گاو و بره؛ شما همچنین می‌توانید برش‌های چرب‌تر را انتخاب کنید.
  • گیاهانی مانند سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و سیب زمینی هندی؛
  • سایر غذاهای پرانرژی مانند شکلات تلخ، آووکادو، کره بادام زمینی، شیر نارگیل، گرانولا و مخلوط میوه‌ها و آجیل خشک؛

اگر افزایش وزن برای شما اولویت دارد، ممکن است ایده خوبی باشد که از مصرف بیش از حد سبزیجات و میوه‌ها خودداری کنید. فیبر موجود در میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند سریعتر به شما احساس سیری بدهد. این می‌تواند فضای کمتری را برای غذاهای پرانرژی و چاق شدن در طب سنتی باقی بگذارد.

چاق شدن در طب سنتی
فیبر موجود در میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند سریعتر به شما احساس سیری بدهد.

10 نکته سریع برای چاق شدن در طب سنتی

ترکیب کالری دریافتی بالا با تمرینات مقاومتی سنگین ممکن است به افزایش وزن شما کمک کند.

همانطور که گفته شد، چندین استراتژی دیگر برای افزایش وزن سریعتر وجود دارد.

در اینجا 10 نکته اضافی برای افزایش وزن آورده شده است:

  1. از نوشیدن آب قبل از غذا خودداری کنید. این کار باعث پر شدن معده می‌شود و دریافت کالری کافی را سخت‌تر می‌کند.
  2. بیشتر بخورید. هر زمان که می‌توانید، مانند قبل از خواب، یک وعده غذایی یا میان وعده اضافه کنید.
  3. نوشیدن شیر. نوشیدن شیر کامل برای رفع تشنگی می‌تواند راهی ساده برای دریافت پروتئین و کالری با کیفیت بالا باشد.
  4. شیک‌های افزایش وزن را امتحان کنید. اگر در افزایش وزن مشکل دارید، شیک‌های افزایش وزن را در نظر بگیرید. آنها سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و کالری هستند.
  5. از بشقاب‌های بزرگتر استفاده کنید. اگر می‌خواهید کالری بیشتری دریافت کنید، از بشقاب‌های بزرگ استفاده کنید، زیرا بشقاب‌های کوچک‌تر می‌توانند باعث شوند افراد کمتر غذا بخورند.
  6. خامه را به قهوه خود اضافه کنید. این یک روش ساده برای اضافه کردن کالری بیشتر است.
  7. کراتین مصرف کنید. مکمل عضله سازی کراتین مونوهیدرات به شما کمک می‌کند چند کیلو وزن عضلانی به دست آورید.
  8. خواب با کیفیت داشته باشید. خواب مناسب برای رشد عضلات بسیار مهم است.
  9. ابتدا خوراکی‌های سرشار از پروتئین و چربی خود را میل کنید. اگر ترکیبی از غذاها در بشقاب خود دارید، ابتدا از غذاهای پرکالری و غنی از پروتئین استفاده کنید. غذاهای دارای فیبر بیشتر مانند سبزیجات خام را در آخر مصرف کنید.
  10. از استعمال دخانیات خودداری کنید و اگر سیگار می‌کشید، آن را ترک کنید. سیگاری‌ها نسبت به افراد غیر سیگاری وزن کمتری دارند و ترک سیگار اغلب منجر به افزایش وزن می‌شود.

چندین کار دیگر وجود دارد که می‌توانید برای افزایش وزن سریعتر انجام دهید. برخی از این عوامل شامل نوشیدن شیر، استفاده از شیک‌های افزایش وزن، افزودن خامه به قهوه و پرخوری است.

چگونه می‌توانم بدون خوردن زیاد، وزن اضافه کنم؟

برای افزایش وزن، احتمالاً باید کالری بیشتری مصرف کنید. شما می‌توانید با شروع یک برنامه تمرین مقاومتی از پرخوری اجتناب کرده و مطمئن شوید که کالری اضافی به جای سلول‌های چربی به عضلات شما می‌رود.

تمرینات مقاومتی یا تمرینات قدرتی هم شامل تمرینات با وزن بدن و هم تمرین با وزنه  می‌شود. تمرین مقاومتی منجر به هایپرتروفی عضلانی می‌شود که باعث افزایش توده عضلانی می‌شود.

ترکیب مکمل‌های پروتئینی با تمرینات مقاومتی می‌تواند باعث افزایش توده‌ی بدون چربی بیشتر از آن چیزی شود که فقط با تمرین مقاومتی به دست می‌آید. یک مطالعه نشان داده است که مصرف مکمل پروتئین در طول تمرینات مقاومتی به مدت شش هفته باعث افزایش 27 درصدی رشد توده بدون چربی در بزرگسالان سالم گردیده است.

اگر فرم بدنی کاملاً نامناسبی دارید یا در ورزش تازه کار هستید، در صورت امکان، یک مربی شخصی واجد شرایط استخدام کنید یا در کلاسی شرکت کنید تا به شما در شروع کار کمک کند. همچنین اگر مشکلات اسکلتی یا هر گونه مشکل پزشکی دارید، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

برای به حداکثر رساندن توده عضلانی، بهتر است روی تمرینات مقاومتی بیش از تمرینات هوازی تمرکز کنید. و از ورزش‌های توصیه شده برای چاق شدن در طب سنتی استفاده کنید.

انجام برخی تمرینات هوازی می‌تواند به بهبود فرم عضلات بدن و تناسب اندام کمک کند، اما ممکن است بخواهید از انجام زیاد آن اجتناب کنید زیرا که در نهایت تمام کالری‌های اضافی را  می‌سوزاند.

چاق شدن در طب سنتی
تمرینات مقاومتی یا تمرینات قدرتی هم شامل تمرینات با وزن بدن و هم تمرین با وزنه  می‌شود.

افزایش توده بدنی

بلند کردن وزنه‌های سنگین و بهبود قدرت از طریق تمرینات مقاومتی می‌تواند به افزایش توده عضلانی کمک کند.

چقدر طول می‌کشد تا وزن اضافه شود؟

با مصرف 500 کالری اضافی در روز، یک فرد ممکن است به طور متوسط در طی 6 ماه حدود (6.8 کیلوگرم) وزن اضافه کند. یک روش سریعتر شامل مصرف 1000 کالری اضافی در روز ممکن است باعث افزایش وزن در حدود (11.4 کیلوگرم) در طی 6 ماه شود. با این حال، بخش زیادی از این افزایش وزن ممکن است ناشی از چربی باشد.

افزایش وزن برای برخی افراد می‌تواند بسیار دشوار باشد و مدت زمان افزایش وزن برای هرکس متفاوت خواهد بود. این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که بدن شما وزن خاصی به نام «نقطه تنظیم» دارد که در آن احساس راحتی می‌کند. این نظریه وجود دارد که چه بخواهید کمتر از حد تعیین شده خود (کاهش وزن) یا بیش از آن (افزایش وزن) داشته باشید، بدن شما با تنظیم سطح گرسنگی و میزان متابولیسم در برابر تغییرات مقاومت می‌کند.

وقتی کالری بیشتری می‌خورید و وزن اضافه می‌کنید، بدن شما ممکن است با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم پاسخ دهد. این ممکن است تا حد زیادی توسط مغز شما و همچنین هورمون‌های تنظیم کننده وزن مانند لپتین انجام شود. البته این فرضیه هنوز به تأیید نهایی نهادهای دانشگاهی نرسیده است.

در هر صورت هر زمان که با مشکلی در این زمینه روبه‌رو شوید، می‌توانید از مشاوره پزشکان طب سنتی و روش‌های چاق شدن در طب سنتی کمک بگیرید.

مدت زمان لازم برای افزایش وزن

مدت زمان لازم برای افزایش وزن برای هر فردی متفاوت است، زیرا بدن شما با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم به کالری اضافی و افزایش وزن پاسخ می‌دهد. استفاده از راهکارهای چاق شدن در طب سنتی می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

مروری سریع بر روش‌های چاق شدن با طب سنتی

دلایل زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. مهم است که این کار را با خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی و ایجاد توده عضلانی بدون چربی انجام دهید. در نهایت، تغییر وزن یک مسابقه ماراتن است، نه سرعت. ممکن است زمان زیادی طول بکشد و اگر می‌خواهید در درازمدت موفق شوید، باید ثابت قدم باشید.

اگر علیرغم استفاده از راهبردهای ذکر شده در بالا، هنوز برای افزایش وزن تلاش می‌کنید، مهم است که با یک پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید. یک متخصص تغذیه می‌تواند به شما کمک کند تا از استراتژی‌های غذایی استفاده کنید که ممکن است به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.

معرفی بهترین پزشکان در زمینه افزایش وزن به‌صورت طبیعی

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا واقع در خیابان تهران مجموعه‌ای از بهترین پزشکان طب سنتی را گرد هم آورده تا برای افزایش وزن با راهکارهای طبیعی و بی‌ضرر به شما کمک کنند و راه‌های چاق شدن در طب سنتی را به شما بازگو کنند. این کلینیک زیرمجموعه هولدینگ سلامت دکتر بانوکا است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و تعیین نوبت حضوری و آنلاین از پزشکان این کلینیک با شماره‌های پایین صفحه تماس بگیرید.

پزشکان کلینیک دکتر سریتا دارای مدارک تخصصی طب سنتی از دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و سال‌ها در زمینه طب سنتی آموزش دیده‌اند. پس با خاطری آسوده می‌توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

منبع: healthline.com ؛

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *