کرم گیاهی چیست و چه مزایایی دارد؟

کرم گیاهی

فهرست

دسته بندی ها

کرم گیاهی عمدتا از ترکیبات گیاهی ایمن و موثر برای پوست با فرمولاسیون متفاوت از دیگر کرم‌ها ساخته شده است. کرم‌های دست و صورت جزو موارد آرایشی و بهداشتی حساب شده که بهتر است برای پوست ایمن باشد. چرا که پوست اولین و مهمترین سد دفاعی برای بدن است و اگر در استفاده از کرم‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی مضر و شیمیایی آسیب ببینید، نمی‌تواند از بدن در برابر انواع بیماری‌ها مواظبت کند. این کرم‌ها نسبت به دیگر انواع کرم‌ها ارزانتر بوده و از مواد طبیعی و گیاهی مفید، ایمن و موثر برای پوست استفاده شده است.

جهت دریافت نوبت برای بخش پوست، مو وزیبایی  با بخش پذیرش کلینیک طب سنتی تماس حاصل نمائید.

(روی تصویر زیر کلیک کنید)

کرم گیاهی

کرم گیاهی آبرسان پوست

از کرم گیاهی آبرسان پوست بیشتر افراد دارای پوست خشک و معمولی استفاده می‌کنند. البته آبرسانی پوست و اینکه پوست همیشه مرطوب و نرم بماند برای همه انواع پوست مهم است. کرم آبرسان پوست باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود که چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، پوستی که به خوبی آبرسانی شده چربی اضافه پوست را از بین می‌برد. پوست کم آب، چربی بیشتری تولید می‌کند تا کمبود رطوبت را جبران کند.

کرم جوان کننده گیاهی

در کرم جوان کننده گیاهی ترکیباتی وجود دارد که باعث می‌شود تا پوست کلاژن بیشتری بسازد. کلاژن ماده پروتئینی است که پوست برای افزایش حالت ارتجاعی خود و از بین بردن چین و چروک می‌سازد. با افزایش سن این خاصیت پوست کمتر شده و پوست پیر و فرسوده می‌شود. اما افراد می‌توانند با استفاده از کرم جوان کننده بر روی پوست صورت و دستان خود این خاصیت پوست را دوباره فعال کنند. همچنین پوست بافت‌های چربی و ماهیچه‌ای دارند که با افزایش سن ضعیف می‌شود و باعث افتادگی پوست صورت می‌شود که کرم جوان کننده جلوی این مساله را می‌گیرد.

کرم ضد آفتاب گیاهی

از کرم ضد آفتاب گیاهی برای جلوگیری از تاثیر اشعه‌های مضر نور خورشید بر روی پوست استفاده می‌شود. رادیکال‌های آزاد موجود در اشعه‌های مضر نور خورشید با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست مانع ساخت کلاژن خواهند شد. کلاژن ماده پروتئینی است که پوست برای افزایش حالت ارتجاعی و جوانسازی خود می‌سازد. همچین وقتی پوست حالت دفاعی خود را از دست داد این رادیکال‌های آزاد وارد بدن شده و به اندام و اعضای داخلی بدن آسیب می‌رساند. این کرم ضد آفتاب مانع آفتاب سوختگی می‌شود. آفتاب سوختگی می‌تواند باعث سرطان پوست، چین و چروک زودرس و بسیاری از مشکلات پوستی دیگر شود. استفاده از کرم ضد آفتاب در هر روز، حتی زمانی که هوا ابری است، یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از سرطان پوست است.

کرم گیاهی

کرم ضد جوش گیاهی

جوش زدن بر روی صورت ظاهر زشتی ایجاد می‌کند و افراد به دنبال راهکارهای مختلف برای از بین بردن آن هستند. پزشکان و متخصصان پوست توصیه می‌کنند که از دستکاری و کندن جوش‌های پوستی جلوگیری کنید. یکی از بهترین راهکارها برای از بین جوش‌های پوستی استفاده از کرم ضد جوش گیاهی است. جوش زمانی بر روی پوست ظاهر می‌شود که پوست بیش از حد چربی تولید می‌کند و منافذ پوست بسته می‌شود. این کرم‌ها حاوی مواد مرطوب کننده هستند تا چربی اضافی پوست را بگیرند و از این طریق آنها را از بین ببرند و مانع ایجاد جوش جدید بر روی پوست صورت شوند.

کرم گیاهی ضد لک

لکه‌های پوستی می‌تواند ناشی از تاثیر اشعه‌های مضر نور خورشید، مادرزادی و بیماری داخلی باشد. لکه‌های پوستی ناشی از تاثیر اشعه‌های مضر نور خورشید را می‌توان با استفاده از کرم گیاهی ضد لک از بین برد. آنها را می‌توان به دو نوع سطحی و عمیق تقسیم بندی کرد. نوع سطحی آن را می‌توان با استفاده کرم و لوسیون‌های ضد لک را در صورت استفاده روزانه و منظم در مدت زمان کوتاهی از بین برد. اما برای از بین بردن نوع عمیق آن به مدت زمان بیشتری و در عرض چند سال از بین برد. لکه‌های پوستی معمولا در اثر تولید افزایش بیش از حد ملانین (رنگدانه پوستی) ایجاد می‌شود. ترکیباتی در کرم ضد لک وجود دارد که تولید ملانین را در پوست کنترل کرده و کاهش می‌دهد تا از ایجاد لکه پوستی جدید جلوگیری شود و لکه‌های پوستی قدیمی را از بین ببرد.

کرم گیاهی

کرم گیاهی دور چشم

از آنجایی که پوست دور چشم حساس‌تر بوده و نیازمند مراقبت بیشتری است، استفاده از کرم گیاهی دور چشم می‌تواند سلامت پوست این ناحیه را تامین کند. در ساخت کرم دور چشم از آب بیشتری استفاده شده تا به آبرسانی و جوانسازی پوست این ناحیه کمک کند. استفاده از کرم دور چشم باید به صورت روزانه و مرتب باشد تا سیاهی، پف و گودی پوست این ناحیه را برطرف کند.

کرم گیاهی مرطوب کننده

افرادی که دارای پوست خشک یا معمولی هستند برای تامین سلامت پوست خود باید از کرم گیاهی مرطوب کننده استفاده کنند. کرم مرطوب کننده دارای ترکیبات و مواد سازنده‌ای است که به آبرسانی پوست کمک می‌کند تا پوست همیشه نرم و مرطوب بماند. پوست خشک و آسیب دیده همواره در معرض ورود رادیکال‌های آزاد از اشعه‌های مضر نور خورشید و مبتلا به بیماری است. بنابراین در روتین پوستی خود همواره باید استفاده از یک کرم مرطوب کننده را در نظر بگیرید.

 

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مشاوره در زمینه پوست و مو کلیک کنید.