افزایش قد با حجامت

فهرست

دسته بندی ها

افزایش قد با حجامت یکی از موضوعات مورد توجه افرادی است که به افزایش قد علاقه‌مندند. این روش درمانی سال‌های سال است برای افزایش قد تجویز و استفاده می‌شود. اما آیا این روش برای همه افراد مفید است؟ افزایش قد با حجامت برای چه افرادی موثر است؟

حجامت قد چگونه کار می‌کند؟

حجامت قد با بهبود بعضی از عملکردهای بدن به افزایش قد کمک می‌کند. در ادامه این عوامل را بررسی می‌کنیم.

حجامت قد و افزایش گردش خون

در ناحیه‌ای از بدن که فنجان‌ها قرار داده شده‌اند، مکشی وجود دارد که باعث افزایش گردش خون می‌شود. این افزایش باعث کم شدن تنش عضلانی و ترمیم سلول می‌شود. همه این موارد در نهایت باعث افزایش قد با حجامت می‌شود.

افزایش قد با حجامت
در ناحیه‌ا ی از بدن که فنجان‌ها قرار داده شده‌اند مکشی وجود دارد که باعث افزایش گردش خون می‌شود. این افزایش باعث کم شدن تنش عضلانی و ترمیم سلول می‌شود. همه این موارد در نهایت باعث افزایش قد می‌شود.

حجامت قد و بهبود عملکرد قلب و ریه

حجامت قد باعث می‌شود اکسیژن تازه و جریان خون به مناطقی که خون رسانی در آن‌ها دچار مشکل است، بازگردد. این خون‌رسانی به مناطق مختلف بدن باغث می‌شود مواد مغذی به خوبی به این قسمت‌ها برسد و قد افزایش پیدا کند.

حجامت قد و آزادسازی سموم در بافت‎های بدن

زندگی شهری و مدرن باعث شده سم زیادی به صورت متراکم در بدن انسان ذخیره شود. حجامت قد باعث می‌شود این سموم دفع شود و جریان خون متمرکز شود. این موضوع نه تنها باعث بهبود وضعیت سلامتی و افزایش طول عمر می‌شود بلکه رشد قد را نیز افزایش می‌دهد.

حجامت قد، افزایش سلامت روان و بهبود رشد اندام‎ها

استرس و فشارهای روانی که بسیاری از ما در زندگی روزمره تجربه می‌کنیم فعالیت هورمون رشد را با کندی روبه رو می‌کند که این مسئله در کودکان کوتاهی قد را به همراه دارد. حجامت قد باعث می‌شود استرس و اضطراب کاهش پیدا کند در نتیجه کوتاهی قد درمان می‌شود.

انواع افزایش قد با حجامت

حجامت انواع مختلفی دارد که بعضی از ان‌ها در افزایش قد با حجامت موثر هستند. این انواع شامل:

  • حجامت عام (حجامت بین دو کتف)
  • حجامت سر
  • حجامت پشت گوش
  • حجامت کمر
  • حجامت ساقین
  • حجامت نقره (مخصوص کودکان)
  • حجامت کبد
  • حجامت کلیه‌ها
  • حجامت زیر ناف
  • حجامت قوزک پا

برای افزایش قد با حجامت در اغلب اوقات، متخصصین از حجامت عام آغاز می‌کنند  و در ادامه سراغ حجامت کمر و ساقین می‌روند و نهایتا با حجامت زیر قوزک‌های پا کار را تمام می‌کنند.

افزایش قد با حجامت
حجامت عام، حجامت سر، حجامت پشت گوش، حجامت کمر، حجامت ساقین، حجامت نقره، حجامت کبد، حجامت کلیه‌ها، حجامت زیر ناف، حجامت قوزک پا از انواع حجامت هستند.

تدابیر طب سنتی برای افزایش قد

علاوه بر افزایش قد با حجامت طب سنتی راه‌کارها و توصیه‌های دیگری نیز برای افزایش قد ارائه داده که در ادامه آنها را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

رژیم غذایی مناسب و متعادل

یکی از مهم‌ترین مواردی که در سن رشد کودک باید رعایت شود تغذیه است. غذای کودک باید سالم و مغذی باشد تا کودک بتواند رشد کند و به قد مناسب دست پیدا کند. یک رژیم غذایی مناسب شامل پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و ویتامین‌ها به نسبت صحیح است. در اکثر مواقع کودک نباید کربوهیدرات ساده مثل پیتزا یا کیک مصرف کند.

مصرف خوراکی‌های غنی شده از روی می‌تواند در رشد موثر باشد بنابرین گنجاندن مواد غذایی چون تخمه کدو و بادام زمینی در رژیم غذایی برای کودک مفید است.

ورزش کردن

حرکات کششی یک راه  موثر برای افزایش قد کودک است.انجام تمرینات کشش برای کودک امر ضرروری به حساب می‌آید. یک تمرین کششی خارق العاده این است که کودک را وادار کنید تا بر روی زمین بنشید و پاهای خود را پاهای خود را تا حد ممکن دراز کند. بگذارید کمر خود را خم کرده، دراز بکشد تا انگشتانش را لمس کند، حدود چهار بار روی هر پا. این یک ورزش مفید است زیرا به کشیدگی ستون فقرات کمک می‌کند و وضعیت بدن را بهبود می‌بخشد.

خوابیدن به اندازه

همه متخصصان بر اهمیت خواب کافی بر روی کودکان تاکید بسیار دارند. والدین باید مطمئن شوند کودکشان 8 ساعت می‌خوابد تا هم سلامتی تضمین شده‌ای داشته باشد هم قوی شود. خواب باعث ترشح هورمون رشد به نام HGH می‌شود که نقش مستقیمی در افزایش قد دارد.

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا با حضور بهترین پزشکان و متخصصان طب سنتی آماده ارائه خدمات مرتبط با افزایش قد با حجامت را به فرزندان شما دارد. همچنین شما می‌توانید برای دریافت خدمات ویزیت آنلاین از طریق وب‌سایت دکتر بانوکا هلدینگ سلامتی که این کلینیک طب سنتی تحت نظارت آن فعالیت دارد برای رزرو نوبت اقدام کنید.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *