بادکش در منزل

بادکش در منزل چه ویژگی‌هایی دارد؟ از بادکش می‌توان برای درمان طیف وسیعی از مشکلات سلامتی استفاده کرد. در المپیک 2008 پکن از بادکش درمانی برای کاهش آسیب‌ها و دردهای ورزشی استفاده شد.

گاهی اوقات از بادکش در منزل برای متعادل کردن سیستم بدن و جریان خون یا برای درمان بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، ذات‌الریه و برونشیت و همچنین دردهای کمر، گردن، شانه و سایر دردهای اسکلتی- عضلانی استفاده می‌شود.

از بادکش در منزل چه انتظاری داشته باشیم؟

زمانی که برای جلسات بادکش در منزل نوبت می‌گیرید، پزشک طب سنتی وضعیت سلامتی و اهداف شما از بادکش را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس پزشک طب سنتی، لیوان‎های مخصوص کوچک را روی نقاط خاصی از پوست شما قرار می‌دهد. قرار گرفتن لیوان‎ها دردناک نیست اما کمی احساس فشار ایجاد می‌کند. اکثر بیماران این احساس را لذت بخش می‌دانند و اثر آن را می‌توان به عنوان یک ماساژ بافت‌های عمیق توصیف کرد.

لیوان‎ها عضلات و بافت‌ها را به داخل می‌کشند. وقتی ساکشن کاپ‌ها برداشته می‌شوند، آثار کبودی بر روی پوست باقی می‌گذارند. از این کبودی‌ها می‌توان برای تشخیص بیماری‌ها و مشکلات نیز استفاده کرد. رنگ آثار باقی مانده بر روی پوست اطلاعاتی در مورد وضعیت عضله به ما می‌دهد.

دقت کنید که حتما آثار بادکش را برای چند روز گرم و پوشیده نگه دارید. می‌توانید یک شال برای گرم کردن به همراه خود داشته باشید. همچنین نوشیدن آب زیاد بعد از بادکش ضروری است.

قیمت جلسات بادکش در منزل

برای آگاهی از آخرین قیمت هر جلسه بادکش در منزل با کارشناسان کلینیک طب سنتی دکتر سریتا و شماره  88174700-021 تماس بگیرید.

عموما مدت زمان هرجلسه بادکش در منزل 30 دقیقه است اما ممکن است تا 45 دقیقه و حتی یک ساعت نیز طول بکشد. پس از مشاوره با متخصص طب سنتی به شما یک برنامه درمانی ارائه می‌شود که بر اساس اهداف درمانی و شرایط خاص شما تنظیم شده، و در آن به شما گفته می‌شود هر چند وقت یک بار باید برای انجام بادکش در منزل مراجعه کنید.

برای آگاهی از آخرین قیمت هر جلسه ترکیبی ماساژ و بادکش در منزل با کارشناسان کلینیک طب سنتی دکتر سریتا و شماره  88174700-021 تماس بگیرید.

عموما مدت زمان ماساژ و بادکش در منزل 45 تا 60 دقیقه است. این جلسه، ترکیبی از یک جلسه ماساژ با بادکش درمانی در منزل است. ممکن است برای شما رزرو یک جلسه طولانی مدت توصیه شود. این در شرایطی است که پزشک طب سنتی شما احساس کند که برای انجام یکی از موارد زیر به زمان بیشتری نیاز دارید:

1. بادکش درمانی در منزل

2. ماساژ درمانی

3. رژیم غذایی بر پایه طب ایرانی

بادکش در منزل چه مزایایی دارد؟

بادکش درمانی در بهبود بسیاری از مشکلات سلامتی مؤثر است. در این روش درمانی، فنجان‌ها روی پوست بیمار خلاء ایجاد می‌کنند تا رکود و سستی را در بدن بیمار از بین ببرد. آسیب‌های قدیمی، بیماری‌ها یا داروها می‌توانند باعث ایجاد سموم، بافت اسکار و ضایعات سلولی در بافت عضلانی یا مفاصل شوند. این موضوع منجر به رکود جریان خون و حرکات لنفاوی در نواحی مشخص می‌شود.

بادکش با آتش هزاران سال است که برای رفع رکود و سستی و بهبود گردش خون  مورد استفاده قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد تا سموم بدن آزاد شده تا روند بهبودی آغاز شود. در سال‌های اخیر بادکش با آتش در درمان‌های فیزیوتراپی مورد استفاده قرار گرفته و همچنین بخشی جدایی ناپذیری از درمان‌های مدیریت درد شده است. یک تفکر رایج در این مورد این است که پوست بزرگترین اندام بدن است و حدود 20 درصد از حجم خون شما را شامل می‌شود. شبکه مویرگ‌های آن تمام سمومی را که توسط بادکش به سمت پوست کشیده می‌شود به کبد و کلیه‌ها انتقال می‌دهد، جایی که می‌توانند متابولیزه شده و دفع شوند.
امروزه اکثر مردم دچار استرس و تنش عصبی هستند. در خیلی از موارد این تنش در عضلات ما باقی می‌ماند. از علائم به جا مانده از لیوان‎های بادکشی می‌توان برای تشخیص استفاده کرد، که نشان‌دهنده سطح گردش خون، رطوبت یا تجمع سم در بدن شما است. رنگ و طرح علائم نشان دهنده میزان رکود در آن منطقه است.

علائم بادکش کمی قرمز نشان دهنده گردش خون سالم است، هر چه این علائم تیره تر باشد، رکود در جریان خون شدیدتر است.

اگر علائم بادکش بسیار تیره دیده شود، لیوان‎های بیشتری به آن ناحیه اضافه خواهد شد. همچنین ممکن است از بیمار خواسته شود که یک هفته بعد برای پیگیری مجدد مراجعه کند. بادکش درمانی همچنین می‌تواند به آزادسازی نقاط ماشه‌ای کمک کند که باعث تسکین درد گردن و کمردرد خواهد شد. همچنین از بادکش خشک می‌توان برای درمان سایر بیماری‌ها از جمله بی‌خوابی، افسردگی، فشار خون بالا، آسم و بسیاری موارد دیگر نیز استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ویژه‎ی کلینیک طب سنتی دکتر سریتا در ارائه‌ی بادکش در منزل توسط متخصص طب سنتی با این مرکز تماس بگیرید.

منبع: drmoamenada.com ؛