بادکش گرم چیست؟

فهرست

دسته بندی ها

بادکش گرم روش درمانی است که در طی آن، درمانگر فنجان‌های ساخته شده از شیشه، چوب بامبو یا پلاستیک را روی پوست قرار می‌دهد تا گردش خون را بهبود ببخشد، درد را تسکین دهد و سموم را از بدن خارج کند.

اگر بازی‌های المپیک 2016 ریو را تماشا کرده باشید، ممکن است با بادکش گرم آشنایی داشته باشید، یا حداقل نام آن را شنیده باشید. چرا؟ زیرا ورزشکاران آمریکایی مانند مایکل فلپس و الکس ندور در طول این مسابقات با علامت‌های قرمز دایره‌ای شکلی روی کمر، شانه‌ها و بازوهای خود دیده شدند. موضوعی که کنجکاوی‌ها را در مورد فواید و مضرات بادکش، چندین برابر کرد. به این ترتیب، ما تصمیم گرفتیم که در مورد بادکش گرم بنویسیم و توضیح دهیم که چرا هر کس باید حداقل یک بار در زندگی خود آن را امتحان کند!

بادکش گرم چیست؟

بادکش گرم یک روش درمانی در طب سنتی و جایگزین و غیر تهاجمی ‌است که از فنجان‌های مخصوص قرار داده شده روی پوست برای تحریک جریان خون به نواحیِ آسیب‌دیده استفاده می‌کند. این درمان منحصربه‌فرد اغلب به بیمارانی توصیه می‌شود که از درد عضلانی، درد مفاصل، مشکلات پوستی و یا اختلالات تنفسی رنج می‌برند.

بادکش گرم
بادکش گرم یک روش درمانی  در طب سنتی، جایگزین و غیر تهاجمی ‌است که از فنجان‌های مخصوص قرار داده شده روی پوست برای تحریک جریان خون به نواحی آسیب‌دیده استفاده می‌کند.

در حین بادکش گرم باید چه انتظاراتی داشت

در طول درمان، درمانگر یک مادۀ قابل اشتعال را در داخل یک لیوان یا فنجان سیلیکونی قرار می‌دهد و سپس آن را آتش می‌زند. درمانگر تا خاموش شدن آتش منتظر می‌ماند و سپس فنجان را روی پوست قرار می‌دهد. فنجان تا سه دقیقه روی پوست باقی می‌ماند و مکشی ایجاد می‌کند که باعث بالا آمدن و قرمز شدن پوست در داخل فنجان می‌شود. این فرآیند باعث می‌شود رگ‌های خونی شما منبسط شوند، جریان خون تسریع شود و گردش خون در ناحیه آسیب‌دیده افزایش پیدا کند.

در حالی که بادکش گرم ممکن است به بیماران مبتلا به شرایط اسکلتی عضلانی خاص توصیه شود، اما برای هر بیماری که مایل است جراحات بافت نرم خود را بهبود ببخشد و درد و التهاب کلی را کاهش دهد، یک روش درمانی ایده‌آل به شمار می‌رود.

متخصصان و کارشناسان کلینیک طب سنتی دکتر سریتا تمام نکات و اصول ایمنی و بهداشت را هنگام انجام این روش درمانی رعایت می‌کنند. علاوه بر این، تیم این کلینیک موثرترین، رایج‌ترین و معتبرترین روش بادکش گرم را انجام می‌دهد.

با این حال، انواع دیگری از بادکش گرم نیز وجود دارد که ممکن است بیماران کمتر با آن‌ها آشنایی داشته باشند. به عنوان مثال، در برخی روش‌های بادکش درمانی به جای آتش از پمپ‌های لاستیکی برای ایجاد مکش استفاده می‌کنند و در برخی روش‌ها نیز از فنجان‌های سیلیکونی استفاده می‌کنند که می‌توان این فنجان‌ها را روی پوست حرکت داد تا حالتی شبیه به ماساژ داشته باشند.

در یک نوع دیگر از بادکش گرم که بادکشی «تَر» نامیده می‌شود نیز یک نیروی مکش ملایم به مدت کمتر از سه دقیقه ایجاد می‌شود، سپس درمانگر فنجان را برمی‌دارد و با چاقوی جراحی برش‌های کوچکی در پوست ایجاد کند. در دور دوم مکش، مقدار کمی ‌خون از بدن خارج می‌شود که اعتقاد بر این است که سموم و مواد مضر بدن نیز همراه با این خون از بدن خارج می‌شوند.

توصیه متخصصان طب سنتی به همه بیماران این است که برای انجام روش‌هایی مانند بادکشی تَر از پزشک متخصص طب سنتی مشاوره بگیرند. البته همچنان به مطالعات بیشتری ‌برای حمایت از این نظریه نیاز است که حذف خون از بدن، سموم و مواد مضر را نیز از بین می‌برد.

بادکش گرم
توصیه متخصصان طب سنتی به همه بیماران این است که برای انجام روش‌هایی مانند بادکشی تَر از پزشک متخصص طب سنتی مشاوره بگیرند.

چرا باید بادکش گرم را امتحان کنید؟

مطالعات علمی ‌زیادی در مورد بادکش گرم منتشر نشده است، اما مواردی که منتشر شده است فواید بادکش در سلامتی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، مطالعه‌ای که در مجلۀ طب سنتی و مکمل منتشر شد، نشان داد که بادکش گرم در درمان آکنه، زونا (هرپس زوستر) و درد مزمن مفید است.

مطالعۀ دیگری که در PLoS One منتشر شد، کشف کرد که بادکش گرم یک روش درمانی ایمن و مؤثر برای چندین بیماری و شرایط سلامتی،از جمله آکنه، فلج صورت و اسپوندیلوز گردنی (آرتروز گردن) است. انجمن حجامت و بادکش بریتانیا گزارش می‌دهد که از حجامت و بادکشی می‌توان برای کاهش موارد زیر استفاده کرد:

  • آرتروز
  • فیبرومیالژیا
  • فشار خون بالا
  • میگرن
  • اضطراب
  • افسردگی
  • آلرژی
  • آسم
  • رگ‌های واریسی

اگرچه بادکش گرم یک روش بی‌خطر تلقی می‌شود، اما همچنان می‌تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. بیماران ممکن است ناراحتی خفیف، کبودی، سوختگی و در موارد نادر، عفونت‌های خفیف را در طول و بعد از برخی از انواع بادکش درمانی تجربه کنند. اگر به این روش درمانی علاقه دارید، اما مطمئن نیستید که برای شما مناسب است یا نه، همین امروز با یکی از کارشناسان و متخصصان کلینیک طب سنتی دکتر سریتا صحبت کنید!

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

بادکش گرم در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

ما می‌توانیم با شما به تفصیل دربارۀ مواردی که باید بعد از درمان انتظار آن‌ها را داشته باشید و همچنین تعداد جلساتی که برای شما و وضعیت شما مناسب است، صحبت کنیم. این تجربه است که زندگی را پربار می‎کند، پس چرا حداقل یک بار بادکش درمانی را امتحان نمی‌کنید؟ اگر در مورد بادکش درمانی و بادکش گرم سوالات بیشتری دارید، می‌توانید در سایت دکتر بانوکا با رزرو نوبت آنلاین، برای رزرو ویزیت دکتر طب سنتی اقدام کنید. شما همچنین می‌توانید با کارشناسان کلینیک دکتر سریتا تماس بگیرید و به صورت حضوری به کلینیک مراجعه کنید.

توصیه‌ها و اطلاعات مندرج در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و به منظور جایگزینی یا مقابله با توصیه یا قضاوت پزشک طب سنتی نیست. لطفا همیشه قبل از امتحان هر توصیه‌ای که در اینجا یا در هر مطلب پزشکی آموزشی دیگر آموخته‌اید، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: osrphysicaltherapy.com ؛

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *