طلاق سالم چیست؟ مشاوره طلاق چگونه انجام میشود؟

طلاق

فهرست

دسته بندی ها

طلاق کلمه ای عربی و از مصدر طلق یطلق به معنای رهایی، آزاد کردن و … می باشد و در واقع پیمان زناشویی را بر هم زدن است بر طبق قانون طلاق احوال شخصیه است به این معنی که پیروان ادیانی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده اند می توانند بر طبق دین خود جدا شوند.


آنچه می‌خوانید:

  • طلاق
  • مسئولیت طلاق
  • طلاق سلامت
  • مشاوره طلاق
  • اهداف مشاور طلاق
  • تعهدات طلاق

طلاق

امروزه تعداد زیادی از زوج‌ها کوشش می‌کنند که طلاق سلامت‌ و متمدنانه داشته باشند. آنها می‌خواهند از فرزندشان مراقبت کرده. به ثبات سنی دست یافته. همچنان بتوانند بعد ازجدایی با یکدیگر صحبت کنند.اما بسیاری در یک شبکه ارتباطی ناموفق و غیر قابل انعطاف،تهدیدات و اتهامات و موقعیت‌های قانونی تو درتو گرفتار شده‌اند.آنها از مسیر اصلی خارج شده و نمی‌توانند خود را مجددا به مسیر برگردانند. در واقع آنها فاقد مهارت‌های لازم برای پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز جنبه‌هایعاطفی و قانونی اعتماد سلب شده در یک زندگی مشترک پایان یافته هستند.

مسئولیت در طلاق

به ما آموزش داده‌اند که مسئولیت‌های یک ازدواج را بپذیریم. اما در این مورد هیچ چیز یاد نگرفته‌ایم.وقتی ازدواج می‌کنیم اهمیت تعهد،سازش و ارتباط را درک می‌کنیم.پیامد‌های آن را درک می‌کنیم و هیچ کس نمی‌خواهد ازدواجش با شکست روبه رو شود.پیامد‌های این مورد هم بد درک شده است. ادمه دشمنی و نزاع،پرداخت‌های قانونی و سرسام‌‌آور و در وسط قرار دادن بچه‌ها. در بسیاری از طلاق‌ها، هر یک از زوج‌ها فقط به فکر خودشان هستند.بسیاری از زوجین فکر می‌کنند از زمانی که یکی از آنها منزل را ترک کرده است.مسئولیت‌های آنها برای به نتیجه رساندن مشکلشان پایان یافته است.

تعریف طلاق

طلاق سلامت

حقیقت امر این است که یک طلاق سلامت مانند ازدواج سلامت،احتیاج به تلاش دارد. بسیاری از ما به طور کلی آمادگی کار زیاد و و تعهدی را که لازمه انجام یک طلاق محترمانه است نداریم.زوج‌هایی که به صورت منطقی رفتار کرده‌اند . بر روی این کار تلاش فراروان انجام داده‌اند.این به این معنی نیست که همسران جدا شده از هم عصبانی نبوده و ازدواجشان فاقد شور و هیجان بوده است. آنها فقط خواستند که طلاقشان به یک میدان جنگ تبدیل نشود.شما نباید اجازه دهید که مقابل هم ایستادن و دلواسپی ناشی از بین رفتن جدی احساسات عاطفی،خانواده یا موقعیت آینده شما را تخریب کند. شما حق انتخاب دارید.

مشاوره طلاق

در مشاوره یک شخص سوم آموزش دیده بی طرف معمولا یک وکیل یا متخصص سلامت روان به شما کمک می‌کند تا مناسبات جدایی را به انجام برسانید. مشاور کمک خواهد کرد تا یک توافق جدایی موقت شامل چه کسی در خانه زندگی مشترک زندگی کند. هزینه‌های مشترکتان چگونه پرداخت شود و چه موقع بچه‌ها با هر یک از والدین باشند به مذاکره گذاره شود. به شما کمک خواهد کرد که در به نتیجه رساندن طلاق شامل ترتیبات پشتیبانی و تقسیم دارایی‌ها، طرح‌ریزی بزرگ کردن فرزندان را فراهم آورد به ترتیبی که هر یک از شما امکان ادامه رابطه با آنها را داشته باشید.

مشاوره طلاق بر پایه برد_برد بنا می‌شود.هدف در این مشاوره این است که با هم منافع مشترکتان را تشخیص داده و راه‌حل‌های خلاقانه فراهم کنید به ترتیبی که سهم هر یک از شما هنگام نیازها، خواسته‌ها و آنچه فکر می‌کنید در این کشمکش منصفانه است به حداکثر برسد. مشاوره یک جو غیر رسمی و پشتیبانی کننده فراهم می‌آورد و به هر یک از شما فرصتی می‌دهید که تشخیص دهید چه چیز در به نتیجه رساندن این جدایی مهمترین است.

مشاوره برای هر کسی نیست. بعضی‌ها مصم به تخریب،تنبیه و دارکردن همسر‌شان به تحمل خسارت هستند. در چنین شرایطی شما احتیاج به محافظت قانونی دارید.

اهداف مشاور طلاق

مراجع یک خانواده است. نه یک زن یا شوهر به تنهایی. میانجی از منافع یک بخش در برابر بخش دیگر دفاع نمی‌کند. بلکه بر راه‌حل‌هایی تمرکز می‌کند که نیازهای همه اعضا خانواده در نظر می‌گیرد.

بالاترین اولویت مشاور کمک به والدین است که بر آنچه برای فرزند‌شان بهتر است تمرکز کنند و طرح‌ها فرزند‌پروری ای تهیه کنند که ارتباط فرزندان را با هر دو طرف تضمین نماید.

هر دو طرف کنترل کامل خود را بر همه تصمیمات و توافقات حفظ می‌کنند. مشاور کمک می‌کند که گزینه‌های موجود توسعه یابند و راه‌های دیگر پیگردی و استخراج شوند. اما تصمیمات را به هیچ یک از دو طرف تحمیل نمی‌کند.

مشاور وکیلی برای منافع هر دو طرف است،اما برای جا‌اندازی مناسبات بی طرف می‌ماند.

مشاور هر دو طرف را قادر می‌سازد که مهارت‌هایی را یاد بگیرند که مشاجرات آینده را حل و فصل نمایند.

مشاور هر دو طرف را قادر می‌سازد که مهارت‌هایی را یاد بگیرند که مشاجرات آینده را حل و فصل نمایند.

هدف مشاوره ایجاد آرامشی موثر و منصفانه است نه مشخص کردن برنده و بازنده.

طلاق و تعهدات

تعهدات طلاق

اگر فرزندانی هم در میان هستند شاید آنچه که لازم می‌شود”تعهدات طلاق” باشد که آن پیمان‌ها‌تهعدات مربوط به خانواده قبلی را محترم می‌شمارد.درست مانند پیمان‌های ازدواج که آن زوج در موقع ازدواج هم قسم به انجام آن می‌شوند. شما می‌توانید پیمان‌های خود را بنویسید.

پیمان‌های از قبیل:

  • من عهد می‌کنم احتیاجات مالی و رفاه عاطفی فرزندان را فراهم کنم.
  • من عهد می‌کنم که نیاز‌های عاطفی فرزندان را نسبت به احساسات شخصی‌ام در مورد همسر بعدی در اولویت قرار دهم.
  • من عهد می‌کنم در پایان دادن امر طلاق منصف و وفدار باشم.
  • من عهد می‌کنم که رابطه فرزندان با همسرم را پشتیبانی کرده و هرگز کاری نکنم که نیاز به مصالحه و سازش پیش آید.
  • من عهد می‌کنم تا آنجا که برایم ممکن است در این روند طلاق آرامش و آسایش خانواده‌ام را فراهم کنم.

هفت نکته برای یک طلاق سالم

  • بدون قید و شرط سازنده باشید.
  • هیچ تصمیم بر مبنای عصبانیت نگیرید.
  • نقش والد بودن را از کشمکش با همسرتان جدا کنید.
  • مسئولیت سهم خود را برای طلاق بپذیرید.
  • یاد بگیرید که عقاید همسرتان را درک کنید.
  • برای حل اختلافتان به مذاکره،مصالحه و همکاری راغب باشید.
  • به فرایند تسویه حساب منصفانه و غیر خصمانه طلاق متعهد باشید.

حال که با اهمیت موضوع آشنا شدید با ما در ادمه مطلب بعدی در خصوص طلاق همراه باشید.

می‌توانید جهت مشاوره طلاق با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت آنلاین از روانشناسی و مشاور خانواده کلیک کنید.