مهارت حل مسئله در زندگی زناشویی و تاثیر آن در زندگی

حل مسئله

فهرست

دسته بندی ها

قطعا در زندگی هر فردی موضوعات خاصی به وجود می‌آید که برای رفع آنها نیاز به حل کردن است. در واقع اگر موضوعات زندگی را حل نکنیم تبدیل به مشکل می‌شوند. پس در اینجا متوجه می‌شویم که نیاز به حل کردن مسئله پیدا میکنیم. برای حل مسائل زندگی دقت بسیار زیادی لازم است. گاهی یک تصمیم می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای ما داشته باشد.

تعریف حل مسئله

مهارت حل مسئله در زندگی می تواند در گرایش زوجین به طلاق به میزان قابل توجهی کم کند. این موضوع در تحقیقات به خوبی نشان داده شده است.به دلیل اینکه حل مسئله نیاز به تمرین و کسب تجربه دارد. مهارت حل مسئله گفته می‌شود. یعنی نیاز به کسب دانش از متخصصین دارد.

در خصوص مهارت حل مسئله در زندگی زناشویی، تکنیک‌های بسیار ساده و قابل فهم را با شما در میان می‌گذاریم. مهم‌ترین موضوعی که باید درباره حل مسئله بدانیم. این است که

مشکل، مشکل اصلی نیست” بلکه استفاده از راه‌حل‌های قدیمی حل مشکل است.

موضوعات زندگی و حل انها

معمولا حل مشکلات زندگی زناشویی، دشوار‌تر از مسائل فردی است. زمانی که لازم است خواسته‌ها،معیارها و انتظارات متعارض با هم سازگار شوند.حضور دو نفر لزوما بهتر از یکی نیست. برای مثال دشواری بودجه‌بندی برای یک فرد مجرد را با بودجه‌بندی برای یک خانواده پنج نفره مقایسه کنید.گاهی اوقات مسائل ساده هم به شیوه موثر حل و فصل نمی شوند. زیرا تعارض‌ها و دلخوری‌های گذشته مانع ارزیابی روشن موقعیت می‌شوند.

بنابراین ناتوانی مداوم در یافتن پاسخ موثر برای موقعیت است. در فرایند حل مسئله اولین گام، توصیف و تعریف دقیق مشکل. از منظر کارهایی است که تا کنون انجام داده اید، ولی مفید واقع نشده اند. اغلب یک موقعیت به این خاطر مشکل ساز می‌شود که شما پاسخی می‌دهید که در آن لحظه درست به نظر می‌رسد، اما در دراز مدت موثر نیست. به همین دلیل کسب توانایی در مهارت حل مسئله ضرورت پیدا میکند.

 

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت آنلاین از روانشناسی و مشاور خانواده کلیک کنید.