نقش اعتماد به نفس در زندگی و تاثیر آن چگونه است؟

نقش اعتماد به نفس در زندگی

فهرست

دسته بندی ها

اعتماد به نفس چیت؟ و آیا داشتن اعتماد به نفس در زندگی ضروری است؟ تاثیر اعتماد به نفس در زندگی افراد چیست؟

تعریف اعتماد به نفس

نقش اعتماد به نفس در زندگی بدین گونه است که درسطحی اصولی و اولیه، اعتماد به نفس حسی از امنیت احساسی است. که از باور داشتن به خود ناشی می شود. و عزت نفس چتری است که این ایمان و باور را تشکیل می دهد. اعتماد به نفس از عوامل گوناگونی تشکیل می شود که در میان آن‌ها عزت نفس نقشی بسیار مهم دارد.

داشتن حس اعتماد به نفس در همه جنبه‌های زندگی شما ضرورت دارد. اعتماد به نفس به شما یاری می‌دهد. تا به هدف‌های خود برسید. چیزهای تازه را امتحان کنید. به تصمیم‌گیری خود اعتقاد و به توانمدی های خود ایمان داشته باشید. مستقل زندگی کنید.

نقش اعتماد به نفس

به شما یاری می‌رساند تا استرس را مدیریت کنید و با مسائل جسمانی و احساسی برخورد متانسب داشته باشید. نداشتن اعتماد به نفس شما را خوار و خفیف می کند. داشتن اعتماد به نفس بدین معنی نیست که هرگز عصبی، مشوش و نامطمئن نشوید. اضطراب و نا امنی احساساتی طبیعی برای همه انسان‌ها هستند، همه گاه خود را در زیر فشار احساس می کنند.

اعتماد به نفس، با توجه به کاری که انجام می دهید، تفاوت می کند. با سن و سال شما با تجربه‌تان و با خلق و خوی شما رابطه دارد.اما اگر از عزت نفس کافی برخوردار باشید. اگر گاه و بیگاه اعتماد به نفس شما کم شد. می‌توانید از پس موقعیت‌های مشکل زا برآید و کمتر با کمبود اعتماد بنفس روبه رو می‌شوید. اعتماد به نفس با غرور و خود پسندی تفاوت دارد. خود پسندی غرور نابجاست. نقش اعتماد به نفس واقعی توانمدی درونی است که عزت نفس را زیر بنای خود دارد. به دنبال اعتماد به نفس کاذب نباشید. تظاهر به کسی نکنید که نیستید. هیچ کس و در همه وقت‌ها و زمان‌ها اعتماد به نفس ندارد و احساس نگرانی و تشویش هرگز نباید نقطه ضعف به شمار آید.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت آنلاین از روانشناسی و مشاور خانواده کلیک کنید.