بادکش تخمدان در زمان پریودی

فهرست

دسته بندی ها

بادکش تخمدان در زمان پریودی جایز است یا خیر؟ داستان‌های زیادی در مورد کارهایی که زنان می‌توانند در زمان قاعدگی انجام دهند یا کارهایی که نباید انجام دهند، وجود دارد. برخی افراد بر این باورند که نباید موهای خود را در زمان قاعدگی شست؛ زیرا باعث ریزش مو می‌شود و افرادی دیگر نیز معتقدند بادکش تخمدان در زمان پریودی درست نیست.

پس آیا بادکش تخمدان در زمان پریودی قابل انجام است؟ بله. هیچ دلیل پزشکی مبنی بر مضر بودن انجام بادکش تخمدان در زمان پریودی وجود ندارد. در واقع، برخی افراد بر این باورند که بادکش تخمدان در زمان پریودی حتی می‌تواند به تسکین برخی از علائم قاعدگی، مانند درد، گرفتگی عضلات و سردرد کمک کند.

بنابراین، اگر به فکر انجام بادکش درمانی در دورۀ بعدی پریودی خود هستید، همین حالا از یک کلینیک طب سنتی دکتر سریتا برای انجام خدمات بادکش نوبت بگیرید!

بایدها و نبایدهای بادکش تخمدان در زمان پریودی ؛

هیچ دلیل پزشکی برای امتناع از بادکش درمانی وجود ندارد. بادکش درمانی ممکن است باعث تغییر رنگ پوست، زخم، سوختگی و عفونت پوستی شود اما این عوارض احتمالی نیز از نظر علمی‌ ثابت نشده‌اند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بادکش درمانی ممکن است به تسکین درد کمک کند.

در بادکش درمانی خون با یک نیروی مکش قوی در زیر سطح پوست جمع می‌شود. انجام تحقیقاتی دقیق برای تعیین اینکه این روش درمانی تا چه اندازه می‌تواند اثربخش باشد، بسیار اهمیت دارد. بادکش درمانی باعث افزایش گردش خون و افزایش ترشح سلول‌های خونی و در نتیجه افزایش ترشح هورمون و همچنین کاهش پروستاگلاندین‌ها می‌شود.

چه زمانی نباید از بادکش درمانی برای تخمدان استفاده کرد؟

بادکش درمانی علاوه بر اگزما و پسوریازیس می‌تواند باعث تغییر رنگ طولانی‌ مدت پوست، زخم، سوختگی و عفونت شود. گزارش شده است که موارد نادری از عوارض جانبی شدید مانند خونریزی داخل جمجمه (از بادکش درمانی روی پوست سر) و کم‌خونی ناشی از خون‌گیری زیاد (از بادکش درمانی‌های تر و مکرر) وجود دارد. بر اساس یکی از مطالعات در این زمینه، بادکش درمانی به شکل موثری اکسیدان‌ها را از بین می‌برد و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد.

قرن‌هاست که از بادکش درمانی برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله تسکین درد، تنش عضلانی و بهبود گردش خون استفاده می‌شود. در حین بادکش درمانی جریان خون در ناحیه‌ای که فنجان‌ها قرار دارند، افزایش می‌یابد. در نتیجه تنش عضلانی کاهش می‌یابد، جریان خون بهبود پیدا می‌کند و بدن تحریک می‌شود تا سلول‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند. تصور می‌شود که بادکش درمانی می‌تواند رشد بافت‌های همبند جدید و همچنین تشکیل رگ‌های خونی جدید را نیز تحریک کند.

بادکش تخمدان راهی عالی برای کاهش درد و تنش عضلانی در زمان پریودی است و به دلیل افزایش جریان خون برای بهبود وضعیت پوست نیز بسیار مفید است.

آیا بادکش تخمدان در زمان پریودی بهترین زمان برای درمان است؟

بادکش درمانی اگر در هفدهم، نوزدهم یا بیست و یکم تقویم قمری، که به روزهای سنت نیز معروف است، انجام شود بهترین نتیجه را خواهد داشت. بادکش می‌تواند به رفع رطوبت و از بین بردن بیماری‌های عود کننده در بدن کمک کند. بادکش درمانی را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد، از جمله بادکش گرم، بادکش متحرک (همراه با ماساژ)، بادکش تر و خشک.

بررسی‌ها نشان داده‌اند که بادکش درمانی برای طیف وسیعی از مشکلات پزشکی موثر و بی‌خطر است. افرادی که در شش ماه گذشته دچار ایست قلبی شده‌اند و افرادی که به شدت دچار کمبود یین یا یانگ هستند، باید از انجام بادکشی اجتناب کنند.

بادکش تخمدان در زمان پریودی
بادکش می‌تواند به رفع رطوبت و از بین بردن بیماری‌های عود کننده در بدن کمک کند.

فواید بادکش تخمدان در زمان پریودی و سایر اوقات؛

بادکش درمانی یک روش درمانی باستانی است که برای بهبود سلامت عمومی بدن استفاده می‌شود. پزشکان متخصص بادکش درمانی به بیماران توصیه می‌کنند که هفته‌ای دو الی سه بار برای بادکش درمانی مراجعه کنند. بادکش درمانی یک درمان عالی برای تسکین التهاب و درد مزمن است. نتایج بادکش درمانی را می‌توان بلافاصله بعد از اولین جلسۀ درمان احساس کرد.

چه کسانی نباید بادکش تخمدان را انجام دهند؟

زنان باردار، افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا افرادی که داروهای رقیق‌کنندۀ خون مصرف می‌کنند، افراد دارای زخم‌های باز و افراد دارای عفونت‌ها یا بثورات پوستی نباید بادکش درمانی را انجام دهند.

آیا بادکش تخمدان در زمان پریودی مفید است؟

در پزشکی به خونریزی سنگین و طولانی‌ دوران قاعدگی، منوراژی گفته می‌شود. با استفاده از بادکشی خشک تخمدان در زمان قاعدگی، می‌توان با کاهش میزان جریان خون قاعدگی در زمان منوراژی خونریزی قاعدگی را کاهش داد.

بادکش درمانی می‌تواند برای اندام‌های تناسلی در مواردی مانند درد تخمدان‌ها، کیست‌های تخمدان، ترشحات واژن و قاعدگی‌های نامنظم و همراه با درد مفید باشد. طب سوزنی و بادکش درمانی استرسِ دوران بارداری را کاهش می‌دهد و باردار شدن را آسان‌تر می‌کند.

با این روش‌های درمانی به راحتی می‌توان روی لوله‌های رحم نیز اثر گذاشت. بادکش درمانی باعث بهبود جریان خون در ناحیه‌ای می‌شود که فنجان‌ها در آنجا قرار می‌گیرند و در واقع به خون اجازه می‌دهد آزادانه‌تر در بدن حرکت کند. همچنین ممکن است منجر به ایجاد یک مجموعه بافت همبند جدید و همچنین بهبود جریان خون نیز شود.

افزایش جریان خون به ناحیۀ تحت درمان که اینجا منظور ما تخمدان‌ها و رحم است، می‌تواند برای تسکین دردهای قاعدگی نیز بسیار مفید باشد. یکی از دلایلی که طرفداران زن زیادی برای بادکش تخمدان در زمان پریودی وجود دارد نیز همین موضوع است. زیرا دردهای قاعدگی می‌توانند بسیار آزاردهنده و طاقت‌فرسا باشند.

بادکش تخمدان در زمان پریودی
بادکش درمانی می‌تواند برای اندام‌های تناسلی در مواردی مانند درد تخمدان‌ها، کیست‌های تخمدان، ترشحات واژن و قاعدگی‌های نامنظم و همراه با درد مفید باشد.

بادکش تخمدان در زمان پریودی با خونریزی سنگین و طولانی (منوراژی)

بادکش درمانی یک عمل باستانی است که اغلب برای درمان پریودهای سنگین استفاده می‌شود. اعتقاد بر این است که مکش ایجاد شده توسط فنجان‌ها در بادکش درمانی، به حرکت خون و انرژی چی در بدن کمک می‌کند. این امر می‌تواند در کاهش درد و گرفتگی‌های عضلانی موثر باشد و همچنین می‌تواند به تنظیم چرخۀ قاعدگی نیز کمک کند. شواهد علمی ‌محدودی برای حمایت از استفاده از بادکش درمانی برای درمان پریودهای با خونریزی سنگین وجود دارد، اما بسیاری از زنان بادکش تخمدان در زمان پریودی را درمانی مفید می‌دانند.

چگونه خونریزی شدید زمان پریود را کاهش دهیم

طرفداران بادکش درمانی معتقدند که این روش جریان خون را بهبود می‌بخشد و تنش و اسپاسم را از بین می‌برد. داروهای ضد بارداری خوراکی پس از مشاوره با پزشک طب سنتی ممکن است به تنظیم چرخه‌های قاعدگی و کاهش دوره‌های بیش‌ازحد یا طولانی‌مدت کمک کنند.

بادکش تخمدان در زمان پریودی
داروهای ضد بارداری خوراکی پس از مشاوره با پزشک طب سنتی ممکن است به تنظیم چرخه‌های قاعدگی و کاهش دوره‌های بیش‌ازحد یا طولانی‌مدت کمک کنند.

آیا بادکش درمانی می‌تواند خطرناک باشد

بادکش درمانی نوعی درمان جایگزین است که قرن‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عمل شامل قرار دادن فنجان بر روی پوست برای ایجاد یک نیروی مکش است. گفته می‌شود که این مکش به تسکین درد، التهاب و جریان خون کمک می‌کند.

در حالی که بادکش درمانی عموما بی‌خطر تلقی می‌شود، اما چند خطر احتمالی نیز برای آن وجود دارد. مکش فنجان‌ها می‌تواند باعث کبودی شود و خود فنجان‌ها می‌توانند حاوی باکتری باشند. اگر فنجان‌ها به درستی روی پوست قرار نگیرند، می‌توانند باعث سوختگی نیز شوند.

استفاده از بادکش درمانی قرن‌هاست که برای انواع بیماری‌های پزشکی شناخته شده است، اما شواهد کافی برای حمایت از این ادعا که می‌تواند هر بیماری خاص را درمان کند، وجود ندارد. به ندرت بعد از بادکش درمانی، برخی افراد ممکن است حالت تهوع، تعریق، سرگیجه، درد خفیف و حداقل مقداری درد را تجربه کنند.

با این حال، از بادکش درمانی برای افرادی که بیماری‌های پوستی مانند اگزما دارند، باید اجتناب شود؛ زیرا بادکش درمانی ممکن است وضعیت این افراد را بدتر کند. اگر به بادکش درمانی علاقه دارید، با پزشک طب سنتی مشورت کنید تا مطمئن شوید که بادکش درمانی برای شما بی‌خطر است.

بادکش تخمدان و تسکین درد

عمل بادکش درمانی در نتیجه ساکشن باعث می‌شود خون بیشتری در ناحیۀ خاصی از بدن جریان یابد. تحقیقات نشان می‎دهند که بادکش درمانی برای طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله آرتریت، کمردرد و میگرن مفید است. در یکی از روش‌های انجام بادکش درمانی تر از تیغ برای خارج کردن خون زائد مخصوص استفاده می‌شود. چندین نظریه وجود دارد که چرا بادکش درمانی می‌تواند به کاهش درد و بهبودی کمک کند.

محققان پی برده‌اند که بادکش درمانی سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و گشاد شدن رگ‌های خونی ممکن است نقش مهمی‌ در این فرآیند داشته باشد. این اتساع عروق ممکن است سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک کند، که تصور می‌شود عضلات را شل می‌کند و علائم درد را بهبود می‌بخشد. البته باید توجه داشت که نتایج بادکش درمانی به عوامل متعددی بستگی دارد.

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

منوراژی و تحقیقاتی که بر روی آن انجام شده است

یک مطالعۀ مقدماتی بر روی منوراژی به منظور درک بهتر این بیماری و اثرات آن بر روی زنان انجام شده است. این مطالعه نشان داده است که منوراژی وضعیتی است که باعث خونریزی شدید در دوران قاعدگی می‌شود. این وضعیت می‌تواند منجر به تعدادی از مشکلات از جمله کم‌خونی، خستگی و گرفتگی عضلانی شود. در برخی موارد، منوراژی همچنین می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای جدی‌تر باشد. این مطالعه نشان داد که منوراژی یک مشکل مهم برای بسیاری از زنان است و می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر کیفیت زندگی آنها داشته باشد.

در صورت نیاز به مشاوره با پزشک طب سنتی و متخصص زنان در رابطه با اختلالات و خون‎ریزی‎های قاعدگی و اطلاع از فواید بادکش تخمدان در دوران قاعدگی، از طریق سایت دکتر بانوکا برای ویزیت آنلاین پزشک مورد نظر خود اقدام کنید یا با کارشناسان هلدینگ سلامت بانوکا تماس بگیرید.

منبع: peacexpeace.org ؛

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *