بادکش کمر در منزل

فهرست

دسته بندی ها

بادکش کمر در منزل یکی از خدمات مفید و پرکاربرد مراکز ارائه دهنده خدمات طب سنتی است چرا که در زندگی شهری، روز به روز بر تعداد مبتلایان به انواع درد و گرفتگی‌های ناحیه کمر افزوده می‌شود. در این مقاله ضمن توضیح چگونگی انجام بادکش کمر در منزل، فواید و مضرات این روش شرح داده شده است.

بادکش کمر چیست؟

بادکش کمر یکی از راه‌های غیر تهاجمی برای درمان کمر درد است که بافت نرم را هدف درمان قرار می‎‌دهد، این روش درمانی برای کسانی که علاقه‌ای به انجام عمل و درمان‌های طب رایج را ندارند، بسیار مناسب است. در این درمان لیوان‌هایی که تعداد آن به تشخیص پزشک طب سنتی می‌تواند متفاوت باشد بر روی کمر بیمار قرار می‌گیرد. متخصص بادکش درمانی با حرکت دادن لیوان‌ها یک نیروی ساکشن مانند بر روی پوست ایجاد می‌کند که این عمل به شل شدن بافت پیوندی و رهایی از گرفتگی‌ها و دردها منجر می‌شود.

ریشه بادکش درمانی به 2000 سال پیش در چین بر می‌گردد. متخصصان طب سنتی بر این باورند که لیوان‌های قرار گرفته بر پشت فرد بیمار می‌تواند انسداد انرژی که در بدن وجود دارد را بر طرف کند. از طرف دیگر بادکش درمانی به بهبود جریان خون نیز کمک می‌کند.

بادکش کمر در منزل چه تاثیری در کاهش درد دارد؟

همان طور که گفته شد بادکش درمانی جریان خون را در بدن بیمار افزایش می‌دهد که این مسئله باعث کاهش گرفتگی می‌شود. از سوی دیگر زمانی که بادکش کمر بر روی فرد انجام می‌شود، نیروی مکشی که قرار دادن لیوان بر روی پوست ایجاد کرده، به رسیدن خون به سطح پوست کمک می‌کند که این موضوع باعث بهبود گرفتگی‌های بدن به صورت طبیعی می‌شود.

به طور کلی بادکش کمر باعث کاهش تنش عضلانی و همچنین بازسازی سلول‌های سالم می‌شود.

بادکش کمر در منزل
بادکش کمر باعث کاهش تنش عضلانی و همچنین بازسازی سلول‌های سالم می‌شود.

بادکش کمر در منزل چه فوایدی دارد؟

فواید بسیاری برای بادکش کمر در مطالعات انجام شده به ثبت رسیده که به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • برطرف کردن گرفتگی‌های مزمن
  • افزایش گردش خون
  • دفع سموم از بافت‌ها
  • بهبود جای زخم
  • تسهیل جریان مایع لنفاوی

بادکش کمر در منزل چه عوارضی دارد؟

بادکش به طور کلی درمان بی‌خطر و کم عارضه‌ای محسوب می‌شود که این موضوع خود یکی از دلایل پرطرفدار بودن این روش درمانی است. عمومی‌ترین عارضه بادکش درمانی ایجاد کبودی بر روی پوست است چرا که در اثر مکشی که لیوان‌ها بر روی پوست ایجاد می‌کنند، خون به سطح پوست می‌آید. ایجاد این کبودی امری طبیعی است و به طور معمول 7 تا 10 روز بعد بر طرف می‌شود. انجام بادکش عموما با درد همراه نیست.

کم خونی، عفونت پوستی، حالت تهوع، سوختگی، سردرد و سرگیجه از عوارضی هستند که بعضی از بیمارانی که بادکش می‌کنند  به آن‌ دچار می‌شوند اما با توجه به اینکه این عوارض قابل پیش بینی اند اگر بادکش درمانی توسط فرد متخصص انجام شود، می‌توان تا حدود زیادی از وقوعشان جلوگیری کرد.

بادکش کمر در منزل چه محدودیت‌هایی دارد؟

بادکش درمانی برای افراد بالای 60 سال و کودکان زیر 14 سال به دلیل اینکه پوست حساسی دارند تجویز نمی‌شود. این روش درمانی برای افرادی که از اگزما و پسوریازیس و یا سایر بیماری‌های پوستی رنج می‌برند، درمان مناسبی نیست. بادکش بر روی زنان باردار، افرادی با بیماری صرع، کسانی که سابقه سکته مغزی دارند، و افرادی که بسیار لاغر و ضعیف باشند انجام نمی‌شود.

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

بادکش کمر در منزل چگونه انجام می‌شود؟

بادکش کمر در منزل دقیقا مشابه بادکش در مراکز بادکش درمانی است چرا که توسط همان فردی انجام می‌شود که بادکش درمانی را در کلینیک طب سنتی انجام می‌دهد.

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا که زیر مجموعه هلدینگ سلامت دکتر بانوکا می‌باشد، یکی از قدیمی‌ترین مراکزی است که خدمات درمانی طب سنتی را با بالاترین کیفیت به متقاضیان ارائه می‌دهد. یکی از این خدمات بادکش کمر در منزل است. جهت استفاده از این خدمات فرد سلامت‌جو در وب‌سایت نوبت خود را رزرو می‌کند و هماهنگی‎های لازم را با کارشناسان کلینیک انجام می‌دهد. در روز و ساعت مقرر متخصص بادکش درمانی در منزل متقاضی حضور پیدا می‌کند و بعد از گرفتن شرح حال، مراحل درمانی و مراقبت‌های مورد نیاز برای بعد از بادکش را برای بیمار توضیح می‌دهد. سپس بادکش درمانی را آغاز می‌کند.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *