بهترین زمان برای بادکش رحم و تخمدان

فهرست

دسته بندی ها

بهترین زمان برای بادکش رحم و تخمدان چه زمانی است؟ بادکش رحم و تخمدان در درمان چه بیماری‌هایی کاربرد دارد؟ این بادکش چه فواید و چه عوارضی دارد؟ در این مقاله سعی شده ضمن تعریف بادکش درمانی، به پرتکرار ترین سوالات کاربران فضای مجازی در رابطه با بادکش رحم و تخمدان پاسخ داده شود.

بادکش چیست و انواع آن کدامند؟

بادکش درمانی یک روش درمانی در طب چینی است که قدمت آن به بیش از هزاران سال پیش برمی‌گردد. در چین از این روش به همراه طب سوزنی استفاده می‌شد اما به تدریج ثابت شد این روش به تنهایی نیز می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید عمل کند.

در این روش درمانی لیوان‌هایی که غالبا از جنس شیشه ساخته شده‌اند بر روی ناحیه‌ای که به تشخیص پزشک متخصص طب سنتی نیاز به بادکشی دارد، قرار می‌گیرند. سپس به کمک دستگاه یا به وسیله حرکت دادن لیوان‌ها بر روی پوست یک مکش ایجاد می‌شود.

بادکش انواع مختلفی چون بادکش گرم و بادکش سرد دارد. اگر لیوان قرار گرفته با استفاده از حرارت خارجی مکش ایجاد کند به آن بادکش گرم گفته می‌شود. در بادکش سرد از حرارت بدن استفاده می‌شود و با استفاده از دستگاه ساکشن، مکش مورد نظر ایجاد می‌شود. دسته بندی دیگری که شامل بادکش درمانی می‌شود ثابت یا متحرک بودن لیوان‌ها بر روی بدن است. در بادکش لغزان لیوان‌ها به طور متناوب توسط بادکش درمانگر بر روی پوست جا به جا می‌شوند اما در بادکش ثابت این اتفاق نمی‌افتد و لیوان‌ها  بدون تحرک بر روی عضوی که نیاز به بادکش درمانی دارد، باقی می‌مانند.

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

بادکش رحم در منزل چیست؟

بادکش درمانی یکی  مفیدترین، در دسترس‌ترین و بهترین درمان‌ها در حوزه بیماری‌های زنان و رحم مثل بی نظمی قاعدگی، کم و زیاد شدن خون در دوران قاعدگی و یا دردهای شدید در دوران قاعدگی است. بادکش رحم همچنین برای درمان فیبروم‌ها و کیست‌های رحمی و درمان ناباروری در زنان هم توسط پزشک طب سنتی تجویز می‌شود.

در بادکش رحم ابتدا متخصص بادکش درمانی ناحیه شکم را با روغن چرب می‌کند و ناحیه‌ی مورد نظر را 3-4 دقیقه ماساژ می‌دهد سپس لیوان‌های گرم شده را به ترتیب در ناحیه‌ی مورد نظر بر روی شکم و استخوان بالای لگن قرار می‌دهد. تعداد لیوان‌ها بسته به نظر متخصص بادکش درمانی تعیین می‌شود. 15 الی 20 دقیقه لیوان‌ها بر روی بدن نگه داشته می‌شوند.

بادکش در ناحیه رحم و تخمدان عموما با کبودی همراه نیست چرا که ناحیه‌ی رحمی سردتر از سایر نواحی بدن است. با تجویز پزشک بادکش در دوران قاعدگی نیز انجام می‌شود و انجام این روش در این دوران تا حد زیادی به کاهش دردهای قاعدگی کمک می‌کند. خالی از لطف نیست بدانید بعضی از پزشکان بادکش را با خیار نیز انجام می‌دهد و به جای پنبه الکلی، از خیار در داخل لیوان استفاده می‌کنند که البته ما این کار را تایید نکرده و ذکر این نکته فقط از نظر تنوع بادکش‌درمانی قابل توجه است.

بهترین زمان برای بادکش رحم و تخمدان چه زمانی‌ست؟

بادکش رحم و تخمدان نوعی بادکش است که در درمان بعضی از بیماری‌های زنان به کار می‌رود. پزشکان طب سنتی از این روش برای تسریع در روند درمان و کمک به بهبود شرایط فرد استفاده می‌کنند. ذکر این نکته ضروری‌ست که بیماری‌های زنان شامل طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها می‌شود و بادکش نمی‌تواند در درمان همه این بیماری‌ها مفید عمل کند. بنابراین تشخیص درست بیماری که کار پیچیده‌ای نیز هست، عاملی بسیار مهم و تاثیرگذاری در انتخاب بهترین زمان برای بادکش رحم و تخمدان است. از این جهت تاکید می‌شود پزشک طب سنتی حاذق بهترین زمان برای بادکش رحم و تخمدان را تشخیص دهد.

در مواردی که به تشخیص پزشک، دستگاه تولید مثل زنانه نیاز به گرم کردن، کاهش انقباض عضلانی، افزایش خون‌رسانی به بافت، نیاز به تمرکز بیشتر روی موضع یا انحراف از طبیعت هوشمند بدن داشته باشد، می‌توان گفت بهترین زمان برای بادکش رحم و تخمدان است.

بهترین زمان برای بادکش رحم و تخمدان
در مواردی که به تشخیص پزشک، دستگاه تولید مثل زنانه نیاز به گرم کردن، کاهش انقباض عضلانی، افزایش خون‌رسانی به بافت، نیاز به تمرکز بیشتر روی موضع یا انحراف از طبیعت هوشمند بدن داشته باشد، می‌توان گفت بهترین زمان برای بادکش رحم و تخمدان است.

بادکش رحم و تخمدان چه عوارضی دارد؟

به طور کلی بادکش درمانی به عنوان روشی کم خطر و نسبتا بی‌عارضه شناخته شده است. از همین روی بادکش رحم و تخمدان هم عارضه خاص یا حادی برای بدن فرد به همراه نخواهد داشت. اما در صورتی که فرد از داروهای ضد انقعاد خون استفاده کرده، ضروری است که پزشک متخصص طب سنتی را در جریان بگذارد و بدون مشورت این کار را انجام ندهد.

بادکش درمانی یک درمان کمکی برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های رحم و تخمدان است که به بهبود دستگاه تولید مثل بانوان کمک می‌کند. از همین جهت نباید این راه را برای تمامی مشکلات و بیماری‌های مرتبط با زنان استفاده کرد و تشخیص بهترین زمان برای بادکش رحم و تخمدان باید به پس از شرح حال گیری کامل و معاینه تخصصی توسط پزشک متخصص موکول شود.

پزشکان و متخصصان در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا که از با سابقه‌ترین پزشکان در این حوزه هستند، آمادگی این را دارند که در تمامی زمینه‌های درمانی مرتبط با طب سنتی از جمله بادکش درمانی به سلامت‌جویان مشاوره و راه‌ کارهای درمانی مناسب را ارائه دهند. همچنین  بانوان سلامت‌جو می‌توانند جهت دریافت نوبت و تعیین بهترین زمان برای بادکش رحم و تخمدان از طریق وب‌سایت مجموعه اقدام کنند.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *