جا انداختن ناف با بادکش

فهرست

دسته بندی ها

جا انداختن ناف با بادکش از جمله راهکارهای طب سنتی برای درمان اسپاسم‌ها و تنش‌های عضلانی در ناحیه شکم است. اما با وجود پرطرفدار بودن این روش درمانی، بسیاری از سلامت‌جویان در مورد این روش درمانی اطلاعات زیادی در اختیار ندارند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم جا انداختن ناف با بادکش را بیشتر بررسی کنیم.

چرا جا انداختن ناف با بادکش ضرورت دارد؟

اگر در هنگام انجام برخی از کارهای سنگین فیزیکی، به اندازه کافی مراقب نباشیم ممکن است که ناف از جای اصلی خود حرکت کرده و جابه‌جا شود. انجام دادن فعالیت‌های سنگین، مثل بلند کردن یک وزنه سنگین، پرش از ارتفاع بلند یا حتی ترس ایجاد شده از یک شوک ناگهانی، می‌تواند منجر به جابه‌جایی ناف شود. چرا که هیجان یا استرس ناگهانی، انقباضاتی در ماهیچه‌های بدن از جمله ماهیچه‌های شکمی به وجود می‌آورد که ممکن است منجر به در رفتگی ناف و عدم توازن و تعادل بدن شود.

دررفتگی و افتادگی ناف در برخی افراد قابل مشاهده است، اما برخی از آنها قابل مشاهده نبوده و تنها با معاینه توسط متخصص و پزشک طب سنتی قابل شناسایی و تشخیص است.

به همین دلیل بهتر است اگر مجبور هستید ساعت‌های زیادی را در یک وضعیت ثابت بمانید، مانند رانندگی یا پشت میز نشستن‌های طولانی، گاهی اوقات تغییر وضعیت دهید و مثلا اگر نشسته‌اید، مدتی بایستید یا اگر طولانی‌مدت ایستاده‌اید چند دقیقه‌ای بنشینید تا ناف جابه‌جا نشود.

جا انداختن ناف با بادکش
برای درمان انواع دررفتگی ناف، شیوه‌های متفاوتی مثل جا انداختن ناف توسط حرکات یوگا، جا انداختن ناف با بادکش و درمان به وسیله ماساژ وجود دارد.

چرا باید برای جا انداختن ناف با بادکش اقدام کنیم؟

برخی از پزشکان طب سنتی معتقدند دررفتگی ناف، تعادل سیستم گوارش را برهم می‌زند چرا که ناف به‌طور مستقیم با سیستم گوارش در ارتباط است. بنابراین اگر احساس کردید که بی دلیل دچار درد در داخل شکم خود شده‌اید یا مبتلا به یبوست حاد هستید، این احتمال وجود دارد که دچار افتادگی ناف شده باشید.

جا انداختن ناف با بادکش یک درمان طب سنتی؛

برای درمان انواع دررفتگی ناف، شیوه‌های متفاوتی مثل جا انداختن ناف توسط حرکات یوگا، جا انداختن ناف با بادکش و درمان به وسیله ماساژ وجود دارد که در برخی موارد یکی از این روش‌ها به تنهایی کافی است و در موارد دیگر استفاده از چندین درمان در کنار یکدیگر برای درمان به بیمار توصیه می‌شود؛ البته شیوه مناسب با توجه به شرایط و وضعیت بیمار تعیین و تجویز می‌شود. بیمار باید بداند که بعد از درمان باید بسیار احتیاط کنید چون دوباره ممکن است دررفتگی ناف اتفاق بیافتد.

یکی از کاربردهای عجیب و شگفت انگیز بادکش در طب سنتی، جا انداختن ناف است. در این تکنیک باستانی در طب سنتی با استفاده از فنجان‌های مخصوص و ابزار مکش در قسمت‌های مختلف بدن، طیف وسیعی از بیماری‌های عضلانی و حرکتی درمان می‌شود. امروزه در طب سنتی جا انداختن ناف با بادکش یکی از درمان‌های رایج است که در کلینیک‌های معتبر طب سنتی زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌شود.

جا انداختن ناف با بادکش همچنین باعث رفع خستگی و تنش عضلانی می‌شود. از دیگر مزایای بادکش ناف می‌توان به بهبود سیستم گوارش و کمک به هضم غذا اشاره کرد. همچنین متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد. البته این روش درمانی باید توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود. به خصوص اگر قصد دارید از جا انداختن ناف با بادکش استفاده کنید، باید قبل از درمان با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را در این مورد جویا شوید.

قبل از جا اندازی ناف، درمانگر با بررسی اسپاسم‌های اطراف ناف و علائم بیمار، مثل رگ به رگ شدن را تشخیص می‌دهد.

جا انداختن ناف با بادکش
 هیجان یا استرس ناگهانی، انقباضاتی در ماهیچه‌های بدن از جمله ماهیچه‌های شکمی به وجود می‌آورد که ممکن است منجر به در رفتگی ناف و عدم توازن و تعادل بدن شود.

اطلاعات مفید در مورد جا انداختن ناف با بادکش

1- جا انداختن ناف با بادکش درمان بسیار قدرتمند و اثربخشی است.

2-  این درمان اگر زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی انجام نشود، ممکن است آسیب‎هایی به همراه داشته باشد.

بنابراین بسیار مهم است که پزشک شما حتماً از دستورالعمل‌ها پیروی کند. همچنین از آنجایی که ناف ناحیه حساسی در بدن است حتماً از تمیز بودن ابزارهای بادکشی و رعایت اصول بهداشتی توسط کلینیک طب سنتی که به آن مراجعه کرده‌اید، مطمئن شوید.

جا انداختن ناف با بادکش
جا انداختن ناف با بادکش همچنین باعث رفع خستگی و تنش عضلانی می‌شود. از دیگر مزایای بادکش ناف می‌توان به بهبود سیستم گوارش و کمک به هضم غذا اشاره کرد.

 هنگام جا انداختن ناف با بادکش چه اتفاقی می‎افتد؟

1- در ابتدا احساس مکش بسیار قابل توجهی در ناحیه بادکشی ایجاد می‎شود. این احساس با گذشت زمان تغییر می‌کند و از بین می‌رود.

2-  گاهی اوقات در زمان بادکشی حس سردی زودگذری در ناحیه‎ی ناف به سلامت‎جو دست می‎دهد.

3- معمولاً در محل انجام بادکش مقداری گزگز حس می‌شود که موضوعی طبیعی و عادی است.

4- گردش خون ممکن است به طور چشمگیری بهبود یابد و به همین دلیل دست‌ها و پاها ممکن است گرم شوند.

5- حین جا انداختن ناف با بادکش  یا پس از آن ممکن است نیاز پیدا کنید تا بلافاصله از سرویس بهداشتی استفاده کنید، این موضوع نیز از عوارض طبیعی این درمان طب سنتی محسوب می‎شود.

6-  در بسیاری مواقع به دلیل حس آرامش ناشی از انجام بادکش، سلامت‌جو در زمان جلسه بادکشی به خواب فرو می‎رود.

پزشکان طب سنتی در تمام زمان انجام درمان تغییراتی را که در زبان، رنگ چهره و هر نقطه‌ دیگری از بدن، اتفاق می‎افتند را به دقت زیر نظر خواهند داشت و کنترل می‎کنند. همچنین هنگام انجام کار بادکشی باید بیمار را تحت نظر قرار داد تا اطمینان حاصل شود که مضطرب نیست و مشکل خاصی برای وی وجود ندارد. باید در نظر داشت که بعضی از افراد ممکن است آستانه درد بسیار پایینی داشته باشند.

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

چه نکاتی را باید بعد از جا انداختن ناف با بادکش رعایت کرد:

  • بهتر است تا یک ماه پس از انجام درمان از انجام فعالیت‌های سنگین یا وزنه برداری خودداری شود.
  • پس از اتمام جلسه درمان ، بهتر است شکمتان را ببندید.
  • پس از یک ماه می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید. اما اگر قصد انجام ورزش حرفه‌ای دارید، بهتر است انجام این کار و از سرگیری تمرینات را تا 3 ماه به تعویق بیندازید.
  • اگر اضافه وزن دارید، بهتر است یک برنامه کاهش وزن را دنبال کنید. همچنین ورزش منظم را در برنامه روزمره خود قرار دهید.
  • از آنجایی که یبوست یکی از عوامل فشار بر دیواره شکم است مهم است که عادات غذایی خود را برای جلوگیری از یبوست تنظیم کنید

برای رزرو نوبت آنلاین یا انجام هماهنگی‌های لازم برای تعیین وقت ویزیت حضوری به وب‌سایت هلدینگ سلامت دکتر بانوکا مراجعه کنید و یا با کارشناسان کلینیک طب سنتی دکتر سریتا برای مشخص کردن زمان ویزیت خود با تعیین وقت قبلی، تماس بگیرید.

منبع: heatherbrucehealing.com ؛

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *