درمان بیماری های زنان با طب سنتی در مقایسه با مردان

فهرست

دسته بندی ها

درمان بیماری های زنان با طب سنتی از مسائل روز جهان و کشور ماست. برای بسیاری سوال است که آیا این درمان این بیماری‌ها با طب سنتی امکان پذیر است یا خیر؟ در این مقاله توضیحات بیشتری در این باره ارائه می‌دهیم.

درمان بیماری های زنان با طب سنتی و انواع روش‌های درمانی؛

زنان بیشتر از مردان تمایل دارند از طب جایگزین و سنتی استفاده کنند. و برای درمان بیماری‌ های زنان با طب سنتی از این روش درمانی بهره می‌برند. معمولا بیشتر احتمال دارد که مردان بگویند ترجیح می‌دهند برای درمان به پزشکان مراجعه کرده و به توصیۀ آن‌ها عمل کنند.

وقتی صحبت از درمان بیماری های زنان با طب سنتی به میان می‌آید، مردان و زنان ممکن است تا حدودی رویکردهای ‌متفاوتی در مقایسه با یکدیگر داشته باشند. معمولا زنان بیشتر از مردان طب سنتی را می‌پذیرند و همچنین بیشتر احتمال دارد که قبل از مشورت با یک پزشک، در مورد روش‌های درمانی مختلف تحقیق و پرس‌وجو کنند.

 داده‎ها در مورد درمان بیماری های زنان با طب سنتی چه می‌گویند؟

بر اساس داده‌های YouGov Profiles، در مورد درمان بیماری های زنان با طب سنتی حدود دوسوم (64 درصد) آمریکایی‌ها می‌گویند که نسبت به طب سنتی تعصبی ندارند و آن را قبول دارند. براساس این داد‌ها، زنان بیشتر از مردان اظهار نظر می‌کنند که با عبارتِ «من تعصبی نسبت به طب سنتی ندارم»، «کاملا موافق هستند» (22 درصد در زنان و 17 درصد در مردان)، یا اینکه «تقریبا موافق هستند» (47 درصد در زنان و 41 درصد در مردان). نزدیک به یک‌سوم (29 درصد) از مردان با این عبارت مخالف بودند.

از میان تمام نسل‌ها، افرادِ نسل بیبی بومر (متولدین سال‌های 1946 تا 1964) به احتمال زیاد می‌گویند که با طب سنتی موافق هستند و تقریبا هفت نفر از هر 10 نفر (68 درصد) با عبارت بالا موافق هستند. تقریبا همان تعداد (67 درصد) از افراد نسل ایکس (متولدین سال‌های 1960 تا 1980، در ایران اواسط دهه 40 تا شروع دهه 60) نیز موافق بودند، در حالی که نسل‌های بعدی (نسل وای (متولدین سال‌های 1980 تا 2000، در ایران ابتدای دهه 60 تا ابتدای دهه 80)) کمی ‌کمتر احتمال داشت که با این عبارت موافق باشند، اگرچه اکثریت (57 درصد) همچنان با این عبارت موافق هستند.

درمان بیماری های زنان با طب سنتی
معمولا زنان بیشتر از مردان طب سنتی را می‌پذیرند و همچنین بیشتر احتمال دارد که قبل از مشورت با یک پزشک، در مورد روش‌های درمانی مختلف تحقیق و پرس‌وجو کنند.

علاوه بر این، زنان بیشتر از مردان در مورد گزینه‌های مختلف درمانی تحقیق می‌کنند و سپس در مورد آن‌ها از پزشک خود سوال کنند. نزدیک به دوسوم (63 درصد) از زنان می‌گویند که این مورد در مورد آن‌ها صدق می‌کند، در حالی که این رقم در مردان 58 درصد است. 31 درصد دیگر از مردان می‌گویند که با این رویکرد مخالف هستند.

درمان بیماری های زنان با طب سنتی و رویکرد مردان به پزشکی مدرن؛

معمولا مردان به احتمال بیشتری می‌گویند که برای درمان به پزشکان متکی هستند. دوسوم (66 درصد) مردان با عبارتِ «برای راهنمایی خود، در مورد مسائل پزشکی و بهداشتی و درمان در درجه اول به توصیۀ پزشکان تکیه می‌کنم» موافق بودند در صورتی که تنها 60 درصد از زنان با آن موافق بودند. 30 درصد دیگر از زنان گفته‌اند که با این عبارت مخالف هستند.

در این مورد نیز دوباره بیشترین تعداد توافق با این عبارت با افراد نسل بیبی فومر بود، به طوری که 63 درصد از آن‌ها گفتند که به طور کلی با این عبارت موافق هستند، در حالی که این آمار در افراد نسل ایکس و نسل وای تنها 57 درصد بود.

پاسخگویان در مورد گزینه‌ی «من تعصبی نسبت به طب سنتی ندارم» اینطور جواب داده‎اند که:

زنان:

  • 69 درصد «موافق» یا «تقریبا موافق»
  • 19 درصد «مخالف» یا «تقریبا مخالف»
  • 12 درصد «نه موافق، نه مخالف»

مردان:

  • 58 درصد «موافق» یا «تقریبا موافق»
  • 29 درصد «مخالف» یا «تقریبا مخالف»
  • 12 درصد «نه موافق، نه مخالف»

پاسخگویان در مورد گزینه‌ی «من ترجیح می‌دهم قبل از مشورت با پزشک، شخصا در مورد گزینه‌های مختلف درمانی تحقیق کنم» اینطور جواب داده‎اند که:

زنان:

  • 63 درصد «موافق» یا «تقریبا موافق»
  • 25 درصد «مخالف» یا «تقریبا مخالف»
  • 13 درصد «نه موافق، نه مخالف»

مردان:

  • 58 درصد «موافق» یا «تقریبا موافق»
  • 31 درصد «مخالف» یا «تقریبا مخالف»
  • 12 درصد «نه موافق، نه مخالف»

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

با توجه به اینکه بیماری‌های زنان از جمله بیماری‌های شایع در زنان است و درمان‌های طب سنتی به خوبی توانسته بسیاری از این مشکلات را درمان کند، پزشکان و متخصصان طب سنتی در مجموعه هلدینگ سلامت دکتر بانوکا آمادگی ارائه خدمات به صورت آنلاین را به سلامت‌جویان محترم دارند. همچنین آن دسته از بیمارانی که تمایل دارند به صورت حضوری ویزیت شوند می‌توانند یرای درمان بیماری های زنان با طب سنتی به کلینیک طب سنتی دکتر سریتا که از باسابقه‌ترین مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی در زمینه طب سنتی است مراجعه کنند.

منبع: today.yougov.com ؛

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت آنلاین از دکتر زنان طب سنتی کلیک کنید.