درمان زود انزالی با طب سنتی چرا و چگونه؟

فهرست

دسته بندی ها

آیا شما راهکارهای درمان زود انزالی با طب سنتی را می‌دانید؟ آیا می‌توان زود انزالی را با درمان‌های خانگی معالجه کرد؟ برای یافتن پاسخ این سؤال با ادامه متن همراه باشید.

مردان و درمان زود انزالی با طب سنتی

بسیاری از مردان به سختی می‌توانند با مشکلات انزال زودرس خود کنار بیایند.

سالانه بیش از 3 میلیون مرد از انزال زودرس رنج می‌برند. انزال زودرس یکی از شایع‌ترین مشکلات در مردان به خصوص برای مردان در سنین  بالای 40 سال است.

مطابق با معیارهای  مؤسسات معتبر پایش سلامت مردی که در عرض 2 دقیقه یا کمتر انزال می‌کند به مشکل انزال زودرس دچار شده است. دلایل زیادی برای انزال زودرس وجود دارد، از جمله اختلال نعوظ، استرس روانی و اختلال شدید عصبی. با این حال، بسیاری از روش‌های درمانی مانند رفتار درمانی، داروها، کرم‌های بی حس کننده، اسپری‌ها و کاندوم‌ها برای جلوگیری از انزال زودرس در دسترس هستند.

اما درمان‎های خانگی برای زود انزالی چه راهکاری پیشنهاد می‎کنند؟ بسیاری از ما در مورد روش‌های درمانی خانگی مانند ورزش، حفظ رژیم غذایی مناسب، یوگا و سایر تکنیک‌های فیزیکی اطلاعاتی داریم. اما آیا تمام این روش‌ها موثر هستند؟

برخی از افراد هنوز این راه‌حل‌ها را بدون اطلاع از اثربخشی آن‌ امتحان می‌کنند. این نوشتار به شما کمک می‌کند تا برخی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز و اثبات‌شده برای انزال زودرس را شناسایی کنید که می‌توانند به شما در درمان زودانزالی با طب سنتی کمک کنند.

درمان زود انزالی با طب سنتی
بسیاری از روش‌های درمانی مانند رفتار درمانی، داروها، کرم‌های بی حس کننده، اسپری‌ها و کاندوم‌ها برای جلوگیری از انزال زودرس در دسترس هستند.

مروری بر انزال زودرس

انزال، آزاد شدن مایع منی از بدن است. انزال زودرس (PE) شرایطی است که انزال زودتر از آنچه که مرد یا شریک زندگی او می‌خواهد در طول رابطه جنسی اتفاق می‌افتد. PE گاه به گاه به عنوان انزال سریع، اوج زودرس یا انزال زودرس نیز شناخته می‌شود.  ممکن است دلیلی برای نگرانی در رابطه با انزال زودرس وجود نداشته باشد. اگر این موضوع لذت رابطه جنسی را کمتر می‌کند و بر روابط تأثیر می‌گذارد، می‌تواند مشکل‌ساز باشد و بهتر است با پزشک متخصص در این رابطه مشورت کنید.

در ایالات متحده، از هر 3 مرد 18 تا 59 ساله، 1 نفر با مشکل انزال زودرس مواجه است. ما اغلب فکر می‌کنیم که ریشه‌ی مشکل روانی است، اما علل زیست شناسی نیز ممکن است در این رابطه، نقش داشته باشد. در هر دو صورت درمان زودانزالی با طب سنتی نیز می‌تواند اثربخش باشد.

انزال چگونه اتفاق می‌افتد؟

سیستم عصبی مرکزی، انزال را کنترل می‌کند. هنگامی که یک مرد تحریک جنسی می‌شود، سیگنال به نخاع و مغز او می‌رسد. هنگامی که مردان به سطح معینی از هیجان می‌رسند، سیگنال‌هایی را از مغز خود به اندام‌های تناسلی خود می‌فرستند. این باعث می‌شود که منی از طریق آلت تناسلی (انزال) آزاد شود.

انزال دارای 2 مرحله است: انتشار و دفع

برای درمان زودانزالی با طب سنتی یا طب مدرن باید ابتدا مکانیزم بدن مردان را بدانیم. مراحل انزال در آقایان را در ادامه توضیح خواهیم داد.

فاز 1: انتشار

انتشار زمانی است که اسپرم از بیضه به سمت پروستات حرکت می‌کند و با مایع منی مخلوط می‌شود تا منی بسازد. مجرای وابران لوله‌هایی هستند که به حرکت اسپرم از بیضه‌ها از طریق پروستات به سمت قاعده آلت تناسلی کمک می‌کنند.

فاز 2: دفع

دفع زمانی است که ماهیچه‌های قاعده آلت تناسلی منقبض می‌شوند. این امر منی را از آلت تناسلی خارج می‌کند. معمولاً انزال و ارگاسم (اوج) همزمان اتفاق می‌افتد. برخی از مردان بدون انزال به اوج می‌رسند. در اکثر موارد، نعوظ پس از این مرحله از بین می‌رود.

درمان زود انزالی با طب سنتی
برای درمان زودانزالی با طب سنتی یا طب مدرن باید ابتدا مکانیزم بدن مردان را بدانیم.

چه عاملی باعث انزال زودرس می‌شود

اگرچه علل دقیق انزال زودرس شناخته شده نیست اما سروتونین ممکن است نقش داشته باشد. سروتونین یک ماده طبیعی است که توسط اعصاب ساخته می‌شود. مقادیر بالای سروتونین در مغز زمان انزال را افزایش می‌دهد. مقادیر متوسط می‌تواند زمان انزال را کوتاه کرده و منجر به PE (زودانزالی) شود.

مسائل روانشناختی

زود انزالی می‌تواند شامل مسائل مربوط به سلامت روان باشد مانند:

  • افسردگی موقت
  • فشار
  • احساس گناه
  • انتظارات غیر واقعی در مورد عملکرد جنسی
  • سابقه سرکوب جنسی
  • عدم اعتماد به نفس کلی
  • وجود مشکلات در رابطه زناشویی
  • مشکلات عاطفی
درمان زود انزالی با طب سنتی
مقادیر بالای سروتونین در مغز زمان انزال را افزایش می‌دهد. مقادیر متوسط می‌تواند زمان انزال را کوتاه کرده و منجر به PE (زودانزالی) شود.

علل بیولوژیکی انزال زودرس

عضلات شل لگن نیز در مواقعی باعث این موضوع هستند که به مردان اجازه نمی‌دهند انزال را برای مدت طولانی‌تری نگه دارند. از سوی دیگر، سندرم دات (نگرانی مرتبط با از دست دادن مایع منی)، عضلات لگن را ضعیف کرده و در انتقال‌دهنده‌های عصبی اختلال ایجاد می‌کند که باعث می‌شود کنترل انزال مایع منی را از دست بدهند و ممکن است نیاز باشد که از درمان زودانزالی با طب سنتی استفاده کنند. سایر علل بیولوژیکی عبارتند از:

  • سطوح غیرمعمول هورمون سروتونین در بدن
  • سطوح غیر طبیعی مواد شیمیایی مغز که بر انتقال دهنده‌های عصبی در بدن تأثیر می‌گذارد
  • هر گونه عفونت یا حساسیت در ناحیه پروستات یا مجرای ادرار
  • هر گونه مشکل باروری در بدن مرد مانند سندرم دات

سندرم دات را می‌توان به راحتی با برخی تغییرات سبک زندگی و با استفاده از روش‌های درمانی در طب سنتی کنترل کرد.

بسیاری از مواقع نگرانی آقایان بابت عملکرد جنسی‌شان نسبت به همسر یا شریک جنسی‌شان بوده و همین نگرانی اوضاع را بدتر می‌کند. بهتر است از خانم‌ها در این زمینه سؤال شود که اگر شکایتی در این زمینه دارند، موضوع را با آرامش مطرح کنند و درصورت ادامه یافتن این مشکل، به پزشک متخصص مراجعه کنند. پزشکان عوامل اثرگذار بر رضایت جنسی بانوان را ارزیابی کرده و سعی می‌کنند، با ارائه راهکارهای عملی برای هر دو طرف، این کیفیت را به حداکثر برسانند.

اساس درمان گیاهی زودانزالی

مردان اغلب به مهارت‌های خود در رابطه جنسی می‌بالند، اما پزشکان، درمانگران جنسی و نظرسنجی‌ها تصویر کاملاً متفاوتی را ارائه می‌دهند. شاید برخلاف آنچه از اطرافیان شنیده‌اید، اکثر مردان در این زمینه با مشکلاتی مواجه‌اند. در واقع میانگین مدت زمان رابطه جنسی از زمان دخول تا انزال حدود 5 تا 6 دقیقه است. البته، این بدان معناست که برخی از مردان می‌توانند تا 40 دقیقه در بالاترین سطح دوام بیاورند، در حالی که برخی تنها در 30 ثانیه یا کمتر به ارگاسم می‌رسند. رابطه جنسی زمانی که مدت زمان آن خیلی کوتاه باشد کمتر رضایت بخش یا مطلوب است.

بنابراین، اگر نمی‌توانید حداقل 5 دقیقه دوام بیاورید یا می‌خواهید بیشتر دوام بیاورید، استفاده از برخی درمان‌های طبیعی به شما در این زمینه کمک می‌کند. گیاهان آیورودا در این زمینه قابل توجه هستند و می‌توانند به عنوان کمک‌های طبیعی و قدرتمند برای درمان زودانزالی با طب سنتی کمک به ماندگاری طولانی‌تری در این زمینه داشته باشند.

درمان زود انزالی با طب سنتی
استفاده از برخی درمان‌های طبیعی به شما در درمان زود انزالی کمک می‌کند. گیاهان آیورودا در این زمینه قابل توجه هستند.

5 گیاه آیورودا برای درمان زودانزالی با طب سنتی

انزال زودرس و ناتوانی در حفظ نعوظ و تاخیر در انزال به عنوان مشکل در آیورودا شناخته شد. پزشکان آیورودای باستان ماهیت چند وجهی این مشکل را تشخیص دادند و فهمیدند که عوامل زیادی می‌توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند. این شامل مسائل مربوط به سلامت روان مانند استرس، اضطراب و افسردگی، تناسب اندام ضعیف و سطح استقامت، خستگی و انرژی کم و همچنین عدم تعادل احساسی است.

بنابراین، درمان‌ها و گیاهانی که آنها برای مقابله با این مشکل توصیه کرده‌اند، این درمان‌های گیاهی از طریق مکانیسم‌های مختلفی عمل کرده و به همه این علل زمینه‌ای رسیدگی می‌کنند. همچنین اگر معلوم شود که علت آن دشوار است، بهتر است از یک فرمول چند گیاهی استفاده کنید که حاوی دو یا تعداد بیشتری از این گیاهان باشد.

درمان زود انزالی با طب سنتی
پزشکان آیورودای باستان ماهیت چند وجهی این مشکل را تشخیص دادند و فهمیدند که عوامل زیادی می‌توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند.

1- داروی قدرت جنسی آشواگاندا

بله، ممکن است این گیاه محبوب‌ترین گیاه در میان بدنسازان باشد، اما فواید آن به نوعی برای سلامت باروری و جنسی مرتبط است. این گیاه به عنوان یک تقویت کننده تستوسترون در نظر گرفته می‌شود و همچنین استقامت قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد. هر دو این مزیت‌ها همچنین می‌توانند به افزایش توانایی شما برای ماندگاری در رختخواب کمک کنند.

با این حال، شاید نکته مهم‌تر، اثر سازگاری این گیاه باشد. به همین دلیل است که آن را به عنوان مدیا راسایانا توصیف می‌کنند و اغلب به عنوان درمانی برای انزال زودرس، در میان سایر اختلالات جنسی، تجویز می‌شود. از آنجایی که اختلال نعوظ مردان و انزال زودرس اغلب با اختلالات اضطراب و استرس مرتبط است، این امر آشواگاندا را بسیار مفید نشان می‌دهد. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که کپسول‌های آشواگاندا می‌توانند تعداد و تحرک اسپرم را افزایش دهد و در درمان زودانزالی با طب سنتی مؤثر باشند.

2- کاپیکاچو

شاید این یکی از شناخته شده‌ترین گیاهان آیورودا نباشد، اما بدون شک یکی از موثرترین آن‌ها در درمان زودانزالی با طب سنتی است. اگر می‌خواهید مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشید، می‌توانید از این درمان گیاهی استفاده کنید. مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل‌های ساخته شده با این گیاه می‌تواند منجر به بهبود تعداد و تحرک اسپرم شود، تقریبا شبیه به آشواگاندا. وقتی صحبت از افزایش مدت رابطه جنسی می‌شود، شواهد به مطالعات حیوانی محدود می‌شود. محققان دریافتند که میل جنسی و زمان انزال را می‌توان در موش‌ها با مکمل‌های منظم کاپیکاچو برای حداقل 45 روز افزایش داد.

3- شیلاجیت

مکمل‌های شیلاجیت اغلب به عنوان کپسول‌های قدرت جنسی و غیره به بازار عرضه می‌شوند. با اینکه این ماده مانند جادو عمل نمی‌کند، اما برخی از مزایای درمانی باورنکردنی را ارائه می‌دهد. همچنین باید توجه داشت که شیلاجیت یک گیاه دارویی نیست، بلکه یک ماده طبیعی ارگانیک است. مانند رزین درختان، شیلاجیت در واقع تراوش سنگ‌های هیمالیا است. این ماده سرشار از ترکیبات درمانی و مواد معدنی است که به آن خواص دارویی گسترده ای می‌بخشد.

این درمان طبیعی، بیشتر به دلیل توانایی آن در افزایش سرزندگی، نشاط، مردانگی و قدرت مورد توجه قرار گرفته است. به عبارت دیگر، ضعف و خستگی را از بین می‌برد و سطح انرژی و استقامت را افزایش می‌دهد. این برای حفظ طول مدت نعوظ و فعالیت جنسی مهم است. توانایی کپسول شیلاجیت برای افزایش استقامت توسط تحقیقات تایید شده است، که همچنین نشان می‌دهد که می‌تواند سطح تستوسترون و باروری را افزایش دهد.

درمان زود انزالی با طب سنتی
شیلاجیت یک گیاه دارویی نیست، بلکه یک ماده طبیعی ارگانیک است.

4- گوتو کلا

گوتو کولا هنوز به عنوان یک گیاه آشپزی در بخش‌هایی از آسیای جنوب شرقی استفاده می‌شود، اما به دلیل پتانسیل دارویی آن نیز بسیار ارزشمند است. همانطور که در مورد بسیاری از درمان‌های اختلال عملکرد مردانه مانند انزال زودرس استفاده می‌شود، اثربخشی آن می‌تواند بسته به علت زمینه‌ای متفاوت باشد. گوتو کولا برای اختلالات عملکرد جنسی مردان، از جمله اختلال نعوظ و انزال زودرس که در نتیجه مشکلات گردش خون است که باعث اختلال در جریان خون به آلت تناسلی می‌شود، بسیار موثر است و یکی از راه‌های مؤثر برای درمان زودانزالی با طب سنتی است.

گوتو کولا به دلیل کاهش فشار وریدی و تقویت رگ‌های خونی به تقویت سلامت سیستم گردش خون معروف است. این موضوع نه تنها مدت زمان فعالیت جنسی را بهبود می‌بخشد، بلکه حساسیت و لذت را نیز افزایش می‌دهد.

5- گوکشورا

گوکشورا عملکرد جنسی را افزایش می‌دهد، محبوبیت گوکشورا در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است و بیشتر با نام تجاری tribulus terrestris شناخته می‌شود. با این حال، برای هزاران سال در طب سنتی آیورودا این گیاه برای تقویت عملکرد مغز و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های پوست، کبد و کلیه استفاده می‌شده است.

گذشته از سم زدایی بدن برای بازگرداندن عملکردهای طبیعی، ادعاهایی وجود دارد که می‌گوید  این درمان گیاهی، می‌تواند تعداد اسپرم را بهبود بخشیده و بافت آلت تناسلی را برای عملکرد جنسی بهتر تقویت کند. در حالی که شواهد محدودی برای توضیح مکانیسم عمل آن وجود دارد، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف این مکمل ممکن است بتواند زمان انزال را حدود 30 ثانیه افزایش دهد. البته تاثیر آن بسته به دلیل زود انزالی می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. مطالعات نشان می‌دهد که مکمل گوکشورا می‌تواند عملکرد جنسی مردان را از نظر برانگیختگی، میل جنسی و قدرت نعوظ افزایش دهد و درمان زودانزالی با طب سنتی را تحقق بخشد.

اگرچه گیاهان ذکر شده در بالا برخی از قابل توجه‌ترین گیاهان در این زمینه هستند، آیورودا درمان‎های بیشتری برای ارائه دارد. گیاهانی مثل براهمی، آملاکی، جیفال و ماندوکاپارنی نیز می‌توانند کمک کنند، اما همه اینها به ترکیب گیاهانی که استفاده می‌شود بستگی دارد. مهمتر از همه، اگر شما و شریک زندگیتان از زندگی جنسی خود رضایت دارید، نگران مدت طولانی‌تر رابطه جنسی نباشید. به هر حال، نگرانی در مورد عملکرد، خود یکی از دلایل اصلی انزال زودرس است!

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

سخن پایانی

در نهایت برای یافتن بهترین گیاهان دارویی در زمینه درمان زودانزالی با طب سنتی، باید در ابتدا با متخصص طب سنتی مشورت کنید تا بهترین نتیجه را گرفته و رضایت جنسی خود را افزایش دهید. در این زمینه کلینیک طب سنتی دکتر سریتا، زیرمجموعه هولدینگ سلامت دکتر بانوکا، یکی از بهترین کلینیک‌ها در این زمینه است. متخصصین این مرکز سال‌ها در زمینه طب سنتی و درمان مشکلات جنسی از این طریق پژوهش داشته و طبابت کرده‌اند. برای ارتباط با این متخصصین، با کارشناسان سایت دکتر بانوکا تماس بگیرید.

منبع: drvaidyas.com ؛

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *