فواید بادکش برای دیسک کمر

فواید بادکش برای دیسک کمر در تسکین دردها خلاصه می‌شود یا اینکه درمان را هم در بر می‎گیرد؟ درد شدید بیرون‌زدگی دیسک مربوط به کمر یا ستون فقرات زندگی انسان را دچار معضلات زیادی می‌کند. بسیاری از افراد مدت‌ها درد زیادی را احساس کرده و بعضی از آنها در نهایت ناتوان می‌شوند.

فواید بادکش برای دیسک کمر بیرون زده؛

دیسک‌های سالم ستون فقرات مانند بالشتک‌هایی هستند که شکل ثابتی داشته و هر بخش از مهره‌های پشت را تقسیم می‌کنند. دیسک‌ها از یک پوشش بیرونی محکم به نام حلقه ساخته شده‌اند که مرکز آن از یک ترکیب ژله‌ای نرم به نام هسته تشکیل شده است.

زمانی که پوشش بیرونی به دلایل مختلف پاره شود، هسته ژله‌ای شکل وسط به دلیل ضعف پوشش، شروع به جابجایی کرده و ایجاد برآمدگی می‌کند. این مشکل می‌تواند به دلایل زیادی مانند تصادفات رانندگی، تمرین با وزنه، زمین خوردن و غیره برای اشخاص اتفاق بیفتد. همچنین بیرون‌زدگی دیسک کمر می‌تواند به علت یک ضعف ژنتیکی یا تجمع سموم در بدن باشد.

سموم بافت‌ها را تضعیف می‎کنند، هر چه میزان سموم موجود در بدن بیشتر باشد، قدرت بیشتری برای آسیب رساندن دارند. اگر پوشش دیواره دیسک آسیب دیده باشد، سموم شانس بیشتری برای آسیب رساندن به آن ناحیه دارند. این سموم معمولاً به دلیل یک برنامه غذایی نامناسب، سیگار کشیدن، مصرف غذاهای چرب، آلودگی، ننوشیدن آب کافی و ورزش نکردن در بدن شما جمع می‌شود. همه این عناصر روی ستون فقرات اثر می‌گذارند.

یکی از نکات شگفت انگیز در مورد دیسک‌های ستون فقرات این است که ساختار آنها به شکلی است که دردی را احساس نمی‌کنند. این ممکن است عجیب به نظر برسد زیرا افراد زیادی هستند که از درد ستون فقرات شکایت دارند.

به عنوان مثال اگر به وزن یک ماشین و کمک فنرهای موجود در قسمت لاستیک ماشین دقت کنید، متوجه می‌شوید که دیسک‌های ستون فقرات به روشی مشابه عمل می‌کنند. حال می‌توانید تصور کنید که ستون فقرات در طول زندگی ما چه میزان فشار را تحمل می‌کند. اگر دیسک‌های ستون فقرات طوری طراحی شده بودند که درد را احساس کنند، پس با هر حرکت ما یک شوک و درد ناگهانی را تجربه می‌کردیم، و در واقع کل بشر هر روز در عذاب بود.

پس چرا مشکلات ستون فقرات اینقدر دردناک است؟ در پشت دیسک‌های ستون فقرات اعصاب نخاعی قرار دارد، همچنین می‌دانیم که اعصاب برای احساس درد طراحی شده‌اند. بنابراین هنگامی ‌که فرد دچار آسیب می‌شود، برآمدگی دیسک‌ها، به اعصاب فشار وارد می‌کند و باعث ایجاد درد می‌شود. این درد می‌تواند منجر به ناتوانی شود، زیرا اعصاب اصلی در ستون فقرات ما وجود دارند که سیگنال‌های ضروری را برای بسیاری از عملکردهای بدن ارسال می‌کنند، اگر این ارتباط قطع شود یا به مشکل بخورد، بدن به خوبی کار نخواهد کرد.

به طور مثال درد ستون فقرات در ناحیه گردن، می‌تواند باعث ایجاد مشکل و تاثیر بر قسمت‌هایی از بدن مانند شانه‌ها، بازوها، سردرد، حالت تهوع و حتی تاری دید شود. همه این علائم می‌توانند به دلیل اختلال عصبی ایجاد شوند. درد دیسک ایجاد شده در ناحیه قفسه سینه، که قسمت بالایی پشت بین تیغه‌های شانه است، می‌تواند منجر به درد در بالای کمر، درد اطراف قفسه سینه و حتی سردرد شود. بیرون‌زدگی دیسک کمر همچنین می‌تواند منجر به کمردرد، درد در پاها، روده و حتی اختلال در عملکرد اندام‌های جنسی شود.

فواید بادکش برای دیسک کمر
فواید بادکش برای دیسک کمر بی‎شمار است و این روش درمانی هزاران سال است که انجام می‌شود. به ویژه که در سال‎های اخیر نیز ثابت شده است که ترکیب درمان‌ها می‌تواند نتایج بهتری نیز به همراه داشته باشد.

فواید بادکش برای دیسک کمر از تسکین تا درمان؛

چگونه می‌توان مشکل درد کمر را برطرف کرد؟ پزشکان معمولاً داروهای مسکن و داروهای شل کننده عضلات را تجویز می‌کنند. در صورت تشدید و تداوم درد، از تزریق حرف می‌زنند و در نهایت، جراحی انجام می‌شود. میزان موفقیت این درمان معمولاً بسیار پایین است زیرا تمام کارکرد مسکن‌ها بی‌حس کردن ناحیه عصبی است. احتمالاً درد به طور موقت تسکین خواهد یافت، اما ناحیه آسیب‌دیده درمان نخواهد شد.

جریان خون نکته کلیدی در بهبود ناحیه آسیب دیده است. دیسک‌های برآمده جریان خون مناسبی را دریافت نمی‌کنند. می‌دانیم که خون حامل اکسیژن و مواد مغذی برای تامین انرژی و بازسازی سلول‌ها است. بنابراین هنگامی که جریان خون برای رسیدن به این مناطق مشکل پیدا می‌کند، بیمار با چنین مشکلات دردناکی مواجه می‎شود. حال چه نوع درمانی برای این مشکل مناسب‌ترین است؟ درمان‌های طب سنتی و جایگزین برای بهبود درد بیرون‌زدگی دیسک وجود دارد و بسیاری از آنها برای این مشکل بسیار موثر هستند.

یکی از این درمان‌های جایگزین بادکش است. بادکش درمانی، به ویژه بادکش تر می‌تواند برای از بین بردن سموم و بهبود جریان خون در یک منطقه خاص مفید باشد. هنگامی که فشار منفی روی پوست وارد می‌شود، اندورفین‌ها یا همان مسکن‎های طبیعی بدن برای بهبودی تحریک می‌شوند.

ثابت شده که روش‌های درمانی دیگر مانند کایروپراکتیک، ماساژ درمانی و طب سوزنی نیز به بهبود افراد کمک می‌کند. بسیاری از مردم انواع مختلف استروئیدها را مصرف می‌کنند زیرا استروئیدها باعث بازیابی سریعتر بافت آسیب دیده و افزایش جریان خون می‌شوند. هنگام مصرف این داروها بسیار مهم است که نحت نظر پزشک باشید زیرا مصرف این دارو‌ها ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد.

فواید بادکش برای دیسک کمر و درمان‎های طب سنتی؛

هلدینگ جامع سلامت دکتر بانوکا در حوزه‌های مختلف طب سنتی، طب ایرانی و سبک زندگی سالم فعالیت دارد. کلینیک طب سنتی دکتر سریتا یکی از بازوهای این هلدینگ سلامتی است و خدمات مختلفی چون فصد خون، حجامت، بادکش و زالو درمانی را به سلامت‎جویان ارائه می‌کند. در صورتی که از مشکل درد کمر و دیسک کمر رنج می‎برید، برای بهره‎مندی از فواید بادکش برای دیسک کمر و رزرو نوبت آنلاین یا حضوری با پزشکان طب سنتی هلدینگ سلامت بانوکا با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.

منبع: hijamacups.com ؛