قیمت حجامت در منزل

فهرست

دسته بندی ها

قیمت حجامت در منزل چقدر است و با توجه به نرخ حجامت در منزل بهتر است هر چند وقت یک بار برای حجامت در منزل اقدام کنیم؟ قیمت حجامت در منزل و تعداد دفعات انجام آن برای هر سلامت‌جویی متفاوت است.

هنگامی که یک فرد از قیمت حجامت در منزل می‌پرسد باید یک برنامه درمانی زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی طرح‌ریزی شود که در طی این برنامه درمانی، مطابق با اصول طب سنتی ابتدا جلسات مکرر، معمولاً به صورت ماهانه، انجام می‌شود و سپس بر اساس پیشرفت درمان، تعداد جلسات حجامت در منزل کاهش می یابد.

قیمت حجامت در منزل چقدر از سلامت فرد تخفیف می‌گیرید؟

برای یک فرد سالم که به طور منظم ورزش می‌کند و رژیم غذایی سالمی دارد، می‌توان هر 3 ماه یک بار پاکسازی با حجامت را توصیه کرد، به خصوص در هوای گرم و قبل از تغییر فصل. بنابراین این فرد در محاسبه‌ی قیمت حجامت در منزل باید انجام حجامت را حداقل برای یک مرتبه در ماه در نظر داشته باشد.

معمولاً تا زمانی که علائم قرمز رنگ «کبودی» و خراش‌های باقی مانده از جلسه قبل به طور کامل از بین نرفته باشند، جلسه درمانی بعدی حجامت در منزل یا کلینیک طب سنتی انجام نمی‌شود، معمولاً نیز این علایم قبل از 2 هفته از بین می‌روند. با این حال، افراد بیمار یا غیر سالم ممکن است قبل از قرار گرفتن در یک برنامه سه ماهه (هر 3 ماه یکبار)، به صورت ماهانه بسته به شرایط خود به حجامت در منزل نیاز داشته باشند.

که در واقع به طور معمول یک بار در ماه برای 3 ماه متوالی انجام می‌شود. هنگامی که وضعیت بیمار حاد باشد، حجامت هر دو هفته یکبار قبل از برنامه ریزی ماهانه و سه ماهه انجام می شود. طبیعی است در چنین شرایطی قیمت حجامت در منزل برای متقاضی رقمی به مراتب بیشتر از فردی خواهد بود که سبک زندگی سالم‎تر و به تبع آن به جلسات کم‌تری نیاز دارد.

قیمت حجامت در منزل
هنگامی که وضعیت بیمار حاد باشد، حجامت هر دو هفته یکبار و نه به صورت ماهانه و یا سه ماهه انجام می شود.

قیمت حجامت در منزل در فصل زمستان، بهار و تابستان

هنگامی که حجامت در منزل و در زمستان انجام می‌شود، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند تا از شما در برابر فصل سرما و آنفولانزا محافظت کند. در هوای سرد، رگ‌های خونی ما منقبض می‌شوند و باریک‌تر می‌شوند و فشار خون رگ‌ها را افزایش می‌دهند که یک عامل خطر اصلی برای سکته مغزی است.

علاوه بر این، سرما می‌تواند خون را غلیظ کند و احتمال تشکیل لخته را افزایش دهد. هنگامی که حجامت در منزل و در تابستان انجام می‌شود، شما را از تاثیر گرما بر فشار خون محافظت می‌کند. سرما و گرما هر دو علائم حالت «جنگ و گریز» را ایجاد می‌کنند و حجامت در منزل به بدن شما کمک می‌کند تا بتوانید علایم این حالت را مدیریت کنید.

هنگامی که حجامت در فصل بهار انجام می‌شود، می‌تواند به کاهش علائم آلرژی کمک کند زیرا منجر به کنترل سطوح هیستامین بدن می‌شود. هنگامی که حجامت در منزل و در پاییز انجام شود، می‌تواند یک عامل محافظت‌ کننده در برابر افسردگی فصلی باشد زیرا به بدن شما کمک می‌کند تا اندورفین و سروتونین ترشح کند و همچنین سیستم ایمنی شما را در برابر فصل آنفولانزا و سرماخوردگی احتمالی آینده آماده می‌کند.

قیمت حجامت در منزل نظریه‌های درمانی چه می‌گویند؟

نظریه دیگر این است که گلبول‌های قرمز (اریتروسیت‌ها) تقریبا نیمی از خون شما را می‌سازند. سن RBC در 100 روز تقریبا به طول عمر متوسط ​​120 روزه آن نزدیک است به همین خاطر توصیه می‌شود فاصله حجامت 90 روزه باشد.

با این حال، گلبول‌های قرمز پیر خون توسط ماکروفاژها خورده می‌شوند، توسط کلیه‌ها فیلتر می‌شوند و توسط طحال و غدد لنفاوی از گردش خون خارج می‌شوند. با این حال، وقتی بیمار می‌شویم، بدن ما تمام این گلبول‌های قرمز تغییر شکل یافته و پیر را به طور کامل بازیافت نمی‌کند، بنابراین آنها در نقاط خاصی از بدن ما جمع می‌شوند.

وقتی تعداد این گلبول‌های قرمز پیر افزایش می‌یابد، تا زمانی که وارد مویرگ‌ها نشده‌اند، در سیستم گردش خون ما کار می‌کنند. نقش آن‌ها انتقال خون، مواد مغذی و اکسیژن رسانی به سلول‌ها است. آنها همچنین مواد زاید سلول‌ها را گرفته و برای دفع به کلیه می‌برند. حال این مویرگ‌ها اشباع و مسدود می‌شوند که این وضعیت بر عملکرد اندام‌های ما تأثیر می‌گذارد.

قیمت حجامت در منزل
وقتی بیمار می‌شویم، بدن ما تمام گلبول‌های قرمز را به طور کامل بازیافت نمی‌کند، آنها در نقاط خاصی از بدن ما جمع می‌شوند، به همین دلیل به حجامت نیاز پیدا می‌کنیم.

قیمت حجامت در منزل تابستان مقرون به صرفه‌تر است یا زمستان؟

یک تصور غلط رایج این است که حجامت در منزل در تابستان مهم‌تر از زمستان است. واقعیت این است که دمای اندام‌های مرکزی ما در طول سال در حدود 37 درجه پایدار است. نیاز ما به حجامت در زمستان به همان اندازه‌ای است که در تابستان اهمیت دارد، مخصوصاً برای افراد مسن، سیگاری‌ها و کارمندانی که مجبور به نشستن طولانی مدت هستند. در واقع، در زمستان ترومبوز ورید عمقی و آمبولی ریه شایع‌تر هستند و باعث مرگ ناگهانی می‌شوند. این شرایط به این دلیل ایجاد می‌شود که در فصل زمستان مایعات کمتری می‌نوشیم و کمتر ورزش می‌کنیم که منجر به انقباض فیبرهای عضلانی در رگ‌های خونی ما می‌شود.

نکاتی که هنگام تحقیق در مورد قیمت حجامت در منزل باید به آن توجه کرد؟

  • زمان‌های توصیه شده برای تقویم حجامت بر اساس تقویم قمری در روزهای هفدهم، نوزدهم و بیست و یکم ماه است. حجامت در اواخر ماه قمری امکان پذیر نیست.
  • مزایای حجامت با پوشش دادن تعداد زیادی از نقاط در یک جلسه به حداکثر نمی‌رسد، بلکه با داشتن جلسات بیشتر و در عین حال اتخاذ سبک زندگی بهتر به نتیجه مطلوب دست پیدا می‌کند.
  • خون محصول جانبی فرآیند سم زدایی است، اما در حجامت صرفا خود خون‌گیری هدف نیست و این فرآیند وسیله‌ای برای بهبود سلامت متقاضی است.

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

قیمت حجامت در منزل و هلدینگ سلامت دکتر بانوکا

رویکرد پزشکان متخصص طب سنتی در هلدینگ سلامت دکتر بانوکا به اعمال یداوی به طور عام و حجامت به طور خاص، رویکردی همه‌جانبه و کل‌نگر است به این معنا که در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا که زیر نظر این هلدینگ در حوزه‌ی طب سنتی فعالیت می‌کند، به سلامتی‌جویان توصیه می‌شود تا ابتدا توسط یکی از پزشکان طب سنتی کلینیک ویزیت شوند و بعد از آگاهی دقیق از وضعیت سلامتی و ناراحتی‌های احتمالی، برای استفاده از مزایای درمانی حجامت اقدام کنند.

با توجه به اینکه موقعیت جغرافیایی سلامت‌جو نقشی کلیدی در تعیین قیمت حجامت در منزل ایفا می‌کند، در صورت تمایل برای آگاهی از هزینه‌ها و نرخ‌های حجامت در منزل، با کارشناسان هلدینگ سلامت دکتر بانوکا تماس بگیرید.

منبع: hijamarelief.com ؛

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *