بادکش لاغری ران

فهرست

دسته بندی ها

بادکش لاغری ران چیست و چه فوایدی دارد؟ بادکش با افزایش گردش خون ممکن است بتواند به کاهش چربی‎های ران یا سلولیت کمک کند. سلولیت توده‌ی از چربی است که عموما در قسمت‌های باسن، ران و قسمت تحتانی در بدن زنان ایجاد می‌شود. با اینکه داشتن سلولیت سالم و بی ضرر است، اما اگر گودی پوست خود را دوست ندارید و می‌خواهید یک درمان جایگزین مانند بادکش لاغری ران را امتحان کنید نیز تصمیم غلطی نگرفته‌اید.

بادکش درمانی یک روش درمانی باستانی است که شامل استفاده از فنجان‌های پلاستیکی و شیشه‌ای به همراه مکش برای کشیدن لایه بالایی پوست در داخل فنجان‌ها است. با این که این کار لزوماً یک درمان قطعی برای سلولیت و لاغری ران نیست، اما تحقیقات محدود نشان می‌دهد که بادکش لاغری ران می‌تواند تا حدود زیادی ظاهر چربی‌های ران را بهبود ببخشد.

مطالعات نشان می‌دهد که بادکش لاغری ران می‌تواند کارهایی مانند افزایش جریان خون، افزایش آستانه درد و تنظیم پاسخ سیستم ایمنی سلول‌های شما را انجام دهد. تفکر غالب این است که تحریک پوست با بادکش می‌تواند پاسخ بیولوژیکی را در سیستم غدد درون ریز، ایمنی و عصبی ایجاد کند.

آیا بادکش لاغری ران واقعاً موثر است؟

تئوری پشت بادکش  لاغری ران این است که فشار مکش باعث تخلیه مایعات، سموم و سایر مواد شیمیایی اضافی از بدن می‌شود. ظاهراً، خون و مویرگ‌های لنفاوی مثل لیپیدهایی که چربی را پر می‌کنند و سلولیت کم عمق را ایجاد می‌کنند را به سطح پوست می‌کشد. همزمان با انجام این کار، گردش خون را نیز تقویت می‌کند. موضوعی که دارای پشتوانه علمی نیز هست.

فنجان‌های اعمال شده برای بادکش لاغری ران معمولا از شیشه، سرامیک یا سیلیکون ساخته می‌شوند. انجام بادکش  لاغری ران  معمولاً شامل تعدادی از مراحل زیر است:

  • حرارت دادن به فنجان قبل از قرار دادن آن روی پوست (برای حذف اکسیژن از فنجان و اجازه مکش آن به پوست)
  • استفاده از یک دستگاه خلاء لاستیکی برقی در بالای فنجان
  • ماساژ دادن و حرکت دادن فنجان‌های گرم نشده با روش‌های خاص برای تولید مکش (بادکش خشک)
  • خراشیدن پوست برای جاری شدن خون در فنجان‌ها (بادکش مرطوب یا تر)

برای کاهش چربی ران معمولاً از بادکش خشک استفاده می‌شود. تئوری این است که هنگامی که گردش خون را در نواحی دارای سلولیت تقویت می‌کنید، افزایش جریان خون می‌تواند نواحی پیچ خورده پوست و سلول‌های چربی زیر سطح را صاف کند.

بادکش لاغری ران
هنگامی که گردش خون را در نواحی دارای سلولیت تقویت می‌کنید، افزایش جریان خون می‌تواند نواحی پیچ خورده پوست و سلول‌های چربی زیر سطح را صاف کند.

آیا مزایای بادکش لاغری ران ثابت شده است؟

با اینکه تحقیقات زیادی در مورد تاثیر بادکش  لاغری ران برای سلولیت وجود ندارد. اما در هر صورت، تحقیقات حداقل به کاهش ظاهر سلولیت اشاره می‌کنند.

در یک مطالعه کوچک که در سال 2015 روی 40 زن انجام شد، محققان دریافتند که درمان با بادکش خشک روی هر ران و به مدت 5 هفته، چربی این قسمت از بدن را کاهش می‌دهد.

مزایای دیگر بادکش درمانی چیست؟

یک بررسی تحقیقاتی نشان داده است که بادکش  درمانی در درمان بیماری‌های مختلفی موثر است مانند:

  • آکنه
  • فلج صورت
  • زونا
  • اسپوندیلوز گردنی (ساییدگی و پارگی دیسک‌های ستون فقرات)

در یک بررسی بزرگ دیگر در مورد بادکش   ، محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که این عمل می‌تواند باعث:

  • افزایش جریان خون
  • افزایش آستانه درد
  • کاهش التهاب
  • تنظیم پاسخ سیستم ایمنی سلول‌ها

شود، اگرچه برای اثبات آن هنوز به مطالعات بزرگتری نیاز داریم، محققان می‌گویند که شواهد فزاینده ای از فواید بالقوه بادکش درمانی، به ویژه برای برخی بیماری‌ها و شرایط مرتبط با درد وجود دارد.

آیا انجام بادکش لاغری ران خطری هم دارد؟

همه انواع بادکش درمانی به طور کلی برای اکثر بزرگسالان بی خطراند. امکان دارد در نتیجه تاثیر مکش، بیشتر افراد  علائم قرمزی را روی پوست خود مشاهده کنند. این موضوع امری طبیعی است و ممکن است از چند روز تا چند هفته ادامه داشته باشد.

در نظر داشته باشید که از بادکش  لاغری ران در مناطقی از بدن که تحت تأثیر موارد زیر است خودداری کنید:

  • آفتاب سوختگی
  • زخم‌ها یا ضایعات
  • شکستگی استخوان
  • رگهای واریسی
  • ترومبوز سیاهرگی عمقی
  • وجود اگزما یا پسوریازیس

با این وجود، اگر بادکش به طور ایمن و بهداشتی انجام نشود، ممکن است عوارض جانبی جدی‌تری به دنبال داشته باشد. مشکلات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سوختگی یا جای زخم. اگر فنجان‌های بادکش بیش از حد گرم شوند، ممکن است دچار سوختگی شدید و جای زخم شوید. با اینکه بادکش می‌تواند یک کار درمانی سنگین باشد، اما نباید منجر به سوختگی و اسکار شود. (و هرگز نباید تهاجمی‌تر از چیزی باشد که با پزشک طب سنتی توصیه کرده است.)
  • عفونت. از آنجایی که بادکش مرطوب همراه با خونریزی جزئی است، در صورتی که تجهیزات به درستی استریل نشده باشند می‌توانند باعث بیماری‌های عفونی منتقله از طریق خون مانند هپاتیت B و C شوند.
  • کم خونی. انجام بادکش  مرطوب به طور مداوم به طور بالقوه ممکن است منجر به کم خونی به علت از دست دادن مکرر خون شود. هر چند این عارضه بسیار نادر است.
بادکش لاغری ران
قبل از اینکه برای انجام بادکش لاغری ران برای رزرو آنلاین نوبت اقدام کنید، مطمئن شوید که پزشک طب سنتی دارای تجربه و مهارت کافی است و تمام تجهیزات قبل از استفاده ضدعفونی شده است.

 

چه کسانی باید از بادکش لاغری ران پرهیز کنند؟

بادکش لاغری ران ممکن است برای همه بی خطر نباشد. برای اینکه از اثرات منفی احتمالی دور باشید، همیشه قبل از بادکش  با یک پزک طب سنتی صحبت کنید، خصوصاً اگر شرایط زیر را دارید:

  • باردار هستید.
  • داروهای رقیق کننده خون مصرف کنید.
  • بیماری قلبی دارید.
  • تپش قلب دارید.
  • مبتلا به هموفیلی هستید.
  • اگزما یا پسوریازیس دارید.

بادکش لاغری ران چگونه عمل می‌کند؟

قبل از اینکه برای انجام بادکش لاغری ران برای رزرو آنلاین نوبت اقدام کنید، مطمئن شوید که پزشک طب سنتی دارای تجربه و مهارت کافی است و تمام تجهیزات قبل از استفاده ضدعفونی شده است. لزومی ندارد قبل از انجام بادکش هیچ آمادگی قبلی داشته باشید. فقط مطمئن شوید که پوستتان تمیز است. قبل از شروع جلسه درمان، پزشک اهداف شما از انجام درمان و همچنین هرگونه آلرژی، بیماری پوستی و غیره را با شما درمیان گذاشته و بررسی می‌کند.

سلولیت معمولاً با بادکش خشک درمان می‌شود. فرآیند درمان حدود 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. ممکن است با قرار گرفتن فنجان‌های گرم شده روی پوست و ایجاد خلاء، کمی احساس درد یا ناراحتی را تجربه کنید. اما درصورتی که نمی‌خواهید از بادکش برای درمان سلولیت استفاده کنید، می‌توانید به یک متخصص طب سوزنی واجد شرایط نیز مراجعه کنید. در برخی کلینیک‌ها، ماساژ درمانگران ممکن است خدمات ماساژ برای رفع سلولیت را نیز پیشنهاد کنند.

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

آیا می‌توان از بادکش لاغری ران در خانه استفاده کرد؟

امکان انجام بادکش لاغری ران در خانه در کنار کلینیک طب سنتی وجود دارد. فرقی نمی‎کند که قصد انجام بادکش لاغری ران در کلینیک یا منزل را داشته باشید، در هر صورت می‌توانید با کلینیک طب سنتی دکتر سریتا تماس بگیرید و برای خدمات بادکش در منزل یا داخل کلینیک این مرکز طب سنتی، هماهنگی‎های لازم را با کارشناسان انجام دهید.

در مجموع باید توجه داشت که برخی تحقیقات نشان می‌دهد که بادکش با افزایش گردش خون در ناحیه‎ی ران و باسن می‌تواند ظاهر سلولیت‌ها را کاهش دهد. از آنجایی که این روش نسبتاً ارزان و ایمن است، حتما ارزش امتحان کردن را دارد. به هر حال بادکش هزاران سال است که وجود داشته و برای درمان بیماری‌های مختلف نیز استفاده شده است.

منبع: greatist.com ؛

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *