بادکش برای رفع استرس

فهرست

دسته بندی ها

بادکش برای رفع استرس چقدر مؤثر است؟ در چند سال اخیر و به ویژه بعد از همه‌گیری ویروس کرونا و اخبار تکان دهنده‎ی جنگ و زلزله در کشورهای مختلف جهان، اضطراب و استرس و کاهش آن دغدغه اصلی و عامل نگرانی برای افراد در هر سن و جایگاهی است. به همین دلیل، جستجوی راه حلی مناسب برای این مشکل یکی از موضوعاتی است که امروزه در مورد آن بسیار بحث و گفتگو می‌شود.

بادکش برای رفع استرس  یک درمان ایمن و غیر تهاجمی ‌است که می‌تواند به شما در رهایی از استرس و جلوگیری از بیماری‌های بالقوه پزشکی و روانی همراه با استرس کمک کند. اما بادکش درمانی چرا در رفع استرس موثر است؟ و چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟ در این مطلب قصد داریم تا در مورد فواید بادکش برای رفع استرس توضیح دهیم.

بادکش برای رفع استرس
 بادکش برای رفع استرس  یک درمان ایمن و غیر تهاجمی ‌است که می‌تواند به شما در رهایی از استرس و جلوگیری از بیماری‌های بالقوه پزشکی و روانی همراه با استرس کمک کند.

بادکش برای رفع استرس و پرسش از علل و عوامل؛

قبل از صحبت در مورد فواید بادکش برای رفع استرس مهم است بدانیم که فشار و استرس چگونه ایجاد می‌شود؟ طبیعت نسل بشر را برای مقابله با شرایط نامطلوب دنیای بسیار پرخطر برنامه‌ریزی کرده است. در طی قرن‌ها انسانها مجبور بودند برای یافتن غذا با حیوانات وحشی و سایر خطرات مقابله کنند.

بر همین اساس، هنگامی که با یک موقعیت خطرناک روبرو می‌شویم، میزان ترشح هورمون‌های آدرنالین و کورتیزول در بدن به شدت بالا می‌رود. آدرنالین با افزایش میزان گردش خون، تحمل درد و سطح گلوکز در خون، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد تا به فرد کمک کند بتواند از وضعیت خطر فرار کند. عملکردهای غیر ضروری مانند هضم، تولیدمثل، ایمنی و رشد تا زمانی که خطر برطرف شود، به تاخیر می‌افتد.

در دوران مدرن، ما در جهانی زندگی می‌کنیم که مانند گذشته پرمخاطره نیست. با این حال، استرس از منابع دیگری مانند چالش‌های حرفه‎ای در محیط کار، وجود اختلاف نظر با کسی که می‌تواند باعث مشاجره شود، تغییر وضعیت زندگی، نگرانی‌های شغلی و موارد دیگر از این قبیل به وجود می‌آید.

استرس مداوم باعث می‌شود سطح آدرنالین و کورتیزول به طور دائم در خون بالا بماند و این منجر به عوارض سلامتی و روانی متعددی می‌شود. با انجام بادکش درمانی، به بدن خود کمک می‌کنید تا آرام شود و از حالت ثابت «فرار یا مبارزه » خارج شود . آرامش ذهنی حاصل از بادکش درمانی می‌تواند به جلوگیری یا کاهش مشکلات ناشی از فشار و استرس کمک کند.

بادکش برای رفع استرس
آرامش ذهنی حاصل از بادکش درمانی می‌تواند به جلوگیری یا کاهش مشکلات ناشی از فشار و استرس کمک کند.

چرا بادکش برای رفع استرس مؤثر است؟

از آنجایی که بادکش درمانی در فضای آرام و راحت کلینیک‌های طب سنتی و یا زیر نظر پزشک متخصص در منزل انجام می‌شود، به شما کمک می‎کند تا استرستان از بین برود . علاوه بر این، از آنجایی که فرایند درمان شامل قرار دادن فنجان روی بدن شما و ایجاد مکش است ، شما باید کاملاً بی حرکت دراز بکشید. به طور معمول، انجام بادکش ممکن است بین 10 تا 30 دقیقه طول بکشد و این زمان برای خلاص شدن و خالی کردن ذهن از شر هر فکر منفی کافی است که ممکن است شما را آزار دهد.

بادکش برای رفع استرس
زمان بادکش درمانی برای خلاص شدن و خالی کردن ذهن از شر هر فکر منفی که ممکن است شما را آزار دهد کافی است.

 

عامل مهم دیگر این است که حجامت باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شو و وقتی ماهیچه‌ها و بافت‌ها مملو از مواد مغذی شفابخش و اکسیژن تازه می‌شوند، کاملا از فشار و تنش‌ها رها می‌شوند.  اثر آرامش بخشی کا با انجام بادکش برای سیستم عصبی دو چندان می‎شود.

وقتی دچار استرس می‌شوید، عضلات شما با اسپاسم و سفت شدن واکنش نشان می‌دهند. به همین دلیل، تنش را در گردن، شانه‌ها و پشت خود احساس می‌کنید. بادکش می‌تواند به رهایی از این تنش‌ها کمک کند تا احساس کنید استرس از بین رفته  است. در واقع، غیر معمول نیست که بیماران در طول جلسه بادکش درمانی به خواب عمیقی بروند.

علاوه بر بادکش خشک، متخصصان ممکن است از بادکش ماساژ نیز برای رفع استرس استفاده کنند. برای این کار پس از ایجاد مکش،  فنجان‌ها را با حرکات ملایم از طریق ماساژ معکوس روی بدن حرکت می‌دهند. حس شبیه ماساژی که از این طریق ایجاد می‌شود همچنین باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش در بیمار می‌شود، مانند زمانی که شما از ماساژ بافت عمیق یا ماساژ نقطه ماشه‌ای استفاده می‌کنید.

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

بادکش برای رفع استرس و شواهد علمی

برای درک اینکه چطور جلسه بادکش درمانی می‌تواند به شما در رفع استرس کمک کند، با ید به سراغ فلسفه طب سنتی برویم. متخصصان بادکش درمانی می‌توانند نقاط خاصی را در پشت که مربوط به اعصاب عاطفه و احساس است را شناسایی کنند. این نقاط در طب سوزنی نیز روی خط بیرونی مثانه یا چاکرا مثانه قرار دارند. این خط مستقیم شانه را بین تیغه و ستون فقرات قرار می‌دهد و از پشت تا لگن می‌رود.

با قرار دادن فنجان‌ها روی این خط و ایجاد مکش، درمانگر می‌تواند اعصاب مرتبط با عواطف و احساسات را تحریک کند تا بتوانید با ایجاد حس تعادل، احساس آرامش را مجدد به دست بیاورید.

در طب سنتی اعتقاد بر این است که تجمع سموم در بدن ارتباط نزدیکی با احساسات و عواطف منفی دارد. بادکش می‌تواند باعث شود ماهیچه‌ها سموم را آزاد کنند و با تعرق از بدن خارج کنند. هنگامی که سموم از بین بروند، از احساسات منفی ناشی از استرس نیز رها خواهید شد.

این تفسیر می‌تواند به وضوح نشان دهد که چرا بسیاری از بیماران در طول جلسه و بعد از آن احساساتی شده و با گریه احساس راحتی و احساس آرامش فوق‌العاده‎ای می‎کنند.

بادکش درمانی می‌تواند در کمک به مقابله با استرس و همچنین مشکلات فیزیکی و روانی همراه با آن بسیار موثر باشد. این مشکلات می‌تواند شامل درد میوفاسیال، اضطراب، افسردگی، بیماری‌های پوستی و مشکلات مختلف دیگر باشد.

برای بهره‎مندی از خدمات بادکش درمانی در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا و رزرو نوبت حضوری و ویزیت آنلاین با پزشکان طب سنتی و اطلاع از جزئیات تعرفه‎ها و قیمت‌ها با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *