درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش

فهرست

دسته بندی ها

درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش و زالو از جمله خدماتی است که در میان علاقه‌مندان به طب سنتی، طرفداران زیادی دارد و تحقیقات زیادی نیز در مورد اثربخشی درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش و زالو در دانشگاه‎های معتبر داخلی و خارجی انجام شده است، در این مقاله ساز و کار اعمال یداوی مختلف چون حجامت، فصد، بادکش و زالو را از منظر پزشکان متخصص طب سنتی بررسی می‌کنیم و درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش و زالو برای مزاج‌‎ و طبع‎های مختلف به تفصیل شرح می‎دهیم.

هنگام درمان میگرن با اعمال یداوی، رگی که باید فصد شود، میزان خون‌گیری و ترتیب فصد کردن با توجه به نوع سردرد تعیین می‌شود. ممکن است در یک نوع از سردرد نیاز به تکرار یا فصد کردن چندین رگ باشد. همچنین می‌توان برای درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش یا سایر روش‌ها نیز اقدام کرد. ممکن است برای برخی از انواع سردرد، گرفتن مقدار کمی از خون از بدن کافی باشد.

مثلاً در سردرد دموی، براساس توانایی جسمی بیمار یکی از رگ‌های دست و بازو را فصد می‌کنند و اگر این کار کافی نبود از حجامت ساق پا یا سایر اندام‌های تحتانی بدن استفاده می‌کنند. این کار را در بخشی از بدن که درد در آن هست انجام می‌دهند. متخصصان طب سنتی از این روش‌ها برای درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش و زالو بهره می‌گیرند.

درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش
ممکن است برای برخی از انواع سردرد، گرفتن مقدار کمی از خون بدن کافی باشد.

شرایط بیمار برای درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش

اگر بیماری که از سردرد شکایت دارد، کودک بوده یا خانمی در دوران بارداری و شیردهی باشد، بین دو کتف را حجامت می‌کنند. در صورت وجود ضعف بدنی در بیمار (مثلاً بیماری که کمبود وزن دارد یا از نظر تغذیه‌ای شرایط مساعدی نیست)،می‌توان به جای درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش، از زالودرمانی استفاده کرد یا انجام این اقدامات درمانی طب سنتی را به زمان دیگری موکول کرد.

[aparat id=’0dclB’]

اگر پزشک طب سنتی تشخیص دهد که پرخونی در کل بدن وجود دارد و نیاز به تخلیه و تصفیه آن دارید، یکی از شاهرگ‌های اصلی را فصد می‌کند. حال اگر سردرد با روش‌های گفته شده التیام پیدا نکرد و درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش و سایر روش‌های ذکرشده بی‌نتیجه ماند، پزشک عمل فصد را بار دیگر تکرار می‌کند یا این بار از رگ‌های قسمت سر یا در ناحیه بینی استفاده می‌کند. فصد رگ‌های پیشانی یا بینی (در ناحیه‌ای که درد وجود دارد)، میزان غلبه خون را کاهش داده و فشار را بر سر کم می‌کند. همین امر موجب بهبود حال بیمار و کاهش میزان سردرد می‌شود، به ویژه اگر درد در ناحیه پشت سر باشد.

انتخاب ناحیه فصد

انتخاب محل انجام فصد بستگی به سن بیمار، نوع بیماری، میزان و شدت درد و… دارد. تشخیص و ارزیابی این مسائل وابسته به تشخیص پزشک متخصص طب سنتی است.

جالب است بدانید که برای درمان سردرد با فصد، اگر محل درد در جلوی سر باشد، رگ پشت سر را فصد می‌کنند و برعکس، اگر درد در پشت سر باشد، در رگ مقابل آن تخلیه صورت می‌گیرد.

درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش
انتخاب محل انجام فصد بستگی به سن بیمار، نوع بیماری، میزان و شدت درد و… دارد.

سردرد صفراوی

در سردرد صفراوی اگر احتیاج به کم‌کردن خون باشد، فصد در ناحیه دست صورت می‌گیرد، خصوصاً اگر خروج خون با تخلیه صفرا هم همراه باشد. در این صورت یک‌بار فصد صورت می‌گیرد. در درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش و زالو درمانی بسیاری از مشکلات مربوط به دردهای ناحیه‌ای مثل سردرد بهبود پیدا می‌کند.

نکته حائز اهمیت این است که موارد ذکرشده در سردرد دموی، برای بانوان باردار فقط درصورتی انجام می‌شود که ضرورت شدید داشته‌باشد. همچنین حجامت ساق پا ممکن است باعث سقط جنین شود. اگر در دوران قاعدگی هستید حتماً درمانگر خود را در جریان بگذارید.

سردرد بلغمی

در سردرد بلغمی نیاز ضروری به فصد و خون‌گیری نمی‌باشد. تنها در صورتی‌ که بر اثر مصرف داروها و در نظر داشتن احتیاط‌های لازم، تخلیه خون از بینی صورت گیرد و خود‌به‌خود قطع نشود، فصد از ناحیه دست را جایگزین آن می‌کنند. همچنین خون‌گیری از پشت سر برای درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش و… صورت می‌گیرد تا میزان تخلیه خون، قابل کنترل‌تر باشد.

یک کلیک تا
درمان با طب سنتی

سردرد سوداوی

در سردرد سوداوی اگر خون غلیظ و فاسد باشد، باید خون‌گیری به سرعت انجام شود تا مواد غلیظ سوداوی همراه با خون خارج شوند. در صورتی که خون زائد و فاسد نباشد، فصد لازم نیست. اگر دلیل سردرد، اصابت ضربه بر سر باشد، باید عمل فصد قبل از ایجاد ورم و التهاب صورت گیرد و با سیاهرگ بازو انجام شود.

یکی دیگر از اقداماتی که باید در درمان سردرد میگرنی با حجامت، فصد، بادکش، زالودرمانی و… به آن توجه شود، مسأله تلطیف و نرم‌سازی طبع است. این تلطیف طبع با داروها و شربت‌های مناسب طبع نظیر آلوی شیری، بنفشه، عناب و… می‌باشد. در سردرهای دموی علاوه بر نرم کردن طبع از متعادل‌سازی خون و ماساژ پاها هم استفاده می‌شود. در سردرهایی که انجام خون‌گیری برای آن‌ها مناسب نسیت، فقط از بستن و مالش پاها استفاده می‌شود.

[aparat id=’wQ0vX’]

باید توجه داشت که  لازم است که پیش از انجام هریک از درمان‌های طب سنتی و درمان میگرن با حجامت، فصد، بادکش، با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید که در انجام این اقدامات تبحر داشته باشد. پزشکان متخصص کلینیک طب سنتی دکتر سریتا در این مجموعه حاضر هستند تا اقدامات درمانی مناسب شما را در محیطی بهداشتی و با درنظر داشتن شرایط  جسمی و روحی شما انجام دهند. این کلینیک از بهترین مراکز فصد خون تهران بوده و زیرمجموعه هولدینگ سلامت دکتر بانوکا است. برای ارتباط با کارشناسان این مرکز با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید. همچنین امکان ویزیت حضوری و آنلاین برای شما فراهم است. اگر بیمار شما در شرایط جسمی مساعدی نیست، سالمند، کودک یا ناتوان است می‌توانید این موضوع را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم برای انجام خدمات درمانی طب سنتی مثل حجامت در منزل را برای شما هماهنگ کنند.

منبع: کتاب اعمال یداوی، فصد، حجامت، بادکش و زالو ;

برای رزرو نوبت متخصص طب سنتی می‌توانید هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ تماس بگیرید؛ و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره میتوانید درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

فهرست

4.8/5
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *