انواع طب جایگزین چیست و در درمان کدام بیماری‌ها کاربرد دارد؟

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا انواع طب جایگزین و اصول درمانی غیر جراحی را برای کمک به تسریع بهبودی آسیب‌ها و تسکین درد ارائه می‌کند. در ادامه چند مورد از این راه حل‌ها را برای زانو درد، درد مفاصل و کمردرد تشریح خواهیم کرد.

استفاده از توانایی بدن شما برای درمان

انواع طب جایگزین با تسریع روند بهبود طبیعی بدن شما عمل می‌کنند. این روش‌ها همراه با سایر درمان‌ها یا فیزیوتراپی‌ها، برنامه درمان زانو درد به وسیله تزریق یا سایر متدهای کاهنده درد که از مفصل محافظت می‌کند، موجب بهبودی هرچه سریع‌تر بیماری‌ها می‌شوند. این روش‌ها در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها انجام می‌شوند و معمولا کمتر از 15 دقیقه طول می‌کشند.

جالب است بدانید که بانوان به دلیل کمتر بودن حجم عضلات‌شان نسبت به آقایان، بیشتر در معرض آسیب‌های اسکلتی و حرکتی هستند.

همچنین با نزدیک دن به سن یائسگی و پس از آن احتمال ابتلا به پوکی استخوان در آن‌ها به حد قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. همین امر نیاز آن‌ها را به مراجعه به متخصصین ارتوپد و طب جایگزین بیشتر می‌کند. پس از پوکی استخوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های شایع مربوط به مفاصل در بانوان، آرتروز است. با نظارت درمانگران این حوزه می‌توان تا حد زیادی از بروز این مشکلات یا گسترش آن‌ها جلوگیری کرد.

با بالا رفتن سن، توانایی سلول‌های ما برای ترمیم خود به آرامی کاهش یافته و کم می‌شود. آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا یک نوزاد یا کودک خردسال به این سرعت خوب می‌شود؟ فرآیند درمانی با انواع طب جایگزین این توانایی طبیعی شفابخش را در مناطق آسیب دیده، افزایش داده تا اطمینان حاصل شود که مناطقی را که در آن‌ها بیشتر به درمان نیاز دارید هدف قرار گیرند. استفاده از این اصول، از جراحی، تحمل درد و صرف هزینه‌های دوره توانبخشی پس از جراحی جلوگیری می‌کنند، گرچه که تشخیص نوع بیماری و اقدامات مناسب برای درمان آن برعهده پزشک متخصص است.

انواع طب جایگزین

استفاده از انواع طب جایگزین به چه منظوری است؟

انواع طب جایگزین مثل یک معجزه در کنار پزشکی مدرن هستند. استفاده از این طب برای آسیب‌های بافت نرم و درد مفاصل عالی است. ما در کلینیک دکتر سریتا، در مورد بیمارانی که پارگی‌های جزئی مینیسک، پارگی جزئی رباط و زوال مفصل مرتبط با استئوآرتریت را تجربه می‌کنند، موفقیت بزرگی داشته‌ایم. این روش همچنین برای آرنج تنیس بازان و انواع تاندونیت بسیار موثر است.

در اینجا لیستی از شرایطی است که ما با انواع طب جایگزین آن‌ها را درمان می‌کنیم را مرور خواهیم کرد:

• تاندونیت
  • زانو درد
  • آرتروز
  • آرنج تنیس البو
  • شانه شناگران / شانه پرتاب کننده
  • پارگی روتاتور کاف جزئی
  • شانه ی یخ زده
  • رگ به رگ شدن / جدا شدن مفصل AC
  • برآمدگی و فتق دیسک
  • درد لگن
  • آسیب‌های دو سر بازو
  • سندرم تامی جانز
  • فاشئیت کف پا
  • سندرم کشکک فمورال
  • میکرو پارگی و رگ به رگ شدن MCL
  • میکرو پارگی و رگ به رگ شدن ACL
  • میکرو پارگی و رگ به رگ شدن LCL
انواع طب جایگزین
استفاده از راه‌کارهای درمانی طب سنتی برای آسیب‌های بافت نرم و درد مفاصل عالی است.

انواع طب جایگزین و درمان‌های غیر تهاجمی

پا و مچ پا برای تحرک روزمره و همچنین ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به دویدن، پریدن و تغییرات سریع جهت دارند، حیاتی هستند. از آنجایی که مشکلاتی که روی پا و مچ پا تاثیر می‌گذارد می‌تواند باعث درد و محدودیت حرکت شوند، می‌توانند سطح فعالیت فرد را کاهش داده یا آن‌ها را از انجام روزانه ورزش‌ دور کنند. جستجوی مراقبت‌های اولیه پزشکی، تشخیص و درمان موثر برای اینکه سلامت پاهای شما برگردد، حیاتی است. ادامه درمان را می‌توان با انواع طب جایگزین پیگیری کرد.

با توجه به پیچیدگی پا و مچ پا (بیش از 100 تاندون، رباط، ماهیچه، و استخوان و 33 مفصل مجزا به هم متصل هستند) درمان شرایط و آسیب‌های موثر بر این ساختارها نیازمند ویزیت پزشکان ارتوپد و همچنین متخصصین طب سنتی است که در زمینه درمان‌های استخوان و مفاصل آموزش دیده‌اند.

ما در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا توانسته‌ایم به طور موثر بیماران مبتلا به این بیماری را درمان کنیم. در این مرکز، طیف وسیعی از درمان‌های پا پا و مچ پا، و انواع مراقبت‌های متمرکز بر بیمار ارائه می‌شود، این درمان‌ها بیماران را به یک زندگی فعال باز می‌گرداند.

در ادامه درمان‌های غیرتهاجمی و بدون استفاده از جراحی که با استفاده از روش‌های درمانی طب جایگزینی و سنتی ارائه می‌شود را آورده‌ایم:

داروهای گیاهی ضد التهاب

ماساژتراپی

طب فشاری و اعمال یداوی

بادکش

زالودرمانی

حجامت

انواع طب جایگزین
درمان‌های غیرتهاجمی و غیرجراحی مثل طب سوزی، ماساژ تراپی، زالو درمانی، حجامت و … در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا ارائه می‌شود

درمان‌های غیر جراحی برای پا و مچ پا

در بسیاری از موارد، پزشکان، درمان بیماران را با مراقبت‌های محافظه کارانه و درمان‎های غیر جراحی برای کاهش درد و بهبود تحرک بدون جراحی آغاز می‌کنند. این درمان‌ها بیماران را در مدیریت درد و علائم و رسیدگی به شرایط زمینه‌ای، رفع بدشکلی‌ها و بی‌ثباتی، بدون جراحی و با انواع طب جایگزین و پزشکی مدرن یاری می‌دهند. تیم پزشکان در همکاری با بیمار، برنامه‌های درمانی را ایجاد می‌کنند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مدیریت درد: داروهای ضد التهاب و ضد درد غیر استروئیدی برای درمان التهاب، اسپاسم عضلانی و درد.

بریس و آتل: از بریس و آتل می‌توان برای بی‌حرکتی بخشی از پا یا مچ پا و تسهیل درمان استفاده کرد، به‌ویژه در مواردی که شامل شکستگی یا پیچ خوردگی است. بریس‌ها و آتل‌ها را می‌توان همزمان با محدودیت‌های تحمل وزن و فعالیت، استفاده از عصا یا وسایل کمکی راه رفتن و بازگشت تدریجی به فعالیت مورد استفاده قرار داد.

اصلاح کفش و ارتز: برخی از بیماری‌های پا و مچ پا ممکن است با اصلاح کفش برای کاهش فشار و التهاب و کاهش درد درمان شوند. از طریق استفاده از بیومکانیک، که مطالعه زیست شناسی را با مکانیک حرکت ترکیب می‌کند، ارتزهای سفارشی مانند کفی‌ها و تکیه گاه‌های قوس نیز می‌توانند به بهبود تعادل، کاهش استرس و فشار، و حفظ موقعیت مناسب استخوان‌ها و بافت نرم کمک کنند.

تزریق: برخی از بیماری‌ها، از جمله آسیب‌های مزمن تاندون و آرتریت، ممکن است به طور موثر با انجام تزریق برای کاهش درد و تورم و بازگرداندن عملکرد طبیعی درمان شوند. این می‌تواند شامل تزریق کورتیکواستروئیدها برای مدیریت درد و علائم یا تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای کمک به بهبود طبیعی صدمات بدن باشد.

فیزیوتراپی و ماساژ درمانی: فیزیوتراپی و ماساژ درمانی را می‌توان با سایر اشکال درمان غیرجراحی برای کمک به افزایش قدرت، انعطاف پذیری و عملکرد پا یا مچ پا، افزایش بهبودی و کاهش احتمال آسیب دیدگی مجدد و مشکلات آینده استفاده کرد.

خدمات درمانی جایگزین

ما در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا، به اجرای دقیق تکنیک‌ها و نتایج دریافتی از بیماران‌مان افتخار می‌کنیم. ما با رعایت بسیاری از اصول طب مدرن و بهره‌گیری از اعمال درمانی طب سنتی و انواع طب جایگزین، در نهایت دقت و تحت نظر پزشکان متخصص این حوزه، بیشترین اثربخشی را برای درمان بیماران خود داشته‌ایم. استفاده از این اصول درمانی برای آسیب‌های بافت نرم و درد مفاصل عالی است و اگر از چنین مشکلاتی رنج می‌برید می‌توانید از پزشکان این مجموعه کمک بگیرید. ما در مورد بیمارانی که پارگی‌های جزئی مینیسک، پارگی جزئی رباط و زوال مفصل مرتبط با استئوآرتریت را تجربه کرده‌اند، موفقیت‌های بزرگی داشته‌ایم. این درمان‌ها همچنین برای آرنج تنیس بازان و انواع تاندونیت بسیار موثر هستند.

انواع طب جایگزین
طب سنتی در مورد بیمارانی که پارگی‌های جزئی مینیسک، پارگی جزئی رباط و زوال مفصل مرتبط با استئوآرتریت را تجربه کرده‌اند، موفقیت‌های بزرگی داشته است.

در اینجا پروسه درمان با انواع طب جایگزین را تشریح کرده‌ایم:

• با پزشک متخصص طب جایگزین ملاقات می‌کنید.
  • درباره روند درمانی ما می‌توانید بدانید.
  • دریابید که چگونه جراحات شما بهبود می‌یابد.
  • هزینه‌ها و فواید طب سنتی و انواع طب جایگزین را بیاموزید.
  • جدول زمانی و پروسه درمان را متوجه شوید.

منبع: atlantamedicalclinic.com ؛